کد خبر 1018237
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
ترافیک ۶۰۰ کیلومتری در پاریس

در پاریس و حومه، مترو و اتوبوس‌های شهری از کار افتاده‌اند و طول خودروهایی که در ترافیک هستند ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

به گزارش مشرق، پنج روز است که شهروندان فرانسه علیه "اصلاح قانون بازنشستگی" و تغییر قوانین و مقرراتی که اطلاعات کمی درباره آنها منتشر شده، دست به حرکات اعتراضی گوناگون می‌زنند.

روز دوشنبه، ۱۸ آذر (نهم دسامبر) اعتصابات و تظاهرات در بسیاری از شهرها به شدت روزهای قبل ادامه داشت. بیش از همه ترافیک کلان‌شهر پاریس و حومه زیر فشار اعتصاب کارکنان شرکت حمل و نقل مسافران شهری فلج شده بود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ اعتصاب و درگیری گسترده در فرانسه

حمله پلیس فرانسه به معترضان با گاز اشک‌آور

فرانسه در آستانه یکی از بزرگترین اعتصاب‌های سراسری

علت این امر کاهش شمار متروها، اتوبوس‌ها و قطارهای بین‌شهری است. به گفته سخنگوی راه‌آهن دولتی، حدود ۲۰ درصد  قطارهای پرسرعت TGV فعال هستند و بقیه به خاطر اعتصاب کارکنان از کار افتاده‌اند.

کارگران شرکت ملی راه آهن از هر پنج قطار سریع السیر و قطار محلی، تنها به یک مورد اجازه حرکت می‌دهند. همزمان کارگران حمل و نقل شهری پاریس هم با مسدود کردن ۹ خط از ۱۶ خط مترو و اختلال در حرکت ۷ خط اتوبوس و متروهای پنج خط دیگر، جابه‌جایی شهری را عملا از کار انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در ساعت ۸ و نیم صبح و در اوج ترافیک شهری، در کمربندی‌ها و اتوبان‌های پاریس و حومه ۶۲۰ کیلومتر راه بندان ایجاد شده بود. در ساعت ۱۰ صبح و با وجود کاهش بار ترافیک، رانندگان در مسیرهای مختلف با ۴۰۰ کیلومتر راه‌بندان مواجه هستند.

کسی نمی‌داند که حرکات اعتراضی تا چه مدت ادامه خواهند داشت. روز دوشنبه سندیکاها برای اعتراضات گسترده در روز سه‌شنبه فراخوان دادند.

علاوه بر پاریس، بسیاری دیگر از شهرهای فرانسه هم روز دوشنبه همچنان درگیر تبعات جنبش اعتصاب عمومی بودند. در شهر روئن، مرکز استان نورماندی در شمال فرانسه، اعضای کنفدراسیون سراسری کارگران (CGT) با برگزاری «راهپیمایی منافع ملی»، بسیاری از خیابان‌ها و گذرگاه‌های این شهر را مسدود کردند.

دانلود

روز چهارشنبه قرار است که ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، طرح‌های دولت برای اصلاحات اداری و قانون بازنشستگی را معرفی کند.

این اصلاحات یکی از پروژه‌های اصلی رئیس جمهور امانوئل مکرون است. هیات دولت معتقد است که سیستم بازنشستگی فعلی ناعادلانه است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

سندیکاها از اینکه دولت با طرح‌های اصلاحی حقوق مزدبگیران را محدود کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: جام نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    کسی چه میدونه. شاید اگه خانوم لوپن جای مکرون بود وضع بهتر بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس