کد خبر 1018597
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
کشتی تجاری صادرات کشاورزی

میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماهه سال جاری از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که نسبت به ۷۵ هزار تن ۸ ماهه سال ۹۷، رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، صادرات غیرنفتی ایران به ۲۷ میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید:

صادرات غیرنفتی در آبان سقوط کرد

براساس داده‌های آماری گمرک ایران، میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماهه سال جاری از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که نسبت به ۷۵ هزار تن ۸ماهه سال ۹۷ رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. از لحاظ ارزش نیز میزان صادرات غیرنفتی کشور در ۸ماهه امسال به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

در حوزه واردات نیز، در ۸ماهه امسال ۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۸.۳ میلیارد دلار وارد کشور شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۱.۷ هزار تن و ۲۹.۸ میلیارد دلار بوده است. به عبارت دیگر میزان واردات کشور در ۸ ماهه امسال از لحاظ وزنی رشد ۱.۵ درصدی و از لحاظ ارزش نیز کاهش ۴.۸ درصدی داشته است.

قابل ذکر است کشورهای چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان پنج مقصد اول کالاهای صادراتی ایران و چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان پنج مبادی اول واردات به ایران بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    7 0
    خوب سر به سره. بدون نفت. پس چرا انقدر کسری دارین؟
  • احمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    1 0
    پس کو دنبه اش، از قیمت دلار معلومه
  • حق IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    هم از صادرات هم واردات مالیات و عوارض میگیرین بعد تا بره دست مصرف کننده چندین مرحله از کارخونه و پخش گرفته تا مصرف کننده ارزش افزوده میگیرین پس درآمدتون خیلی خوبه چرا کسری بودجه دارید.حالا فروش نفت هرچند کم هست ولی رقم قابل ملاحظه ای هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس