الحدیده.jpg

یک سال از توافق «استکهلم» می گذرد اما نیروهای ائتلاف هر روز آتش بس را نقض می کنند و شهر محاصر شده الدریهمی در استانه یک فاجعه انسانی است.

به گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی بار دیگر توافق «استکهلم» و آتش بس را در استان الحدیده در غرب یمن نقض کردند و مواضع رزمندگان را در مناطق مختلف هدف حملات خمپاره ای و توپخانه ای قرار دادند.  

براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صیهونیستی در یک سالی که از شروع توافق (استکهلم) می گذرد حدود ۳۱ هزار مرتبه آتش بس را با حمله به نیروهای یمنی، شهروندان و مناطق مسکونی نقض کرده اند.

در روزهای اخیز نیز نیروهای ائتلاف در ادامه روند نقض آتش بس، دهها خمپاره را به سمت مناطق «الفازه، الدریهمی، الشجن، الخباتیه، الجاح علی» و نقاط حومه شهر الحدیده شلیک کردند و خسارت هایی را برجای گذاشتند.

به گفته منابع میدانی، نقض توافق آتش منجر به شهید و زخمی شدن ۷۰۰ تن از شهروندان در استان الحدیده شده است؛ حدود ۶۵ کودک و ۳۰ تن زن در حملات توپخانه ای و خمپاره ای ائتلاف به شهادت رسیده اند و ۲۷۰ تن دیگر از آنان نیز زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، محاصره ۷ هزار تن از شهروندان یمنی در شهر «الدریهمی» در استان الحدیده وارد شانزدهمین ماه شده و نیروهای ائتلاف همچنان از رسیدن کمک های غذایی، بهداشتی، دارویی و درمانی به این شهر جلوگیری می کنند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۸۰ درصد از زیرساخت های شهر محاصره شده الدریهمی در جریان حملات ائتلاف تخریب شده اند و منابع و ذخایر آب شرب شهر نیز در امان نمانده اند و هدف حملات قرار گرفته اند و منهدم شده اند.

در حال حاضر، کمبود مواد غذایی منجر به افزایش سوء تغدیه در شهروندان به ویژه کودکان و زنان شده و کمبود مواد بهداشتی، دارو و نبود خدمات درمانی مناسب نیز شیوع بیمارهای واگیردار را افزایش داده است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای ائتلاف در ادامه روند نقض آتش بس  حملات گسترده و جدیدی را علیه مواضع نیروهای یمنی در حومه منطقه «التحیتا» در غرب الحدیده انجام دادند اما با واکنش قاطع و به موقع در این محور مواجه شدند.

به گفته این منبع میدانی نیروهای ائتلاف درتلاش بودند از محور جنوبی شهر «التحیتا» به مواضع رزمندگان یمنی نفوذ کنند اما نیروهای مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند، متوجه تحرکات آنان شدند و به سرعت به میدان آمدند.

آرشیو

این منبع میدانی با بیان این مطلب که نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق به دفع حملات شدند و از نفوذ نیروهای ائتلاف جلوگیری کردند، گفت: در جریان درگیری ها شماری از مزدوران ائتلاف کشته و زخمی و تعدادی دیگر به سمت شهر «التحیتا» متواری شدند.

وی به هدف اصلی نیروهای ائتلاف در جریان این عملیات اشاره کرد و افزود: مزدوران ائتلاف حملات را از محور جنوبی شهر «تحیتا» آغاز کردند و درصدد بودند منطقه «مغرس» را به اشغال دربیاورند که با واکتش قاطع رزمندگان یمنی ناکام ماندند.

منطقه «مغرس» که در حال حاضر در کنترل نیروهای یمنی است دروازه جنوبی شهر «تحیتا» محسوب می شود؛ اگر این منطقه از کنترل رزمندگان یمنی خارج می شد، امنیت حومه جنوبی شهر اشغالی تحیتا تامین و مناطق «سویق و المدمن» به محاصره در می آمدند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در مناطق «مغرس، المدمن، السویق و جبلیه» و نقاط حومه در غرب استان الحدیده به طور کامل تحرکات مزدوران ائتلاف را از حدفاصل منطقه «الفازه» تا جنوب شهر «الحدیده» رصد می کنند.

حضور رزمندگان یمنی در این مناطق مهم و راهبردی باعث شده ارتباط نیروهای ائتلاف از جاده اصلی شهر «التحیتا» به سمت منطقه «الفازه» همچنان مسدود بافی بماند؛ مزدوران ائتلاف تلاش می کنند با اشعال این مناطق، امنیت جنوب شهر التحیتا و حومه شرقی منطقه «الفازه» را تامین کنند تا روند انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به جنوب شهر الحدیده تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمل صحیح IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    3 37
    مردم یمن در وهله نخست نمایندگانی تعیین کنند . این نمایندگان با هدایایی از طلا و جواهرات به ریاض بروند . با بوسه زدن بر پاهای شاهزادگان بلندمرتبه خاندان آل سعود این هدایا را تقدیم کنند . مقامات ائتلاف عربی را به ضیافت شام مجلل در الحدیده دعوت نمایند . با طلب آمرزش از خدمت شاه سلمان در مقابل همگان به این نبرد خاتمه دهند . باشد که پادشاه این ها را عفو کنند .
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
      10 3
      از پوشکایی که عربستان برای مزدورانش توی میدون جنگ با پابرهنه های یمنی میفرسته مشخصه کی آخرش زانو میزنه و طلب عفو میکنه
  • محمد عظیمی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    4 17
    چقدر اعراب خاورمیانه ای عقب افتاده اند.همش جنگ قحطی و....
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
      9 11
      دقیقا شبیه ایران عقب افتاده خودمون تو زمان پهلوی
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
      11 5
      عقب افتاده تویی که عربستان گاو شیرده آمریکا رو با ملت قهرمان و مقاوم یمن جمع می بندی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس