پلیس فرانسه اعتصاب  اعتراض فرانسه

پلیس فرانسه با اعتصاب‌کنندگان پاریسی که مقابل یک ایستگاه قطار دست به تظاهرات زده بودند، درگیر شده و شماری را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که اعتصابات در فرانسه برای نوزدهمین روز متوالی ادامه دارد،  پلیس پاریس امروز (دوشنبه) با اعتصاب‌کنندگان بخش حمل‌ونقل ریلی درگیر شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، صدها تن از اعضای اتحادیه‌ها و اعتصاب‌کنندگان، مقابل ایستگاه قطار «گار دِلیون» تجمع کردنده بودند که پلیس تلاش کرد تا مسیر را باز کند.

ببینید:

عکس/ تظاهرات فرانسوی‌ها برعلیه قانون بازنشستگی

این ایستگاه، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار فرانسه بوده و مسافران زیادی را بین پاریس، شهرهای جنوب فرانسه و پیست‌های اسکی حومه کوه‌های آلپ منتقل می‌کند.

شماری از اعتصاب‌کنندگان در این تجمع به سخنرانی علیه طرح بازنشستگی دولت پرداخته و خواستار ادامه یافتن اعتصابات در سال نو میلادی شدند.

سپس روشن کردن منوّر و وسایل آتش‌بازی توسط معترضان، این ایستگاه قطار را در دود غرق کرد و متقابلاً نیروهای پلیس به سمت آن‌ها یورش برده و شماری را دستگیر کردند.

این تظاهرات در حالی انجام شد که روز گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از اتحادیه‌های حمل‌ونقل درخواست کرد برای جلوگیری از مختل شدن سفرها در طول تعطیلات کریسمس به اعتصاب خود خاتمه دهند.

برخلاف دعوت برخی اتحادیه‌ها به توقف اعتصاب در خلال تعطیلات کریسمس، چندین گروه کارگری بخش حمل‌ونقل ریلی با آن مخالفت کرده‌اند. در نتیجه همچنان برخی خطوط حمل‌ونقل ریلی بین شهری پرسرعت فرانسه در حالت تعطیل بوده و نیمی از مسیرهای متروی پاریس نیز بسته‌ هستند.

دولت فرانسه اعلام کرده هر چقدر که اعتصابات ادامه داشته باشد، از اجرای طرح جدید حقوق بازنشستگی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس