کد خبر 1017879
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
اعتصاب خطوط حمل و نقل عمومی در پاریس

رسانه‌های فرانسوی با اشاره به ادامه اعتصاب عمومی در خطوط حمل و نقل در پاریس در روز دوشنبه، این روز را روزی «سیاه» توصیف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، اعتصاب‌ها در فرانسه و در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور در زمینه اصلاحات قانون بازنشستگی فرانسه فردا (دوشنبه) نیز ادامه خواهد داشت. برنامه لغو گسترده حرکت قطارهای درون شهری و اختلال در تردد در پاریس موجب شده تا برخی رسانه‌های این کشور دوشنبه را «روز سیاه پاریس» خطاب کنند.

بیشتر بخوانید:

عکس/ اعتصاب و درگیری گسترده در فرانسه

حمله پلیس فرانسه به معترضان با گاز اشک‌آور

فرانسه در آستانه یکی از بزرگترین اعتصاب‌های سراسری

به نوشته وبگاه «لوکال» به نقل از روزنامه «لو پاریزین» اعتصابات سراسری همانند روز جمعه ادامه خواهد داشت و خطوط مترو خدمات خود را کاهش می‌دهند. قرار است خطوط اتوبوسرانی پاریس نیز خدمات خود را کاهش دهند. شمار اتوبوس‌ها نیز به نصف کاهش خواهند یافت.

به نوشته این وبگاه، فرانسه یکشنبه نیز برای چهارمین روز متوالی با اعتصاب‌های فلج کننده مواجه شد و قرار است امانوئل ماکرون، نخست وزیر و وزرای ارشد کابینه اواخر یکشنبه جلسه‌ای‌ ویژه‌ای برگزار کنند.

ماکرون معتقد است نظام فعلی مستمری بازنشستگان بسیار پرهزینه و ناعادلانه است. او می‌گوید قصد دارد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند. 

در روزهای گذشته اعتصاب‌های سراسری مدارس پاریس را تعطیل و  شهروندان پایتخت فرانسه را مشکل تردد در سطح شهر مواجه کرد. در پاریس، موزه معروف «لوور»  چند سالن خود را تعطیل کرد و سالن اپرا و چند تئاتر این شهر نیز برنامه‌های خود را لغو کردند. گفته می‌شود در تظاهرات سراسری پنجشنبه دستکم ۸۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس