کد خبر 1020512
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
سعدالحریری نمایه

حزب رئیس جمهور لبنان در واکنش به تأخیر دوباره جلسه پارلمان برای تعیین نخست‌وزیر، از «سعد الحریری» خواست تا پنجشنبه آتی نامزد شایسته مدنظرش را برای نخست‌وزیری پیشنهاد دهد.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (دوشنبه) جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر را به تأخیر انداخت و موعد آن را پنجشنبه (۲۸ آذر) اعلام کرد.

در پی این موضوع، «التیارالوطنی‌الحر» (جریان ملی آزاد) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برای دومین بار میشل عون به درخواست «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» رایزنی‌های پارلمانی را به تأخیر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

ارتش لبنان: اوضاع امنیتی بیروت تحت کنترل است

اعتراضات لبنان و نفوذی‌های تخریب‌گر

فضای منفی دیدار عون-الحریری

بر اساس گزارش «النشره»، التیار الوطنی در ادامه خواستار «توقف هدر دادن وقت و موافقت با پیشنهاد فراکسیون "لبنان القوی" (به ریاست جبران باسیل) برای تشکیل دولت نجات و متشکل از نخست‌وزیر و وزاری شایسته» شد تا فورا کار خود برای جلوگیری از فروپاشی وضعیت در لبنان را آغاز کند.

جریان رئیس‌جمهور لبنان در ادامه سعد الحریری درخواست کرد، سریعا شخصی را که شایستگی وی برای نخست‌وزیری مورد توافق همه است، پیشنهاد دهد تا این منصب را بر عهده بگیرد.

التیار الوطنی الحر اعلام کرد، هدفش مشارکت در دولت آینده نیست بلکه موفقیت این دولت در تحقق مطالبات مردم، توقف فروپاشی وضعیت کشور و نجات آن است.

در ادامه این بیانیه تأکید شد، باید با رئیس‌جمهور و فراکسیون‌های پارلمانی برای تشکیل دولتی از وزرای پاک‌دست مشورت شود.

لبنان در دو شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده خیابانی بود، معترضان خواستار کناره‌گیری سران سیاسی فعلی بودند و با نخست‌وزیری مجدد الحریری مخالفت کردند.

التیار الوطنی الحر اعلام کرده در هر دولتی که ریاست آن بر عهده سعد الحریری باشد ، مشارکت نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس