کد خبر 1021088
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
پای دلار جهانگیری به دیوان محاسبات باز شد/انتقاد دادستان دیوان به تصمیم "دلاری" دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کمتر از ۱۰ درصد است در حالی که رئیس دیوان محاسبات گزارش داد این وابستگی بیش از ۲۰ درصد است.

به گزارش مشرق، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات روز گذشته (سه شنبه) ۲۶ آذرماه سال ۹۸ گزارشی از وضعیت لایحه بودجه سال ۹۹ و اصلاح ساختار آن به نمایندگان گزارش داد.

دولت در لایحه بودجه مبلغ ۴۵ هزار ۴۹۹ مییارد تومان تحت عنوان منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی پیش بینی کرده است.

۲۸۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان ۳ درصد صادرات نفت خام،‌میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی (سهم مناطق نفت خیز و استان‌های کمتر برخوردار) پیش بینی شد.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۹۹ بدون اعمال اصلاحات ساختاری تهیه شده

مبلغ ۳۰۲۰۶ میلیارد تومان تحت عنوان منابع حاصل از استفاده از صندوق توسعه ملی از جمله ۱۶ واحد درصد از سهم صندوق در سال ۹۹ وجود دارد.

همچنین ۲۵۹۹۱ میلیارد تومان در تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۹ تحت عنوان منابع حاصل از خوراک میعانات گازی به پتروشیمی‌ها مفروض شده است.

در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در مجموع مجلس ۱۰۴۴۹۶ میلیارد تومان تحت عنوان منابع حاصل از صادرات نفت خام،‌ میعانات گازی،‌ خالص صادرات گاز طبیعی و فروش خوراک پتروشیمی پیش بینی شده است. به این ترتیب وابستگی واقعی بودجه به نفت بیش از ۲۰ درصد است.

 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشتر گفته بود آن چه در بودجه سال ۱۳۹۹ دیدیم هم در منابع و هم در مصارف آن اصلاحاتی که در طرح اصلاح ساختاری مورد توجه بود را لحاظ کردیم. به این ترتیب که منابع بودجه ۱۳۹۹ کمترین وابستگی را به نفت دارد بطوریکه می‌توانیم بگوییم بودجه جاری مطلقا به نفت وابستگی ندارد.

وی در نشست خبری در مورد میزان وابستگی بودجه به نفت عنوان کرده است: سهم نفت در بودجه ۱۰ درصد است. ۴۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش نفت و گاز کسب می‌کنیم و ۳۶ درصد را به صندوق توسعه ملی می‌دهیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس