انتخابات نمایه

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:۳۸۶۸ نفر داوطلب داشته‌ایم از این تعداد ۸۳درصد آقا و ۱۷ درصد خانم هستند و سن اسامی ثبت نام کنندگان به سمت جوان‌گرایی سوق پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران امروز با حضور در ستاد انتخابات شهرستان دماوند اظهار داشت: ستاد انتخابات استان تهران را در نیمه اول اردیبهشت تشکیل و همچنین اولین استانی بودیم که این ستاد را تشکیل دادیم و پس از چهار روز نخستین جلسه آن تشکیل شد.

بیشتر بخوانید:

«خون‌بازی» اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

شام انتخاباتی "شهردار تهران" در شب انتخابات شورایعالی استانها!

تذکر مهم آیت‌الله جنتی به هیات‌های اجرایی: افراد فاسد تأیید صلاحیت نشوند

حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران امروز با حضور در ستاد انتخابات شهرستان دماوند اظهار داشت: ستاد انتخابات استان تهران را در نیمه اول اردیبهشت تشکیل و همچنین اولین استانی بودیم که این ستاد را تشکیل دادیم و پس از چهار روز نخستین جلسه آن تشکیل شد.

وی درباره حضور در این جلسه گفت: به جهت اینکه هماهنگی‌های دقیق‌تری برای انتخابات داشته باشیم برخی جلسات را در حوزه انتخابیه شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم و امروز پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات در شهرستان دماوند تشکیل شد. طبق قانون داوطلبان یکبار می‌توانند حوزه انتخابیه خود را تا ۱۵ روز قبل از اخذ رای تغییر دهند.

حسن‌بیگی افزود: ۳۷ هیات اجرایی در استان تهران داریم با توجه به هماهنگی که در شهرستان‌ها وجود داشت، هیات‌های اجرایی بدون مشکل ایجاد شد، این درحالی است که در برخی استان‌ها هنوز هیات‌های اجرایی تشکیل نشده است. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: اگر داوطلبان شروع به کار تبلیغاتی کرده باشند و گزارش شود در مرحله اول به وی تذکر می‌دهیم و در مراحل بعد برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در خصوص عدم انتشار اسامی ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه گفت: اصلی‌ترین دلیل عدم انتشار نام افراد به علت، اعلام‌نظر هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در سطح شهرستان و استان است که در صورت عدم تایید فرد در این هیئت‌ها آبروی وی حفظ شود.

وی با بیان اینکه مجری انتخابات هستیم و کاری به اینکه اشخاص دارای چه دیدگاهی هستند نداریم، در خصوص آمار ثبت نام‌کنندگان برای مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۸۶۸ نفر داوطلب داشته‌ایم از این تعداد ۸۳درصد آقا و ۱۷ درصد خانم هستند، لازم به ذکر است میانگین کشوری آمار ثبت نام بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ درصد است که در استان تهران ۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و از این تعداد ۲۴ درصد سابقه داوطلبی، ۲5 درصد سابقه ایثارگری، ۴ درصد سابقه نمایندگی دارند.

وی با بیان اینکه سن اسامی ثبت نام کنندگان به سمت جوان‌گرایی سوق پیدا کرده و قابل توجه می باشد افزود: در گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۵۷۰ داوطلب و در گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ۸۳۲ داوطلب داشتیم.

وی با اشاره به این که در سن های پایین آمار ثبت نام کنندگان کاهش پیدا کرده بیان کرد: در گروه سنی ۶۶ تا ۷۰ سال ۷۴ داوطلب و در گروه سنی ۷۱ تا ۷۵ سال ۲۷ داوطلب داشتیم؛ از جهت مدرک تحصیلی ۱۷۲ نفر لیسانس ، ۶۲۵ نفر دکترا، ۱۷۸ داوطلب مدرک تحصیلی حوزوی و ۲۸۹۰ نفر هم فوق لیسانس هستند.

حسن‌بیگی در خصوص شغل داوطلبین اظهار داشت: ۳۰۹ داوطلب فرهنگی ، ۱۱۱ داوطلب پزشک، ۴۲۸ داوطلب استاد دانشگاه، از همه مهمتر در این دوره و مجلس دهم تعداد کارمندان ثبت نام کننده تعداد آن بالا بوده به طوری که در این دوره ۱۴۵۸ نفر از داوطلبان کارمند هستند. ۳۷۵ نفر بازنشسته،۶۲ نفر شغل خاصی ندارند، ۲۰ نفر نظامی هستند، ۱۱۴ نفر وکیل و یا قاضی هستند، ۶۴۰ نفر هم شغل آزاد دارند و ۴۱ نفر هم روحانی هستند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه شمیرانات،تهران، ری و پردیس ۳۴۷۶ داوطلب که البته ۱۲ نفر همچنان پرونده شان کامل نیست و در صورت تکمیل به این تعداد افزوده می شود، در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد هم ۱۰۷ داوطلب، حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۱۰۳ دواطلب، حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۷۷ داوطلب، حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۵۳ داوطلب، حوزه انتخابیه پاکدشت ۳۱ داوطلب ثبت نام کردند.

این مقام مسئول در خصوص ثبت نام اقلیت های دینی عنوان کرد: در حوزه اقلیت های دینی، ۴ نفر از آنها انتخاب می شود که با ۳۵ نفری که در استان هستند تعدادشان می شود ۳۹ نفر، نمایندگان استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: ۲۱ نفر داوطلب داشته ایم که ۲ نفر زرتشت، ۸ نفر مسیحی و عاشوری، ۵ نفر مسیحی ارمنی، ۶ نفر هم کلیمی بوده اند.

وی در ادامه بیان کرد: آخرین آمار موجود برای ثبت نام مجلس خبرگان رهبری ۵۸ نفر می باشد ثبت نام قطعی شدن و چهار نفر در حال ثبت نام هستند که به این آمار اضافه می شود.

وی خاطرنشان کرد: فردا هم آخرین روز برای ثبت‌نام مجلس خبرگان است که ما در استان سه کرسی خالی داریم که انشالله دوم اسفند ماه همزمان انتخابات برگزار می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس