کد خبر 1016234
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
ترامپ و مکرون (ماکرون)

دولت آمریکا اعلام کرده است که با توجه به اینکه مالیات جدید خدمات دیجیتال در فرانسه به شرکت‌های آمریکایی آسیب وارد خواهدکرد ممکن است بر واردات ۲.۴ میلیارد دلار کالا از فرانسه تعرفه صد در صدی اعمال کند.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس۲۴، دولت آمریکا اعلام کرده که با توجه به اینکه معتقد است مالیات جدید خدمات دیجیتال در فرانسه به شرکت‌های آمریکایی آسیب می‌زند ممکن است بر واردات پنیر، کیسه، و دیگر کالاها از فرانسه تعرفه صد در صدی اعمال کند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: آماده مقابله به مثل با سیاست آمریکا هستیم

سازمان تجارت جهانی آتش بیار جنگ تجاری آمریکا و اروپا

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده است که بند ۳۰۱ بررسی انجام شده بر اعمال مالیات جدید در فرانسه بر خدمات دیجیتال نشان می‌دهد که این اقدام پاریس قوانین بین‌المللی مالیات را نقض کرده و به شکل غیرمعمولی به ضرر شرکت‌های آمریکایی است.

از جمله شرکت‌های آمریکایی که از این موضوع آسیب می‌بینند می‌توان به شرکت آلفابت که مالک گوگل است، فیس‌بوک، اپل و آمازون اشاره کرد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، می‌گوید کاخ سفید در حال بررسی طرح اجرای تحقیقات مشابه بر مالیات خدمات دیجیتال در اتریش، ایتالیا و ترکیه است. 

وی تاکید کرد: که دفتر نمایندگی تجاری آمریکا بر موضوع مقابله با رشد سیاست حمایت‌گرایانه در کشورهای اروپایی که به شکل ناعادلانه‌ای علیه شرکت‌های آمریکایی اعمال می‌شود متمرکز شده است.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده که در روز ۱۴ ژانویه در این زمینه از مردم نظرسنجی خواهد کرد و در روز ۷ ژانویه نیز یک استماع عمومی در این زمینه برگزار خواهد شد.

دولت آمریکا در واقع می‌گوید که ممکن است در پاسخ به اقدام فرانسه در اعمال مالیات جدید بر خدمات  دیجیتال بر واردات برخی کالاهای فرانسوی نظیر نوشیدنی، کیسه، پنیر و دیگر کالاهای لوکس با مجموع ارزش وارداتی ۲.۴ میلیارد دلار تعرفه صد در صدی اعمال کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس