بوریس جانسون

دولت لندن اعلام کرد که انگلیس اتحادیه گمرکی اروپا و همچنین بازار واحد اروپا را در تمامی ابعاد آن ترک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که لندن اتحادیه گمرکی اروپا و همچنین بازار واحد اروپا را نیز در همه ابعاد ترک خواهد کرد. 

پیروزی چشمگیر حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس راه را برای خروج بن بست چهار ساله برگزیت باز کرده است. حزب محافظه کار در انتخابات هفته گذشته موفق شد ۳۶۵ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان را از آن خود کند. 

بیشتر بخوانید:

تلاش جانسون برای تحقق اهداف بلند پروازانه برگزیت

گفتگوی ترامپ و جانسون درباره تداوم روابط

بلافاصله پس از انتخابات، جانسون اعلام کرد انگیس در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. 

پیش از این سازوکار خروج انگلیس از اتحادیه گمرکی در توافق میان لندن و بروکسل تدوین شده بود اما پارلمان انگلیس به این توافق رأی نداد.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «بریتانیا از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا خارج خواهد شد. وی از تجار و سازمانهای تجاری انگلیس خواسته است که مقدمات آن را به تدریج فراهم کنند».

وی تاکید کرد که مذاکرات درباره آینده روابط میان اتحادیه اروپا و انگلیس به محض خرج لندن از بلوک اروپا آغاز خواهد شد. 

اتحادیه گمرکی اروپا یک اتحادیه گمرکی شامل تمامی اعضای عضو اتحادیه به اضافه موناکو و برخی کشورهای عضو پادشاهی متحده بریتانیا است که در قاره اروپا وجود ندارند.

بر اساس قوانین اتحادیه گمرکی اروپا، همه اعضا وظایف مشابهی در امر صادرات به دیگر کشورها دارند. این اتحادیه اجازه تجارت آزاد میان اعضا را داده و هیچ گمرک مرزی برایشان قایل نیست اما مانند دیگر مناطق تجاری آزاد نیست و اعضای آن برای تمامی کالاهای وارداتی به اتحادیه، تعرفه خارجی همگانی را اعمال می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس