کد خبر 1020738
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
دهک هشتم مشمول یارانه بنزین می‌شود/ پایش 6 ماهه متقاضیان یارانه +سند

طبق پیش نویس آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشت بنزینی و سایر یارانه های دولت، دهک هشتم نیز مشمول یارانه بنزین می شود.

به گزارش مشرق، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت حمایت معیشتی و سایر یارانه‌های دولت برای بررسی به هیات دولت ارائه کرد.

 به استناد مصوبه اخیر شورای عالی اقتصادی در خصوص نحوه بازتوزیع منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بین خانوارهای مشمول، وزارت رفاه متن پیش نویس آیین نامه ای را برای شناسایی این افراد پیشنهاد داده است.

بیشتر بخوانید:

بر طبق پیش نویس آیین نامه، خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

همچنین، طبق متن این پیش نویس به خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفرخارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند.

همچنین دهک‌ هشتم نیز در صورت تصویب هیات وزیران مشمول یارانه بنزین خواهند شد که تا پیش از این، این دهک از شمول یارانه بنزین حذف شده‌اند. بنابراین فقط دو دهک 9 و 10 مشمول دریافت یارانه بنزین نمی‌شوند.براساس مفاد آیین نامه مذکور وزارت رفاه موظف است هر 6 ماه وسع خانوارها دریافت کننده و یا متقاضی یارانه پایش و به روز رسانی کند.

با توجه به اینکه 24 آبان ماه قیمت بنزین افزایش یافت و اولین یارانه بنزینی به مشمولان پرداخت شده، ظاهرا هنوز ایین نامه آن به تایید هیات دولت نرسیده است. وزارت رفاه اکنون براساس این آیین نامه اقدام به حذف دهک‌ها و پرداخت کرده است.

طبق تبصره 14 قانون بودجه 98، سه دهک (دهک های 8، 9 و 10) مشمول حذف از یارانه نقدی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    28 1
    بمیرید ان شاء الله
  • از مهران IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    4 0
    کمک معیشتی به که حقمان هست پرداخت نکردبن تا ببینیم نوبت چه کسی هست تا حقمان بخوره لااقل اطلاع رسانی کنیدبگیدای ملتی که بسته حمایتی نگرفتین نوبت فلانی هست که بچاپاند
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    3 0
    همش دروغه.دهک اول مددجو و معلول روستایی نگرفته
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    8 1
    بسته معیشتی به خانوارهایی که منزل مسکونی ،شغل و ماشین همزمان دارند تعلق نمی گیرد؟؟؟؟!!!!! واقعا حجالت نمی کشند یک روستایی که یک منزل مسکونی و یک پراید کهنه دارد و اتفاقا در یک شرکت نزدیک به روستا با حقوق 1.500.000 تومان کار می کند با یک شهر نشین خانه دار مثلا پارس سوار کارمند برابرند؟؟؟؟
  • علیرضا ممتازنیا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 0
    من راننده تاکسی هستم و درآمدم از این راه است به فرض که منزلم حدود ۱۲ میلیارد ریال بیرزد که آنهم بر اثر تورم بالا رفته و ارزشی ندارد آیا باید بسته حذف شود و آیا ارزش ملک آنهم بعد از حدود ۶۰ سال زندگی جواب مخارج تاکسی یا تفاوت نرخ بنزین را جبران میکند مگر ملک پول میشود که جای تفاوت نرخ بنزین بگیرد بخدا این انسانیت نیست
  • معترض IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    اطلاع رسانی برای اعتراض به عدم دریافت پیامک واقعا کافی نبود و ما جاماندیم . ما پیامک زدیم ودرهگیری نیامد بعد هم تا ۲۰ آذر وقت داشت که از هیچ جا هیچ کس به ما خبر نداد و مشغول امتحانات و درس بودیم و هر دو مربی حق التدریس هستیم . چرا به ما تعلق نگرفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس