کد خبر 1019260
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
وزیری که اینترنت آشوبگران را باز گذاشت، اینترنت مردم را بست!/ دادستان علیه آذری جهرمی اعلام جرم می‌کند؟

بر اساس اطلاعات دریافتی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات در ابتدای ناآرامی‌های اخیر از اجرای دستور شورای امنیت کشور به‌منظور محدودسازی نقطه ای اینترنتِ آشوبگران برای چند ساعت، همکاری نکرده و باعث قطعی کل اینترنت کشور به مدت ۱۰ روز شده است!

به گزارش مشرق،‌ بر اساس آنچه سایت «راه دانا» گزارش داده، همزمان با افزایش موج‌سواری ضدانقلاب و انتشار کمپین‌های مختلف برای دعوت به تجمع‌های خرابکارانه از سوی منافقین یک روز پس از سهمیه بندی بنزین، شورای امنیت کشور یا همان «شاک» به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور به وزارت ارتباطات دستور می‌دهد تا فقط برای چند ساعت و آن هم به صورت نقطه‌ای یعنی در چند محدوده مشخص، اقدام به محدود کردن اینترنت کند.

بیشتر بخوانید

واقعا از آشوب‌ها چقدر خسارت دیدیم؟

تمام کمپین‌های اصلی منافقین در این رابطه در شامگاه جمعه منتشر و در آنها از مردم برای تجمع‌های مختلف در ساعت 10 صبح فردای آن روز یعنی شنبه دعوت شده بود. دستور شورای امنیت کشور نیز دقیقا در همین رابطه و با توجه به موج‌سواری گسترده منافقین برای کمپین‌های آشوب در روز شنبه صادر می‌شود.

ولی وزیر ارتباطات دقیقا در همین زمان به مرخصی می‌رود و حدود 24 ساعت از اجرای این دستور شورای امنیت کشور سر باز می‌زند. حتی او در این زمان مرخصی نابهنگام به تماس برخی مقامات نیز پاسخ نمی‌دهد و در برهه‌ای حساس دستور مافوق خود را اجرا نمی‌کند!

در نهایت اینترنت با یک روز تاخیر یعنی شنبه شب (25 آبان) و بعد از سازماندهی کامل آشوب‌ها و وارد شدن کشور در یک بحران امنیتی قطع می‌شود؛ اتفاقی که می‌توانست در صورت ورود به موقع و تنها چند ساعت قطعی اینترنت هرگز تا این وسعت رخ ندهد و کشور را وارد یک بحران امنیتی نکند.

- بد نیست این سوال را بپرسیم که چه کسی با مرخصی وزیر ارتباطات در این برهه حساس موافقت کرده است؟

- چرا آذری جهرمی که با انتشار شماره تلفن‌همراه خود پس از ماجرا در شبکه‌های اجتماعی سعی کرد خود را مردمی جلوه دهد، در آن 24 ساعت حساس برای کشور تماس‌های مهم خود را بی‌پاسخ گذاشت؟

دلیل این مرخصی پرهزینه جهرمی چه بود؟

نیت و دلیل اصلی سر باز زدن جهرمی از اجرای دستور شورای امنیت به صورت واضح مشخص نیست، اما بر اساس شواهد موجود و شنیده‌ها ترس و نگرانی او از خدشه‌دار شدن وجهه‌اش نزد افکار عمومی دلیل این اقدام بوده است.

آذری جهرمی و برخی معاونانش از جمله رییس سازمان فناوری اطلاعات در این برهه کوشیدند خود را مردمی و منتقد وضع موجود جلوه دهند؛ از خود را بی‌تقصیر جلوه دادن تا پست گذاشتن در اینستاگرام با این مضمون که «این صفحه تا اتصال کامل اینترنت تعطیل خواهد ماند!». شاید بتوان اقدام وزیر در این برهه را بهترین فرصت برای محبوبیت بین مردم و بهره‌برداری به‌منظور انتخابات پیش رو تعبیر کرد!

با این حال تصمیمی که وزیر ارتباطات گرفت هزینه بیشتری روی دستش گذاشت و در جوامع بین‌المللی نیز بی اعتباری برایش به ارمغان آورد. اما ضرر اصلی این ماجرا برای کسب‌وکارهای آنلاین و استارتاپ‌ها بود که اقتصاد دیجیتال کشور را تشکیل داده‌اند. از ضرر 1080 میلیارد تومانی به اپراتورها گرفته تا روزانه 2500 میلیارد تومان خسارت به این حوزه برخی از ارقامی است که تاکنون اندازه‌گیری شده و اگر کسب‌وکارهایی که غیرمستقیم به اینترنت وابسته‌اند را لحاظ کنیم این عدد بسیار بزرگتر خواهد بود.

محمدجعفر نعناکار، معاون حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران که زیر نظر مستقیم آذری جهرمی است قطعی 10 روزه اینترنت را قانونی و موجه دانست و سعی کرد از این اقدام آقای وزیر دفاع کند.

قطعی اینترنت این موضوع را نیز مشخص کرد که شبکه ملی اطلاعات که بارها به اهمیت آن اشاره شده کماکان به صورت کامل و بی نقص آماده بهره‌برداری نیست، زیرا اگر چنین بود بسیاری از کسب‌وکارها می‌توانستند بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهند. اما به دلیل ضعف و ناپایداری این شبکه هنوز بسیاری از کسب‌وکارها و سایت‌های ایرانی به آن اعتماد نکرده‌اند تا سرویس‌های خود را روی آن منتقل کنند.

آقای جهرمی در این مدت ژست منتقدانه به خود گرفت و ایشان و تیم‌شان فکر کردند چند گیگابایت اینترنت هدیه اپراتورها که تنها چند روز اعتبار مصرف دارد، می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیر قطعی اینترنت به کشور و ضرر آشوب‌ها را جبران کند.

اقدام آقای جهرمی باعث شد مطالبات اصلی مردم به حاشیه برود و جریان ضدانقلاب و منافقین با بهره‌گیری از عدم محدودیت به موقع اینترنت که از سوی شورای امنیت کشور ابلاغ شده بود، به خوبی این امکان را پیدا کند تا در روزهای جمعه و شنبه افراد وابسته به خود در سراسر کشور را سازماندهی کرده و همچنین با ارائه اخبار دروغ از جمله انتشار تصاویر آرشیوی از سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور مانند آتش زدن پمپ‌بنزین‌ها و یا انتشار تصاویر جعلی، آتش التهابات را شعله‌ورتر کرده و برخی تجمعات متعدد و با جمعیت‌های کم و زیاد را شکل دهند.

نتیجه اینکه عدم اقدام به هنگام وزارت ارتباطات، یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد آشوب‌های اخیر است که منجر به هزاران میلیارد خسارت مالی و جانی به کشور شد؛ خسارت‌هایی که بخشی از آن به کسب و کارهای مجازی و همچنین اقدامات مبتنی بر اینترنت به کشور و مردم وارد شده است.

نکته جالب توجه این است که هیچ کدام از رسانه‌های وابسته به دولت به مرخصی آقای جهرمی کوچکترین اشاره‌ای نکردند و اینکه ایشان مقصر قطعی اینترنت بوده است.

حال آیا قوه قضاییه برای شفاف‌سازی در اذهان عمومی و رسیدگی به اصل ماجرا و بررسی خسارت های چند هزار میلیاردی آشوبگران به جان و مال مردم و کشور، و ضرر وارده به اپراتورها و شرکت‌های تجارت الکترونیک به این موضوع ورود خواهد کرد و آقای جهرمی پاسخ‌گو خواهد بود که به چه علتی 24 ساعت از اجرای دستور شورای امنیت کشور سر باز زده است؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    13 16
    داخل متن جرم،عدم تخلف معرض است!؟(اگر قطع کردن اینترنت برای مدتی جرم است،پس قطع نکردن اینترنت برای مدتی جرم نیست)
    • دامغانی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      51 3
      اطاعت نکردن از دستورات مافوق جرم است. مجید جان
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      35 1
      معرض دیگه چیه؟ محرز شنیده بودیم ! جناب جهرمی با این سورپرایز آخرش که مصداق عینی فیل هوا کردن بود! نشان داد که مانند رییسش چیزی در چنته نداشته و تنها هنرشان بازی و گول زدن افکار عمومی است.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    8 24
    خخخخخ مال این حرفا نیستید.دلتونو به چی خوش کردید؟دادستانی!باشه
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      34 2
      خخخخخ و درد یساعته بشین و ببین عاقبت این دلقک بازیای جهرمی به کجا ختم میشه
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      2 0
      این دقیقا همون روحیه ضد قانون است که به اسم قانون و حقوق آمد بر مقدرات این کشور با رنگ بنفش حاکم شد.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    58 0
    در کل موافق زهره چشم گرفتن از مدیران خاطی و فاسد و بی مسئولیت هستم چون علت جنگل شدن اوضاع امروز کشور همین برخورد نکردن مفاسد و بالاخص مدیران فاسد است.
    • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      25 0
      آفرین، دقیقاً مشکل همینـه که در کشور ما با این مجلس منفعل و جناح‌باز و ...! وزرا انگار یه مصونیت ویژه دارن...!!!!!!
  • دامغانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    40 0
    اشکال اصلی در قانون است که این افراد از مصونیت کامل برخوردار هستند. وگرنه خیلی از لطمه هایی که به مردم و کشور تا کنون خورده است ایجاد نمی شد
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    18 1
    موضوع رایتل را نیز پیگیری نمایید ضمنا ایشان عضوی از هیئت وزیران می باشند بابت گرانی مسکن ..بیکاری..رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی ..افزایش چند برابری نرخ ارز..کاهش شدید ارزش پول ملی نیز باید پاسخگو باشند.
  • روزبه IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    31 0
    به نظرم بعد دستگیری زم خیلیا رفتن مرخصی و احتمالا بازم برن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    10 19
    بالاخره قطع کردن اینترنت جرمشه یا قطع نکردن اینترنت؟ مشرق هم خودشو داده دست یه مشت آدم روان پریش.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    31 0
    این قدر آسمان و ریسمان لازم نیست. قوه قضائیه عرضه به خرج دهد و مسئله را پیگیری نماید. رئیسی از توحرکت.
  • AR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    6 0
    هر دانشجوی ترم اولی می داند استنکاف ازحکم مرجع قضایی تعلیق مسئول مربوطه است. متاسفانه جای مدعی العموم خالی در این قضیه و موارد مشابه خالی است و .. .
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      1 0
      حرف درست.
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    2 1
    خوب آمدیم ایشون توی آن زمان خدای نکرده اتفاق غیر پیش بینی شده ای برایش پیش آمده بود و به ایشون دسترسی نبود. مثلا بیمارستان بود. شما باید هیچ اقدامی نمی کردید تا ایشون از بیمارستان مرخص شوند؟
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      3 0
      این مسئله باید در دادگاه بررسی بشه. نه با یه "احتمال" جناب این آقا از دادرسی مصون بشه . می فهمی؟
  • اهوازی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    7 7
    با اینکه دو بار به روحانی رای دادم اما به نظرم مصلحت در استعفا ی روحانی و دولتش است و باید ظرف سه ماه اتنخابات مجدد برگزار کرد...تا حداقل یه سوپاپ ایجاد بشه
  • GB ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    13 0
    در خطبه های امروز نماز جمعه تهران ظاهرا کنایه خطیب جمعه موحدی کرمانی به ایشان بوده آنجا که گفت برخی مسئولان می‌گویند به فلانی وقت ملاقات نمی‌دهم، جواب تلفن را نمی‌دهم، آن نامه را نمی‌خوانم، آیا خودتان را گم کرده‌اید؟
  • یک جانباز IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    10 0
    از زمان دولت سازندگی هر مدیری که بی عرضه و متخلف و کم کار بود چنانچه بر علیه وی اعتراضی بشه پدر معترض را درمیارند و با لجبازی پست بالاتر به وی میدهند که بدعتی شده است امیدواریم با پیام رئیسی این افراد و رئیسان آنها محکمه شوند
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    4 0
    دادستان!همانی نبود که یه وقتی گفته زورمون به اینها نمی رسد اعلام جرم من و شما با خودمان حرف بزنیم بیشتر امکانش هست علیه مان اعلام جرم کنند تا اعلام جرم نسبت به اینها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس