کومان

رونالد کومان گفت: من اکنون در جایگاهی بسیار بالا هستم، من سرمربی تیم ملی هلند هستم و این برای من یک افتخار بزرگ و غیر قابل معامله است. در این فصل محال است مربی بارسلونا بشوم.

سرویس ورزش مشرق - رونالد کومان تولد ۱۹۶۳ میلادی در شهر زاندم هلند، سابقه مربیگری در آژاکس، بنفیکا، آیندهوون، والنسیا، فاینورد، ساوتهمپتون، اورتون و البته تیم ملی فوتبال هلند را در کارنامه خود یدک می‌کشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند در مصاحبه ای با آس اسپانیا به نکات مهمی درباره لیونل مسی، بارسلونا، وضعیت تیم ملی هلند و قرعه کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره های مختلف و قرعه کشی یورو ۲۰۲۰ اشاره کرد.

آیا این صحت دارد که قرار است شما سرمربی تیم فوتبال باشگاه بارسلونا باشید؟

من مربی هلند هستم، قضیه بسیار واضح است، از روز گذشته که اسپورت کاتالونیا چنین تیتر احمقانه ای را انتخاب کرده، مدام با من تماس می گیرند و تعجب می کنم که چرا فدراسیون فوتبال هلند نیز وارد این بازی رسانه ای شده و با نگرانی از من سوال کرده که آیا چنین چیزی صحت دارد یا خیر؟ هر مربی دوست دارد سرمربی تیم بارسلونا باشد، این چیز کوچکی نیست اما من اکنون در جایگاهی بسیار بالاتر از این هستم، من سرمربی تیم ملی هلند هستم و این برای من یک افتخار بزرگ و غیر قابل معامله است. در این فصل محال است مربی بارسلونا بشوم.

این یعنی، فعلا فقط به هلند فکر می کنید و البته طبیعی است اما چه اتفاقی ممکن است سلطنت شما را در تیم ملی لرزان کند؟

سلطنتی در کار نیست، من عضوی از یک تیم هستم، تیمی که به مردم خود قول داده راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شود و البته قبل از آن قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ را به کشورش هدیه دهد. اگر در این دو نقشه ملی بزرگ موفق عمل نکنیم، بله همه چیز خراب می شود.

و در آن صورت است که به بارسلونا فکر می کنید؟

نمی توانم دروغ بگویم، من از زمانی که حوالی ۱۹۹۵ از بارسلونا جدا شده ام، تا همین امروز به بارسلونا فکر کرده ام، بارسلونا خانه هر بازیکنی است که حتی یک بار پیراهنش را بر تن کرده است، اما باید حرفه ای باشیم، این روزها اصلا زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره بارسلونا یا هر تیم دیگری، نیست.

به بازی های اروپایی اشاره کردید، وضعیت هلند با توجه به قرعه کشی انتخابی این رقابتها چگونه است؟

وقتی با نام های اوکراین و اتریش مواجه شدم، اجازه بدهید صادقانه بگویم که آرام گرفتم، می توانست خیلی بدتر و سخت تر از این باشد، در هر حال نکته مهم این است که همه تیم ها قوی هستند و مدعی، خیلی با گذشته فرق کرده است، به یاد دارم که در گذشته همه به این فکر می کردند چه تیمی قرار است پدیده باشد، حالا همه تیم ها یک پدیده هستند و هر مربی حق دارد بگوید که برای قهرمانی وارد تورنمنت شده ام، واقعا کدام یک از تیم های یورو ۲۰۲۰ را می شود کنار گذاشت و گفت که تیم مهمی نیست؟ هلند وضعیت خوبی دارد اما باید برنامه ریزی دقیق تر و اجرایی تری داشته باشیم، در این باره با مقامات فدراسیون فوتبال هلند چند بار جلسه داشته ام و ما به بازی های تدارکاتی بهتر و منظم تر نیاز جدی داریم.

اولین بازی شما در خانه مقابل اوکراین است، در آن زمان شما حتما مربی هلند خواهید بود؟

کسی از آینده خبر ندارد، شاید نه، در هر حال با چنین فرضیه ای به کار خود ادامه می دهم که برای ابد مربی هلند هستم، پس باید برای ابد به هلند فکر کنم و تا ابد خود را عضوی از خانواده تیم ملی هلند بدانم، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد اما من خود را به امواج نمی سپارم و موج خودم را درست می کنم.

مکتب فوتبال آژاکس چیزی است که شما به داشتن آن و عشق به آن متهم هستید، گویا همین مکتب فوتبالی را به تیم ملی هلند تزریق کرده اید.

متهم بودن به مکتب فوتبال آژاکس؟! این یک افتخار است که بتوانی سیستم آژاکس را در تیم ملی کشورت پیاده کنی، البته من چنین نقشه راهی نداشته ام اما مگر چنین چیزی بد است؟ آژاکس در تاریخ فوتبال باشگاهی جهان، صاحب نام و مالک سبک و روش خاص خودش است، این یک افتخار برای فوتبال هلند است، بزرگان دنیای فوتبال از این باشگاه سر درآورده اند و من افتخار دارم همین راه را ادامه دهم، آژاکس گویا همیشه شعبه ای از تیم ملی بوده و این ربطی به تبعیض ندارد، آژاکس برای مردم هلند یک اسم مهم و فراتر از یک باشگاه است.

اگر فرض کنیم روزی سرمربی بارسلونا بشوید، دوست دارید همچنان مسی را در تیم خود داشته باشید؟

مسی بازیکن بزرگی است اما خوشم نمی آید مدام بگویند که تو در تیم خودت مسی را داری، داشتن مسی در تیم برای یک مربی هلندی بی معنا است، داشتن مسی یعنی داشتن یک بازیکن خوب و این مساوی است با داشتن ده ها بازیکن خوب دیگر، برای من بین مسی و دیگران فرقی وجود ندارد مگر این که مسی بزرگ به بزرگ تر شدن تیم کمک کند نه بزرگ تر شدن خودش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    2 0
    ویلموتس هست :)
  • حسن IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    0 0
    تیم ملی هلند رو رها کنه بره بارسلونا؟ خب راست میگه مگه دیوانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس