کد خبر 101649
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸

بسیاری از ما با جمله هایی مثل : کنترلم را از دست دادم ، اعصابم خرد شد ، چشمانم جایی را نمی دید و... مواجه شده ایم. عصبانیت یک حس طبیعی است که به نوعی در تمامی انسان ها وجود دارد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از  باشگاه خبرنگاران، گروهی از انسان ها هستند که در هنگام عصبانیت کنترل خود را از دست داده و دست به کارهایی خطرناک می زنند . اقداماتی که می تواند عواقب بسیار جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه های غلبه بر این احساس و حفظ آرامش آشنا کنیم.

یک لیست تهیه کنید
" مایک فیشر" متخصصی در مرکز کنترل عصبانیت در انگلستان این گونه توضیح می دهد: ما همه روزه در منزل ، محل کار و حتی باشگاه ورزشی با عواملی رو به رو می شویم که باعث تحریک و عصبانی شدن ما می شوند. سعی کنیم که در کمال و آرامش و با تفکر عمیق یک روز کامل از زندگی خود را به یاد آورده و لیستی از عواملی را که ما را عصبانی می کنند به خاطر آورده و بنویسیم. سعی کنیم با به خاطر سپردن این عوامل در طول روز از این عوامل دوری کنیم.

نظرات مختلف را بپذیرید
برای بسیاری از افراد مسئله تفاوت نظرات و عقیده ها تحمل ناپذیره بوده و به در نهایت به عصبانیت و درگیری منتهی می شود. سعی کنیم تا به نظرات و تفکرات مختلف احترام گذاشته و به آنها گوش دهیم. ما باید بپذیریم که در دنیای امروز نظرات و عقاید بسیار متفاوتی وجود دارند و ما نمی توانیم با تمامی عقاید مخالفت کنیم.

نگاه خود را گشترش دهید
سعی کنید در زمانی که با مسئله استرس زا رو به رو می شوید دید خود را گسترش داده و با آرامش پاسخ دهید. در زمانی که با شخصی مخالف هستید سعی کنید تا از نگاه او هم به ماجرا نگاه کنید. سعی کنید درباره احساسات و تفکرات خود توضیح داده و مواضع خود را مشخص کنید.

گوش دادن
بسیاری از انسان ها ترجیح می دهند که بیشتر گوینده باشند تا شنونده. این یک عادت غلط است که ممکن است به جر و بحث و درگیری منجر شود. اگر می خواهید از عصبانیت و استرس دوری کنید سعی کنید تا به صحبتهای طرف مقابل گوش کنید و از نظرات و تفکرات او نیز باخبر و مطلع شوید.

حرف بزنید
در صورتی که چیزی یا شخصی شما را آزار می دهد حالت تهاجمی به خود نگیرید ، اما سکوت نیز نکنید. سعی کنید تا با آرامش و به شکلی منطقی در مورد مشکلات و نگرانی های خود صحبت کنید. تلاش کنید تا در هنگام صحبت ادب و احترام طرف یا طرفین مقابل را نیز حفظ کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس