انتخابات مجلس

پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش مشرق، پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در فرمانداری های سراسر کشور و محل ثبت نام وزارت کشور آغاز شد.

داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ آذر فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

ببینید:

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

** ثبت نام بادامچی و جوادی

محمد رضا بادامچی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران و فاطمه جوادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در دولت نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

** مجلس دهم نظارت کافی بر دولت ندارد

فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت نهم صبح امروز (پنجشنبه) پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس دهم نظارت کافی بر دولت ندارد و به اندازه لازم در بعد نظارت ورود نمی‌کند، اظهار کرد: در قضیه افزایش قیمت بنزین، انتظار بود که نمایندگان حرفی زده و اقدامی کنند. بالاخره آنها نماینده مردم هستند. باید سوال می کردند چرا این طرح اینگونه اجرا شد. در مجلس قوانینی تصویب می شود که به صلاح مردم نیست ولی از نمایندگان فقط سکوت دیده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس یازدهم می تواند با نهادهای موازی با خود مقابله کند، تصریح کرد: انتخاب مردم این را خواهد گفت و ترکیب نمایندگان مشخص می کند که آنها نماینده مردم هستند یا دولت. 

جوادی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان احمدی نژاد قرار می گیرید، گفت: خیر.

** میرسلیم هم ثبت نام کرد

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با حضور در ستاد مرکزی انتخابات کشور برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

** دستگاه‌های نظارتی به دقت هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها را زیر نظر بگیرند

سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران در مورد علل حضور خود در این انتخابات در جمع خبرنگاران، بیان داشت: آمدن من به انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نشان دادن اهمیت این موضع است که جای ناامیدی برای مردم وجود ندارد. البته ما در کشور مشکلات داریم که عمده آن بر می‌گردد به ضعف‌هایی که در مجلس و دولت ما وجود داشته و دارد و مقداری از آن هم به شرارت هایی که از خارج علیه ما شده است بر می گردد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از حوزه تهران ثبت نام کردم و حتما لیستی می این اما هنوز لیستی مشخص نشده است. 

وی با تأکید بر اینکه در درجه اول با رسیدگی به مشکلات قانونی که سر راه اشتغال به ویژه جوانان وجود دارد برطرف شود، درباره شفافیت هزینه های انتخاباتی خود عنوان داشت: تا سال ۱۳۷۴ خیلی مشکلی به لحاظ شفافیت مالی نداشتیم اما از آن سال به بعد متاسفانه بی دقتی هایی صورت گرفت و شاهد سیطره پول در سرنوشت انتخاباتی بودیم و از آن به بعد هم این وضعیت تقویت شد، به طوری که الان نمایندگان احساس می کنند باید مقدار زیادی هزینه کنند تا به مجلس راه یابند که این راه درستی نیست.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امیدواریم که انشالله دستگاه های نظارتی بتوانند به دقت این هزینه ها را در نظر بگیرند تا کسانی که شایستگی دارند به دلیل اینکه از لحاظ مالی، اعتبار لازم را ندارند خدای ناکرده حذف نشوند و شاهد این نباشیم کسانی که حاکم می شوند در کشور پول و قدرت مالی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاری که آیا خودتان اموال و هزینه‌کرد انتخاباتی خود را اعلام می کنید؟ اظهار داشت: من به عنوان یکی از مسئولین موظف بودم اموالم را اعلام کنم و به دستگاه قضایی هم اعلام کردم اما به لحاظ هزینه های انتخاباتی مشکلی نداریم؛ چیزی در بساط ندارم که هزینه کنم مگر آنکه دوستانی که پشتیبانی می‌کنند هزینه کنند. 

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم در مورد حضور در لیست انتخاباتی تهران نیز بیان داشت: هنوز لیست ها تصمیم گیری نشده اما قطعاً در فهرست خواهیم بود.

** ثبت نام داماد روحانی از تبریز/ مهدی‌زاده: برای نامزدی نمایندگی مجلس از رئیس‌جمهور اجازه گرفتم

کامبیز مهدی زاده، داماد حسن روحانی رئیس جمهور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو  صبح امروز در فرمانداری تبریز حضور یافت و ثبت نام کرد.

کامبیز مهدی‌زاده که به همراه همسر خویش برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد محوطه فرمانداری تبریز شد در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد: خود آقای رئیس جمهور به پشتوانه مردم عزیز در انتخابات شرکت کردند و من نیز به پشتیبانی مردم آذربایجان به حمایت از جوانان در این انتخابات شرکت خواهم کرد. 

وی تصریح کرد: جوانان سد شکن و آنتی فساد هستند و در راه مبارزه با فساد سردمدار هستند و بنده نیز به همین خاطر در این عرصه شرکت می‌کنم.

داوطلب انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: من به عنوان از فرزند شخصیت خاص و یا داماد شخصیت خاصی شرکت نمی‌کنم بلکه من فرزند آذربایجان هستم و افتخار می‌کنم که آذربایجانی هستم. 

وی افزود: وظایف نمایندگان قانونگذاری و پیگیری مطالبات مردمی  و نظارت بر اجرای صحیح قانون می‌باشد زیرا وظیفه نماینده پل کشی سدسازی و یا راهسازی نیست بلکه باید قانونگذاری به نحو احسن انجام دهد. 

مهدی‌زاده گفت: در رابطه با مجلس فعلی این مردم هستند که باید نظر بدهند و می‌توانند که می‌توانند  نظرات خود را در رای انتخابات آتی نشان دهند زیرا ما یک مجلس کارآمد نیاز داریم تا با طرح و لایحه به سمت جوانگرایی با برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیک حرکت کند. 

حضور کامبیز مهدی زاده داماد رئیس جمهور در فرمانداری تبریز

وی در رابطه با شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی خود گفت: انتخابات هنوز شروع نشده است  تا من هم هزینه انتخاباتی داشته باشم و ان شاءالله بعد از شروع انتخابات هزینه انتخاباتی را اعلام خواهم کرد که  تاکنون نیز هیچ هزینه‌ای نکرده‌ام.

داماد رئیس جمهور بیان کرد: بنده به عنوان رابطه پدر و فرزندی با رئیس‌جمهور از ایشان اجازه گرفته و در انتخابات شرکت می‌کنم.

** ثبت نام سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

محمد کاظمی نماینده ملایر در مجلس دهم برای شرکت از حوزه انتخابیه ملایر، حجت الاسلام کمساری معاون فرهنگی تنظیم و نشر اثار امام برای شرکت از حوزه انتخابیه تهران، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن در مجلس نهم، براتعلی محمدی نماینده سنقر و کلیایی در مجلس پنجم و ششم و ​مویّد حسینی صدر نماینده ادوار هشتم و نهم نیز برای شرکت از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

** احمد مازنی ثبت نام کرد

احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی و عضو فراکسیون امید مجلس برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.


** شوشتری: تاکنون هیچ مشکلی از حوزه‌های انتخابیه گزارش نشده است

محمدابراهیم شوشتری رئیس مرکز حراست وزارت کشور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع)، گفت: حضور مردم در ستاد وزارت کشور و فرمانداری گسترده است و کارها به خوبی انجام می شود.

وی افزود: هر روز اسامی ثبت نام شدگان به مراجع چهارگانه ارسال می‌شود و آنها ۵ روز فرصت دارند که به وزارت کشور اعلام کنند و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در زمان قانونی به افراد اعلام می‌شود.

رئیس مرکز حراست وزارت کشور تاکید کرد: طبق اطلاعات من در تمام استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه فرآیند ثبت نام از داوطلبان به خوبی انجام می شود و تا کنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.

** نیکزاد در اردبیل ثبت نام کرد

علی نیکزاد، استاندار سابق اردبیل و وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در پنجمین روز جهت ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فرمانداری اردبیل شده و ثبت نام خود را تکمیل کرد.

** نیکزاد: سعی می‌کنم مدیون کسی نباشم

وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همواره تابع ولایت بوده‌ام و با حضور در انتخابات امیدوارم سرباز ولایت و خادم ملت باشم و تابع قانون خواهم بود.

وی افزود: عدم اولویت‌بندی امور و عدم رسیدگی به وضعیت معشیت مردم از جمله بزرگترین ضعف‌های مجلس شورای اسلامی فعلی است.

داوطلب نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم یک مجلس انقلابی برای زمینه تشکیل دولت حزب الهی و مجلسی از بطن مردم برای مردم به خصوص برای حل مشکلات معیشتی مردم تشکیل دهیم.

نیکزاد در خصوص منابع مالی انتخاباتی خود عنوان کرد:‌ برادران، اقوام و آشنایان در حد مقدورات حداقلی کمک حالم خواهند بود و سعی می‌کنم مدیون کسی نباشم هرچند عنایت مردم همواره بزرگترین کمک را به من کرده است.

** ثبت نام علیرضا بیگی در تبریز

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس دهم با حضور در فرمانداری تبریز برای شرکت در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز ثبت نام کرد.

** مجلس بدون لاریجانی با یک تحول روبه‌رو خواهد بود

احمد علیرضا بیگی که با همراهی خانواده جانباختگان قطار_تبریز_مشهد در انتخابات مجلس از حوزه انتخابی تبریز،‌ آذرشهر و اسکو ثبت نام کرد، در جمع خبرنگاران گفت: مردم حتماً باید به سبقه و فعالیت‌های داوطلبان دقت کنند تا با چه مشخصه و دیدگاهی وارد مجلس می‌شوند. در واقع حرف‌هایی که در دوران تبلیغات زده می‌شود را باید در مجلس به اجرا در بیاورند. 

وی افزود: در دوره قبلی هزینه خاصی نکردم و بررسی‌های لازم را نیز انجام دادند و این دوره نیز هزینه‌ای نخواهم کرد زیرا بضاعت آن را هم ندارم.

بیگی ادامه داد: دوره بعدی در فقدان آقای لاریجانی با یک تحول روبه‌رو خواهد بود و به فضل الهی می‌توان در مجلس یازدهم یک تحول بزرگ را دید زیرا  آقای لاریجانی  نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد که همین بنزین آخرین موضوع  است که با اینکه دو بار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرخواهی و رای‌گیری شد ولی در نهایت در بین سران سه قوه با عنوان رای موافق بود. 

** ثبت نام تقی کبیری در خوی

سیدتقی کبیری نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس در فرمانداری خوی ثبت نام کرد.

** ۶۰۶۶ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند

سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز در پنجمین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان هستیم؛ این نام نویسی از صبح فردا آغاز و تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر در تهران شیراز قم و بجنورد و مشهد انجام می‌شود.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور کار ثبت‌نام از داوطلبان خبرگان رهبری را نیز انجام می‌دهد.

موسوی به ارائه جدیدترین آمار از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس پرداخت و گفت: از صبح امروز ۱۱۶۵ نفر ثبت‌نام کردند شامل ۱۰۶۲ نفر مرد و ۱۰۳ زن می‌شوند. کل داوطلبان تاکنون ۶۰۶۶  نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵۳۹۷ مرد هستند. ۱۱ درصد زنان و ۸۹ درصد مردان.

** ثبت نام مجتبی رحماندوست

مجتبی رحماندوست نماینده سابق مردم تهران در مجلس برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حاضر شد.

** حضور دو چهره اصلاح‌طلب در ستاد انتخابات کشور

علی شکوری راد و آذر منصوری از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان نیز برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

** موضع‌گیری شکوری‌راد درباره نمایندگان لیست امید مجلس: اینها از سبد مردم نبودند

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران درباره تائید صلاحیت کاندیداها، گفت: هیئت‌های اجرایی و هیئت‌نظارت در برخی مواقع تحت تاثیر اطلاعات غلط و جهت دار قرار می گیرند. 

شکوری‌راد با ادعای اینکه اگر هیئت اجرایی و هیئت‌های نظارت نظر خود را اعلام کنند شورای نگهبان هم نمی‌تواند فردی را رد صلاحیت کند، عنوان کرد: شورای نگهبان تنها به شکایت افرادی که از سوی هیئت های اجرایی رد شده باشند باید رسیدگی کند. در زمان حیات امام خمینی(ره)  تا مجلس چهارم نظارت شورای نگهبان به همین صورت بود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است که با چهره‌های شاخص دو جناح گفتگوهایی داشتیم آیا شما یا شورای سیاستگذاری رایزنی‌هایی با شورای نگهبان داشته‌اید، گفت: رایزنی با شورای نگهبان معنایی ندارد. شورای نگهبان برخی افراد را ناگزیر کرده که بروند با این شورا لابی کنند، بنده به سیاسیون توصیه می‌کنم به سراغ این شورا نروند.

شکوری‌راد در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات قبلی لیست امیدی را ارائه کردند که شورای نگهبان اعضای این لیست را تائید کرده بود و مردم امروز دیگر اعتمادی به نمایندگان و عملکرد این لیست ندارند و شما چه جوابی برای مردم دارید، گفت: نمایندگانی که ما برای لیست امید انتخاب کردیم از سبد شورای نگهبان انتخاب کردیم و  از سبد مردم نبودند.  این هم به دلیل نظارت استصوابی شورای نگهبان بود، خوب یا بد بودن این نمایندگان به این دلیل است که این افراد را از سبد  شورای نگهبان انتخاب کردیم.

وی در پاسخ به سئوالی دیگری درباره اینکه شما آیا آقای عارف را هم به عنوان یک چهره اصلاح طلب قبول ندارید، و آیا عملکرد وی در مجلس دهم قابل قبول بوده یا خیر؟ اظهار داشت: عارف به عنوان یک نماینده موفق بوده است ولی باید در فراکسیون امید چهره‌های برجسته ورود می‌کردند تا کارهای بزرگتری انجام شود برخی نمایندگان در مجلس بحث سیاسی می‌کنند و  برخی کار کارشناسی انجام می‌دهند  و تقسیم کار صورت می‌گیرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اولویت مجلس یازدهم بازگرداندن هویت مجلس است که به تاراج رفته و در راس امور نیست، اظهار داشت: اولین کار نمایندگان این است که این هویت را بازگردانند تا مجلس قانونگذاری کند.

شکوری‌راد درباره بیانیه حزب اتحاد ملت در زمینه‌ دعوت برای ثبت‌نام در انتخابات اظهار کرد: ما اصلاح طلب هستیم و نمی توانیم انتخابات را نادیده بگیریم. بنابراین می‌خواهیم عرصه برای کنش اصلاح طلبان باز بماند. باید مردم برای فرزندان شان آینده روشنی را پیش بینی کنند، پس مطالبه اصلی ما این است که توده های مردم که بار اصلی کشور بر دوش آنان است شاهد باشند که مطالباتشان در مجلس مطرح می‌شود و حکومت به فکر آنان است و شفاف عمل می‌کند و مشارکت جو است تا در نهایت به حکمرانی خوب برسیم.

وی افزود: ما در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کنش داریم. این شورا هفته پیش دعوت کرد که در انتخابات ثبت نام کنند و ما در همان چارچوب و در تعامل با سایر احزاب اصلاح طلب تلاش می‌کنیم افراد شایسته ای در لیست اصلاحات قرار گیرد و امید مردم باز گردد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه طرح سرا همچنان در دستور کار قرارداد دارد، گفت: این طرح برای تنظیم لیست نهایی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است و هرکس که در راستای جریان اصلاح طلبی وارد انتخابات می‌شود باید با این طرح هماهنگ باشد.

** ثبت نام بیژن نوباوه

بیژن نوباوه نماینده سابق مردم تهران در مجلس برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حاضر شد.

** نوباوه: مجلس در چند دوره اخیر به شکل پدرخواندگی اداره می‌شد

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم پس از حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره علت حضور خود در این انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: مجلس از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه رو به جلو حرکت کرده است و اگر هم انتقادی به مجلس فعلی وارد باشد، به معنای بد بودن مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم می توانست بهتر به وظایف خودش عمل کند، خاطرنشان کرد: بهترین وظیفه مجلس در این شرایط کشور، نظارت است که این وظیفه را مجلس دهم خوب انجام نداد.

نوباوه با تأکید بر اینکه همسویی بیش از حد مجلس با دولت، قوه نظارت مجلس را تضعیف کرد گفت: مجلس در چند دوره اخیر به شکل پدرخواندگی اداره می‌شد. 

نماینده ادوار مجلس درباره فهرست نهایی اصول گرایان گفت: به طور طبیعی ما یک مقدار در تشکیلات منطقی برای شناسایی افرادی که می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، عقب هستیم، از این رو الان هیچ چیز معلوم نیست و فعلا در حال گمانه‌زنی هستیم.

** ثبت‌نام ۷۴۲۱ داوطلب در پایان روز پنجم/ فعلا بنای تمدید زمان ثبت‌نام را نداریم

سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان روز پنجم ثبت نام انتخابات مجلس با حضور در جمع خبرنگارانی که در ستاد انتخابات کشور حضور داشتند، گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ثبت نام انتخابات مجلس هستیم، چون پیش بینی می شود که از فردا تعداد بیشتری ثبت نام کنند، برای سهولت کار، همکاران ما در ستاد انتخابات، اپلیکیشن موبایلی را تولید کرده اند که داوطلبان می توانند آن را دانلود کنند و در آن بخشی از اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا زمان ثبت نامشان کمتر شود.

وی با ذکر اینکه تعداد ثبت نام کنندگان تا آخر روز پنجم ۷۴۲۱ نفر شامل ۸۲۱ زن ۶۶۰۰ مرد است، گفت: ۴ درصد از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار مختلف، ۲۶درصد ایثارگر، ۴درصد دارای تحصیلات حوزوی، ۱۳درصد مقطع دکتری، ۷۸درصد مقطع کارشناسی ارشد. ۵درصد لیسانس و کمتر از لیسانس هستند. 

موسوی گفت: استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس بیشترین داوطلب را داشتند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه برخی با مدرک کارشناسی داوطلب شده اند، اظهار داشت: گفتیم جامعه ایثارگری و فرزندانشان و آزادگان و رزمندگان ۶ ماهه از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند. نمایندگان هم مقطع تحصیلی بالاتری دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره امکان تمدید مهلت ثبت نام انتخابات مجلس گفت: فعلا بنای تمدید نداریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • طاهر IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    14 18
    اشتیاق به قدرت و ثروت فساد آور است و باعث تباهی شخص و اگر مسئول باشد باعث تباهی جامعه خواهد شد به فرموده مولا علی (ع)دنیا و آخرت در دو کفه ترازو هستند به هر کدام نزدیک شوی ازآن یکی دور خواهی شد معیار بنده برای انتخاب نماینده مجلس آیا شما مومن هستید؟ آیا شما متخصص هستید؟
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    18 2
    شهر شلوغه
  • امیر از تبریز IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    28 4
    داماد روحانی راه رو اشتباه اومده یک دهم درصد آر ا آخرین نفر رو هم کسب نمیکنی
    • محمد از تبريز IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      24 0
      شايد با كليد گم شده پدرزن عزيزش ميخواهد گره گشاباشه
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      7 1
      پدر زن عزیزش نه ! پدر زن مریضش
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    30 1
    رو داشتن و سنگ پا بودن چیز خوبیه واقعا!! داماد روحانی میخواهد کجا رو آباد کند؟!!
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      6 0
      تورقوزآباد رو!!!
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    12 0
    تبریز غیور به داماد روحانی رای نمیده چون دامادش مثل خودش .!!!
  • ناشناس IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    14 0
    پروردگارا ، به برکت خون پاک شهدای انقلاب ، شهدای جنگ تحمیلی ، شهدای مدافع حرم و شهدای اخیر امنیت ، ناکسان ، مرفهین بی درد ، ژن های خوب ، شیفتگان غرب ، لیبرالها و منافقان را بر ما مسلط نفرما. آمین یا رب العالمین
  • عبدالمهدی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    8 0
    مازنی باید به خاطر اینکه رفتارهایش در شان یه نماینده نیست رد صلاحیت شود
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    1 0
    مازنی، سلفی حقارت
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    1 0
    واقعا در تبریز کسی هست به مهدی زاده رای بده غیر ژنهای خوب مثل خودش؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس