ابوالحسن فیروزآبادی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: این شورا در جلسه عصر شنبه به وزیر ارتباطات ۳ هفته فرصت داد تا طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را ارائه کند. این طرح ظرف ۲ ماه در شورای فضای مجازی بررسی می شود.

به گزارش مشرق، ابوالحسن فیروزآبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه برآورد مرکز ملی فضای مجازی نسبت به پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات که از سوی وزارت ارتباطات گزارش شده است، کمتر از این مقدار است، اظهار داشت: در جلسه شورای عالی فضای مجازی که عصر شنبه ۲۳ آذرماه برگزار شد، جزئیات کاملی از بخش های مختلف شبکه ملی اطلاعات در حوزه های مختلف زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی، خدمات پایه کاربردی، امنیت و تعرفه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دادستان علیه آذری جهرمی اعلام جرم می‌کند؟

وی با اشاره به اینکه حتی در حوزه تعرفه ها نیز شاهد هستیم که هزینه استفاده از اینترنت در بسیاری از کاربردهای اداری برای ارتباطات دولتی، بانکی و زیرساختی نسبت به استفاده از شبکه ملی اطلاعات ارزان تر است، گفت: وزارت ارتباطات مشکلات این شبکه را در حوزه های مختلف از جمله تعرفه ، پیام رسان ها و موتور جستجو پذیرفته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در زمان قطع اینترنت که ماه گذشته اتفاق افتاد شاهد بروز مشکلاتی در حوزه اطلاع رسانی، شبکه های اجتماعی و رسانه بودیم و مشخص شد که موتورهای جستجوی بومی و پیام رسانها توان پوشش ملی را نداشته و نیاز به حمایت و تصمیم گیری در این زمینه وجود دارد. با توجه به محورهای مورد بحث در جلسه شورای عالی فضای مجازی، وزیر ارتباطات قول داد که طرح تکمیلی کلان شبکه ملی اطلاعات را تا ۳ هفته آینده برای ارائه به شورا، آماده کند.

وی با اشاره به وابستگی ۹۸ درصدی کشور به موتور جستجوی گوگل و وجود انحصار در استفاده از برخی سرویس های فضای مجازی، گفت: بررسی ها نشان می دهد برخی طرح ها مانند موتور جستجوی بومی و پیام رسانها را باید به عهده بخش خصوصی بگذاریم و دولت تنها نقش پشتیبان داشته باشد. از سوی دیگر در سطح سخت افزاری شبکه ملی اطلاعات نیز نیاز به تکمیل برخی زیرساختها داریم.

فیروزآبادی اضافه کرد: براین اساس مقرر شد طرح کلان وزارت ارتباطات در جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی ارائه شود و این شورا نیز ظرف ۲ ماه این طرح را به تصویب برساند و پس از آن، جدول زمانی برای اجرای آن اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    7 2
    اوووه تازه سه هفته دیگه طرح رو بیاره بعد دو ماه تصویب بشه بعد بیان جدول زمانی برای اجرا بدن طولانی نمیشه به نظرتون؟؟ اونوقت تا الان کجا تشریف داشتن وزیر محترم؟؟ چرا نباید پاسخگوی زمان از دست رفته باشه؟ این آقا باید خسارت ده روز قطعی اینترنت رو جواب بده
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 1
    وزیر فاوا فعلا مشغول شوآف رسانه ایه و وقتی برای این کارا نداره
  • رضا IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    16 0
    چى ميگه اين بابا براى خودش ؟! يادتونه در زمان قطعى اينترنت تا ده روز آفتابى نميشد ؟!
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    36 0
    این شورا در جلسه عصر شنبه به وزیر ارتباطات ۳ هفته فرصت داد تا طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را ارائه کند.//// ههههه. چه خوشخیال ! او هر کاری دلش بخواهد انجام خواهد داد و گوشش از این حرفها پره. یادتان هست پارسال در مورد دستور فیلتر تلگرام چه کرد؟
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    2 23
    مانندمسكن مهر دولت اعتقادي به شبکه ملی اطلاعات نداردمجلس هم بايدپيگيري كنند
  • محمد IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    17 3
    با قطعی اینترنت، برای دو هفته اکثر کسب و کارهای ایرانی رو نابود شدن و به آمار بیکاری و فقر تو این اوضاع اضافه شد ولی بازم دست بردار نیستن؟ واقعا تاسف تاسف
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 1
    اجازه بدید جوانگرایی کردن تا بتونن خودشونو ثابت کنن. بذارید مملکت نابود بشه بلکه 4 تا جوان کار یاد بگیرن
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    15 0
    ای مرد نمایان نامرد. چرا شفاف به مردم نمیگید شبکه ملی اطلاعات چیه؟
    • GB ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      25 5
      شبکه ملی اطلاعات = کره شمالی تعریف مختصر و ساده
    • ابوعلی.. US ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      5 35
      شبکه ملی اطلاعات = سرعت بالای اینترنت کره جنوبی + اینترنت خیلی ارزان+ شناسایی راحت دزدان و خلافکاران + رونق شبکه ها و سرورهای داخلی + اشتغال جوانان بایدم بترسن... دست و پای بعضی ها قطع میشه
  • ناشناس IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 15
    حتما انجام خواهد داد مثل بقیه قولهایی که دولت داده حتی قبل از موعد مقرر
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    24 2
    احسنت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس