کد خبر 1021217
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مقصودلو

تصاویری که از مسابقات بخش رعدآسا مسابقات سیتجس منتشر شده، نشان می‌دهد که اظهارات استاد بزرگ شطرنج ایران دور از واقعیت هم نیست.

به گزارش مشرق، امروز حاشیه‌ای عجیب شطرنج ایران را تحت تاثیر خود قرار داد؛ حاشیه‌ای که پرهام مقصودلو درخصوص آن اظهار داشت: ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده‌ شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم؛ چه برسد به ملیت‌شان. از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. به تازگی و از طریق رسانه‌ها از جزئیات ماجرا آگاه شدم.

بیشتر بخوانید:

ماجرای رویارویی شطرنج بازان ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی

یکی از تصاویری که از مسابقات بخش رعدآسا مسابقات سیتجس مربوط به دیدار میز یک دور چهارم بین پرهام مقصودلو و لارنس ترنت، استاد بین‌المللی منتشر شده، نشان می‌دهد که اظهارات استاد بزرگ شطرنج ایران دور از واقعیت هم نیست.

معمولاً در برگه‌های قرعه‌کشی بخش بلیتس یا برق‌آسا مسابقات که در حاشیه بخش اصلی است، 9 دور در مدت زمان 2 یا 3 ساعت برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها خبری از پرچم یا نام کشور حریف نیست و دیدارها به فاصله زمانی بسیار کوتاهی پشت سرهم برگزار می‌شوند. حتی به میز برگزاری مسابقه نیز لیبل و نام و نشان شطرنج‌بازان الصاق نشده و تنها نکته‌ای که در برگزاری این رقابت‌ها اولویت دارد، زمان است.

نماینده شطرنج ایران برای حضور در این تورنمنتِ آزاد با هزینه شخصی اعزام شده بود و هیچ فردی را به عنوان مربی یا سرپرست همراه خود نداشت. معمولا در مسابقات شطرنج مربی وظیفه بررسی جدول و پیش بینی حریفان آتی را بر عهده دارد اما در این مسابقات هیچ فردی مقصودلو را همراهی نمی‌کرده است. 

به این ترتیب به احتمال فراوان پرهام متوجه این مسئله نشده؛ ضمن اینکه حریف رژیم صهیونیستی هم جز شطرنج‌بازان سرشناس جهان نبوده که بتوان او را از قبل شناخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IE ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    1 9
    اول که از هزار متری معلومه طرف اسراییلیه دوم وقتی بقیه اخبار و گزارشاتتو باور کردیم این یکی را هم باور میکنیم
    • محسن ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      4 0
      حتماً جنابعالی چشمِ «اسراییلی شناس» داری، چون بنده هر چه دقت کردم نشانۀ خاصی از اسراییلی بودنِ کسی در این عکس ندیدم. ضمناً، دوست عزیز، از بدخواهی و «زدن» برای بندگانِ خدا چه خیری دیده ای؟
  • IE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    10 0
    باروسها هم باید قطع ارتباط کنیم چون تمام پاره پوره شدن خاک ایران بدست روسها انجام گرفته وحتی روسها بودن که مجلس ایران را به توپ بستند
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    5 0
    الان برده یا باخته این مهمه به نظر من باید جلوی اسرائیلی ها مسابقه بدیم و اساسی شکستشون بدیم نه اینکه ازشون در بریم
  • DK ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    1 0
    ما باید با کسایی که به اسم اسلام بالای ملت رو دارن در میارن قطع ارتباط کنیم
  • ایرانی DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    2 0
    خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس