کد خبر 1019278
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد

نماینده کویت در شورای امنیت تاکید کرد که این کشور نمی‌خواهد کشور همسایه و مسلمانی چون ایران تحت تحریم باشد.

به گزارش مشرق، «منصور العتیبی» نماینده کویت در شورای امنیت سازمان ملل گفت که کویت نمی‌خواهد کشور همسایه و مسلمانی همچون ایران تحت تحریم‌ها یا منزوی باشد.

او در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، گفت که امیدوار است که اختلافات موجود پایان یافته و به اصلاح برجام منجر شود، به طوریکه مطمئن شویم ایران به سمت برنامه‌های دیگر یا برنامه تسلیحاتی هسته‌ای باز نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید

تحریم تازه آمریکا علیه صادرات دارو به ایران

العتیبی همچنین گفت که ایران باید جامعه جهانی به خصوص کشورهای همسایه را مطمئن سازد که هیچ قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد.

نماینده کویت در سازمان ملل همچنین مدعی شد که نشانه‌های مثبتی وجود دارد و ممکن است که به گفت‌وگوهای دو جانبه ایران و آمریکا منجر شود و دو طرف به تفاهمات مشخصی برای اصلاح برجام برسند.

این ادعای نماینده کویت در حالی است که تمامی مقامات ایرانی تا کنون هرگونه گفت‌وگو با واشنگتن را رد کرده و در ابتدا خواستار بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها شده‌اند.

از سوی دیگر سخن العتیبی مبنی بر اعتمادسازی ایران برای کشورهای همسایه در زمانی گفته می‌شود که ایران طرح «صلح هرمز» برای از میان برداشتن اختلافات با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مطرح کرده و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در ۱۴ آذر به منظور تشریح جزئیات این طرح به کویت سفر کرده بود.

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت پیش از این گفته بود که این کشور در حال بررسی طرح صلح هرمز پیشنهادی رئیس‌جمهور ایران است.

اما در پاسخ به این طرح، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت سعودی روز سه‌شنبه اجرای طرح «صلح هرمز» را دشوار دانست و گفت که سخت است که ایران بتواند بخشی از ساز و کار امنیتی در منطقه باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    2 0
    حالا دو کلوم از مادر عروس !!! کویت رو هم باید به مهمونی راه بدیم !!!!
  • Majid IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    3 35
    دمشون گرم ایران که حاضره سر به تنه تمام کشورای نباشه
    • US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      17 0
      منظورت از تمام کشورها احیانا آمریکا و اسرییل و عربستانه دیگه؟؟ :)))))))))) لیاقت شماها نوکری همین سه تا کشور هست و بس :) شماها واقعا باید تحت استعمار بیگانه باشین.
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      0 0
      برگرد تاریخ رامطالعه کن ، خصوصا تاریخ غرور آفرین انقلاب اسلامی را، هر حکومت دیگری بود اگر بواسطه ملاحظات دینی و حفظ اتحاد امت اسلامی نبود تا بحال کاخ سعودیها را صد بار روی سرشان آوار کرده بود.
    • آذربایجانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      0 0
      12:15 اونزمان که کویت کلی به صدام کمک مالی میکرد بعد از جنگ صدام به ایران گفت در حمله به کویت همراهیش بکنه ایران باوجودیکه میتونست همراهی بکنه و انتقامشو بگیره اینکارو نکرد و حتی حمله عراق به کویت رو محکوم کرد و حتی برخی از چاههای اتش گرفته نفتی کویت رو خاموش کرد همه میدونیم خاموش کردن چاه نفتی اتش گرفته بسیار مشکل و زمان بر هست
  • منطقی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    7 0
    وقتی ما میگیم بمب هسته ایی نمیخایم این همه تحریم میشیم /بد نمیشه چندتاش داشته باشیم /
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    3 0
    ما برجام دوباره نمیخوایم چون همه چیز گرون شده و با اصلاح برجام هم هیچ کالایی ارزان نخواهد شد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    2 15
    بله قطا اونا این حکومت رو ترجیح می دن. فقط با یک سری اصلاحات در برجام تا بیشتر بتونن کنترلش کنن. والا هیچ حکومتی مثل این حکومت نمی تونه منافع اونا و غرب رو تامین کنه چون اونا یک ایران ضعیف و عقب مانده می خوان.
  • میثم IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    در عوض اینجا توی ایران خیلی ها دوست دارند که ما تحریم باشیم،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس