رئیس جمهور لبنان میشل عون - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور لبنان در نشست خود با فرمانده «یونیفل» خواستار تحقیق درباره ورود کشتی یونانی به آب‌های منطقه‌ای لبنان شد و درباره هرگونه تعرض به حریم این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، ژنرال ایتالیایی «استیفانو دل‌کول» فرمانده «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) امروز (سه‌شنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، میشل عون در این دیدار خواستار تحقیق درباره ورود یک کشتی نفتی یونانی به آب‌های منطقه‌ای لبنان شد؛ این کشتی که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کرده هفت ساعت در آب‌های لبنان باقی مانده و سپس آن را ترک کرده است.

بیشتر بخوانید:

مصائب ما با جریان غرب‌گرا

جوکر؛ نقد سرمایه‌داری یا عامل اغتشاشات خیابانی؟

درخواست حزب رئیس جمهور لبنان از الحریری

عون گفت: «لبنان هرگونه تعر ض به حقوق مشروعش در آب‌های منطقه‌ای را مردود می‌داند. اهمیت تعرض‌های دریایی اسرائیل به حریم لبنان کمتر از تعرض زمینی و دریایی اسرائیل به این کشور نیست».

وی بر پایبندی بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ تأکید کرد و ادامه داد، لبنان بر تقویت همکاری میان ارتش و یونیفل با هدف حفاظت از ثبات و حل موضوعات مطرح شده با گفت‌وگو و هماهنگی مصمم است .

در همینه زمینه، پایگاه « INTELsky» ویژه رصد تحرکات هوایی در غرب آسیا و مدیترانه امروز اعلام کرد، یک بالگرد نظامی انگلیسی پس از ورود به حریم هوایی لبنان، مأموریتی شناسایی بر فراز چاه‌های گاز لبنان و بلوک شماره نه انجام داد.

پس از انتشار این خبر «آندره تنتی» سخنگوی «یونیفل» توصیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

لبنان و فلسطین اشغالی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی روستای «غجر» را در اشغال خود نگه داشت. مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

«دیوید ساترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک طی سال جاری میلادی (۲۰۱۹) بارها به لبنان رفت تا شاید بتواند زمینه لازم برای مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل‌آویو بر سر مرزهای مورد اختلاف را فراهم کند اما این سفرها نتایج چندانی نداشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس