ترامپ و اون

یک مقام ارشد کره شمالی به دولت آمریکا هشدار داد از لحن توهین‌آمیز درباره رهبر این کشور دست بر دارد.

به گزارش مشرق، «ری سو یانگ» معاون حزب کارگر کره شمالی (حزب حاک پیونگ‌یانگ) شامگاه دوشنبه گفت «دونالد ترامپ»‌رئیس‌جمهور آمریکا باید استفاده از دشنام و زخم زبان زدن به «کیم جونگ اون»‌ رهبر کره شمالی را پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ری با صدور بیانیه‌ای هشدار داد:‌ «اگر ترامپ می‌خواهد شاهد عواقب فاجعه‌بار بزرگتری نباشد، باید [پیش از توهین به کیم] در گفتار خود تجدید نظر کند».

بیشتر بخوانید:

سوء استفاده ترامپ از تهدید چین و کره شمالی برای باج‌گیری از متحدین شرق آسیا

معاون حزب حاکم کره شمالی، در راستای ضرب‌الاجل چند ماه پیش کیم به آمریکا برای تغییر رویه در تعامل با این کشور، همچنین هشدار داد پیونگ‌یانگ در پایان سال جاری میلادی تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند.

روز دوشنبه یک مقام ارشد دیگر کره شمالی نیز هشدار داده بود اگر ترامپ به استفاده از اظهارات «نامناسب و خطرناک» درباره کیم ادامه دهد، احتمال دارد رهبر کره شمالی رویکرد خود را تغییر دهد.

پیش از این روز گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که کره شمالی «اقدام خصمانه‌ای» انجام دهد، «همه چیز» را از دست می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

خبرگزرای رسمی کره شمالی نیز بعد از آن تهدید، با انتشار بیانیه‌ای از کیم یونگ چول رئیس کمیته صلح آسیا-پاسیفیک در واکنش به تهدید ترامپ، او را «پیرمردی بی ملاحظه و دمدمی مزاج» خوانده و گفته است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون عبارات تحریک آمیزی علیه ترامپ نداشته است اما اکنون درک وی از ترامپ ممکن است تغییر کند.

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (۲۳ فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است».

افزایش تنش‌ها بین کره شمالی و دیگر کشورها در حالی است که واشنگتن و سئول نیز بر سر موضوع باقی ماندن ۲۸ هزار نظامی آمریکایی به اختلاف نظر خورده‌اند. ترامپ چندی پیش گفته بود کره جنوبی باید ۴ میلیارد دلار بیشتر برای هزینه‌های نظامی آمریکا در این کشور پرداخت کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 1
    بیچاره ها دارن خودشونو به اب و اتش میزنن ترامپ بیاد باهاشون مذاکره کنه
    • حاج قاسم IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 0
      دقیقا برعکس! این آمریکا هست که درمقابل کره شمالی تو موضع ضعف قرار گرفته چون کره شمتلی هسته ای هست و برد موشک هاش به آمریکا میرسه ما هم اگر دنبال اقتدار هستیم راهش فقط افزایش توان نظامیه نه مذاکره این هزار بار
  • NL ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 0
    مستمع صاحب سخن را بر سر <> آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس