کد خبر 972334
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
امریکا/ایران

صادرات آمریکا به ایران در ماه می سال جاری میلادی ۸۸ درصد رشد کرد و به ۹.۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش مشرق، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی افت 53 درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور که در ماه های ژانویه تا می 2018 بالغ بر 80.5 میلیون دلار بوده در مدت مشابه سال جاری میلادی به نصف کاهش یافته و بالغ بر 37.5 میلیون دلار شده است.

بیشتر بخوانید:

کدام کشور اولین بار نفت ایران را تحریم کرد؟

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در 5 ماهه 2019 با افت 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به 36.6 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ماه های ژانویه تا می سال قبل 50.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. 

واردات آمریکا از ایران در ماه های ژانویه تا می امسال نیز به مرز صفر رسیده است. آمریکا که در 5 ماهه نخست سال قبل 30.3 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود این رقم را در مدت مشابه امسال به 0.9 میلیون دلار رسانده است. 

ایران و آمریکا روابط تجاری قابل توجهی ندارند. ایران به لحاظ ارزش صد و پنجاه و ششمین مقصد صادرات کالاهای آمریکایی و دویست و ششمین تامین کننده کالاهای مورد نیاز آمریکا در 5 ماهه نخست 2019 شناخته شده است.

بر اساس این گزارش در ماه می که دولت آمریکا از تمدید معافیت ها برای واردات نفت ایران خودداری کرد صادرات این کشور به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 88 درصدی داشته است. آمریکا در ماه می سال قبل 5.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود اما این رقم را در مدت مشابه امسال به 9.8 میلیون دلار افزایش داده است.

واردات از ایران در ماه می امسال بالغ بر 0.4 میلیون دلار بوده است. آمریکا در ماه می سال قبل 7.9 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    1 0
    چرا؟؟؟!!!
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    1 0
    الان کاملاً میشود فهمید برجام به نفع چه کسانی بوده و هست
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    3 0
    چرا اعلام نمیکنید چه کالاهایی هستن،تا مردم استفاده نکنن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس