کد خبر 1020484
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
جلیقه زردها فرانسه معترضان خشونت مکرون

با توجه به عدم توافق دولت و اتحادیه‌های کارگری، فرانسه برای دوازدهمین روز متوالی در اعتصاب سراسری به سر می‌برد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، امروز اعتصاب سراسری برای دوازدهمین روز متوالی در فرانسه ادامه داشت؛ چراکه نمایندگان دولتی و مقامات اتحادیه‌های کارگری نتوانستند با یکدیگر بر سر اختلافات به توافق برسند.

بیشتر بخوانید:

آغاز پنجاه و هفتمین هفته اعتراضات در فرانسه

در حالی این اتفاق سراسری در حوزه حمل و نقل فرانسه ادامه یافته است که هر طرف دیگری را به کارشکنی متهم کرده و این احتمال وجود دارد که عدم توافق بین دو طرف باعث شود برنامه مردم فرانسه برای سفرهای کریسمس مختل شود. 

تغییر در نظام پرداخت مستمری در فرانسه که از سوی ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه، ارائه شده است باعث تغییر در نظام پرداخت ۴۲ بخش از اقتصاد فرانسه به خصوص مستمری لوکوموتیورانان، کارگران بنادر و دیگر مشاغل در این کشور می‌شود.

این طرح نخست‌وزیر باعث عصبانیت اتحادیه‌های کارگری شده؛ چراکه در قالب آن پیشنهاد شده است که مستمری افرادی که در سن قانونی ۶۲ سال بازنشست می‌شوند کاهش یافته و برای اینکه آنها بتوانند مستمری کامل دریافت کنند باید تا ۶۴ سال کار کنند.

روز گذشته حمل و نقل پاریس تقریبا در کما بسر برد؛ چراکه از ۱۶ خط مترو در این شهر تنها ۲ خط مترو فعالیت کرده و اکثر مسیرهای ریلی بین‌شهری در فرانسه هم شاهد لغو حرکت بودند. 

اتحادیه‌های کارگری خواستار برگزاری یک اجتماع عظیم اعتراضی برای روز سه‌شنبه هستند که انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر نیز در حمایت از اتحادیه‌های مرتبط با کارگران حوزه حمل و نقل به خیابان‌ها بیایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس