کد خبر 1022611
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
سلطانی فر

حاشیه‌های اخیر شطرنج‌بازان ایران در رقابت‌های اسپانیا به مجلس شورای اسلامی کشیده شد.

به گزارش مشرق، مسابقات بخش برق‌آسای رقابت‌های شطرنج اسپانیا هفته گذشته با قهرمانی محمدامین طباطبایی به پایان رسید. پرهام مقصودلو دیگر شطرنج‌باز ایرانی حاضر در این تورنمنت عنوانی بهتر از هفتی را کسب نکرد.  

بیشتر بخوانید:

ماجرای رویارویی شطرنج بازان ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی

نمایندگان ایران در این پیکارها در اقدامی سئوال برانگیز با حریفانی از رژیم صهیونیستی برخورد کرده و دچار حاشیه‌هایی شدند. آنها پس از این اتفاق در مصاحبه‌هایی جداگانه ضمن اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، عدم اطلاع دقیق از شرایط حریف را دلیل آن موضوع عنوان کردند.

حاشیه‌هایی که برای شطرنج‌بازان ایران در رقابت‌های برق‌آسای اسپانیا به صحن مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد. تعدادی از نمایندگان مجلس تذکر کتبی را خطاب به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش‌وجوانان ارسال کردند.

در این نامه آمده است:

«علی رغم آگاهی از حضور نمایندگان پر تعداد رژیم صهیونیستی در مسابقات شطرنج اسپانیا، چرا دو ورزشکار کشورمان علی رغم آگاهی از حضور نمایندگان اسراییل به مسابقات اعزام شدند و با آنها مسابقه داده اند علاوه بر این خطا این موضوع با اهمال و سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز همراه بوده است؟

با وجود آگاهی از حضور بیش از 10 ورزشکار صهیونیست در مسابقات بین المللی اسپانیا، دو ورزشکار کشورمان اعزام شده و با آنها مسابقه داده اند. این اتفاق در حال روی داده که فدراسیون در جریان اعزام و جزئیات آن قرار داشته است. چرا این اهمال و سهل انگاری در فدراسیون شطرنج، عطف به سوابق مربوط به ماه های اخیر، صورت گرفته است؟ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چه اقدامی بازدارنده ای در قبال این موضوع داشته اند؟ نهاد حراستی ورزش کشور در این ماجرا چه نقشی ایفا کرده است؟ آیا دغدغه منافع ملی و پایبندی به اصول اساسی انقلاب اسلامی، بر ورزش کشور حاکمیت دارد؟»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس