کد خبر 1017237
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
عراق|آغاز هفتمین مرحله عملیات "اراده پیروزی" / هشدار الخزعلی درباره فتنه داخلی

فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز شنبه از آغاز هفتمین مرحله عملیات "اراده پیروزی" از چهار محور در استان‌های کرکوک، دیالی و صلاح الدین این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، عبدالامیر رشید یار الله جانشین فرمانده عملیات مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنا به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و زیر نظر فرماندهی عملیات مشترک، صبح امروز مرحله هفتم عملیات ارده پیروزی از چهار محور آغاز شد.

وی افزود: این عملیات با مشارکت فرماندهی عملیات صلاح الدین، فرماندهی عملیات دیالی، فرماندهی عملیات سامرا، فرماندهی مقر خط مقدم عملیات مشترک، پلیس حفاظت از منابع انرژی و فرماندهی یگان‌های کرکوک، دیالی، صلاح الدین و نیروهای الحشد الشعبی، ادارات پلیس استان‌های صلاح الدین و دیالی و یگان‌های پلیس فدرال با حمایت نیروهای هوایی و هوانیروز و نیروی ائتلاف بین المللی آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تصاویری که عکاس حشدالشعبی پیش از شهادت در آشوب‌های عراق ثبت کرد

این بیانیه تصریح کرد: این عملیات براساس اطلاعات دقیق و برای بازرسی و پاکسازی مناطق و روستاها و دستگیری افراد تحت تعقیب و خشکاندن منابع تروریسم و تداوم ثبات و امنیت انجام می شود.

هشدار الخزعلی درباره فتنه داخلی

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق درباره وقوع فتنه داخلی در این کشور هشدار داد.

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در توییت خود درباره وقوع "فتنه داخلی" هشدار داد و خواهان پرهیز از برخورد مسلحانه شد.

الخزعلی در این توییت آورده است: برخورد مسلحانه مردود و غیرقابل قبول است. گام درست آن است که همه عناصر مسلح از صحنه خارج شده و عرصه را برای دستگاههای امنیتی به منظور استقرار در محل و کنترل بر اوضاع خالی کنند.

وی افزود: اطاعت و پیروی از مرجعیت دینی واجب است و تنها سلاح، سلاح حکومت است و از فتنه داخلی برحذر باشید.

تحقیقات درباره حادثه منطقه السنک بغداد

وزارت کشور عراق جمعه شب از آغاز تحقیقات درخصوص تیراندازی افراد ناشناس به تظاهرات کنندگان در منطقه السنک در مرکز بغداد خبر داد که به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن هشتاد نفر دیگر منجر شد.

خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم گرفته شد تا تحقیقاتی درباره حادثه تیراندازی شب گذشته در اطراف منطقه السنک بغداد انجام شود. براساس اعلام وزارت بهداشت، در این حادثه چهار غیرنظامی کشته و هشتاد نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وی افزود: محل تیراندازی برای یافتن عاملان تیراندازی محاصره شد و نیروهای امنیتی به طور گسترده حضور خود در مناطق نزدیک محل را تقویت کردند.

در همین حال، سلام الشمری نماینده ائتلاف سائرون نیز خواهان توضیح سریع دولت و دستگاههای امنیتی درباره حادثه منطقه السنک شد.

 عصائب اهل حق: تحریم‌های آمریکا بی فایده است

محمد الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون وابسته به عصائب اهل حق عراق تاکید کرد که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مسئولان ارشد عصائب بی‌فایده است.

محمد الربیعی در توییتی خطاب به آمریکایی ها نوشت: از خشم خود بمیرید. ما به شما ضربه زده‌ایم. ما نوک پیکان مقاومت علیه اشغالگری و تروریسم تکفیری و تقسیم و سهم خواهی و فساد هستیم.

وی افزود: عصائب اهل حق خاری در چشم استکبار و سدی است که پروژه سلطه گیری آمریکا را در هم می‌شکند.

الربیعی در واکنش به تحریم‌های آمریکا گفت: تحریم هیچ سودی نخواهد داشت و ما دارایی خارجی نداشته و نداریم.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه قیس الخزعلی رهبر عصائب اهل حق و لیث الخزعلی برادرش و از مسئولان ارشد عصائب را تحریم کرد. آمریکا همچنین حسین فالح مدیر امنیت الحشد الشعبی و خمیس الخنجر رئیس ائتلاف المحور الوطنی را تحریم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس