کد خبر 1061156
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
کشتی

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی از برگزاری هفتمین رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های جهان در در اواخر فصل پاییز در مرکز استان کردستان خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی عصر امروز باهدف برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های جهان با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در این دیدار از برگزاری هفتمین رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های جهان در در اواخر فصل پاییز در ایران خبر داد و اظهار داشت: فدراسیون کشتی، سنندج-مرکز استان کردستان را مناسب‌ترین گزینه برای میزبانی این رویداد می‌داند.

بیشتر بخوانید:

شرایط سنی کشتی گیران برای حضور در المپیک

عبدالمهدی نصیرزاده افزود: تاکنون استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، تهران، خراسان‌شمالی، گلستان و چند استان دیگر پیشنهاد درخواست میزبانی این رقابت‌ها را به فدراسیون کشتی ارائه داده که هنوز فدراسیون برای میزبان نهایی تصمیم قطعی نگرفته اما استان کردستان به‌دلیل آماده بودن سالن شش هزار نفری به‌عنوان گزینه اول میزبانی در فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان مطرح است.

وی گفت: از آنجا که باید تاریخ و شهر برگزاری رقابت‌ها در تقویم اتحادیه جهانی کشتی از پیش مشخص شود، فدراسیون کشتی از اکنون خواستار تعین استان و شهر میزبان مسابقات برای ارائه به اتحادیه جهانی این رشته است.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، ظرفیت‌هایی همچون «وجود سالن ۶ هزار نفری مناسب برگزاری مسابقات در استان، وجود چهره‌ها و پیشکسوتان سرشناس در رشته کشتی همچون جمشیدخیرآبادی، وجود استعدادهای نهفته شده، کانون توجه قرار دادن استان‌های کمتر برخوردار و توسعه تمامی نقاط دیگر کشور را از مهمترین دلایل موافقت فدراسیون کشتی با برگزاری این مسابقات در کردستان عنوان کرد.

وی به تعویق المپیک و رقابت‌های دیگر در سطح بین‌المللی و آسیایی اشاره و تصریح کرد: این مسابقات از مهمترین رویدادهای ورزشی در جهان محسوب می‌شود که مورد توجه همگان قرار خواهد گرفت.

نصیرزاده بیان کرد: برای ترغیب حضور تماشاچیان در سالن این رقابت‌ها و ایجاد شور و نشاط کردستان با یک تیم مستقل در این مسابقات حضور پیدا می‌کند و فدراسیون و سازمان لیگ کشتی کشور نیز نهایت کمک خود را برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه این مسابقات انجام خواهد داد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، نبود یک سالن تمرینی جانبی در سالن ۶ هزار نفری را یکی از کمبودهای آن دانست و تاکید کرد: امیدوارم مسئولان استانی برای رفع این مشکل گام بردارند و سالن را برای برگزاری مسابقاتی در این سطح آمده کنند.

تمام قد از برگزاری مسابقات جهانی کشتی در کردستان حمایت می‌کنیم

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی فرصتی برای استان و کشف استعدادهای نوین در رشته‌های مختلف ورزشی است و از چند وقت پیش با هماهنگی دستگاه ورزش و جوانان مکاتبات و نامه‌نگاری برای یک رویداد مهم بین‌المللی یا آسیایی با معاون وزیر صورت گرفته است، اظهار داشت: احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفری سنندج با هدف توسعه ورزش استان بوده و با همه توان از برگزاری این مسابقات حمایت می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه علاقمند به حضور یک تیم کشتی از استان کردستان در این دوره از مسابقات هستیم، از مربی نامدار کشتی فرنگی «جمشید خیرآبادی» خواست که یک تیم کشتی برای حضور در این رقابت‌ها آمادە کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای توسعه ورزش استان و رشد جوانان کردستانی در رشته‌های ورزشی مختلف تلاش کرده و اعتبارات مورد نیاز آن را نیز تامین می‌کنیم.

شرایط میزبانی مسابقات جهانی کشتی در سنندج مهیاست 

حامد جولائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این جلسه از مراحل پایانی و تکمیل نهایی سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان خبر داد و اظهار داشت: مقدمات برگزاری و شرایط میزبانی مسابقات جهانی کشتی به میزبانی سنندج مهیا و مکاتبات لازم در این مورد با معاون وزیر ورزش و جوانان انجام شده است.

وی افزود: سالن ۶ هزار نفری شهر سنندج یکی از مجهزترین و به‌روزترین سالن‌های سطح کشور است که به ما این امکان را خواهد داد تا مسابقات مهمی در سطح بین‌المللی، آسیا و جهانی را در آن برگزار کنیم.

جولائی با اشاره به بازدید وزیر ورزش و جوانان از سالن ۶ هزار نفری در اسفندماه سال گذشته و تأیید بر مناسب بودن این سالن برای برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در سطح آسیایی و جهانی خاطرنشان کرد: مسابقات کشتی قهرمانی باشگاه‌های جهان در سطح بالایی در مرکز استان کردستان برگزار می‌شود و ورزشکاران و مدعیان بزرگی از کشورهای روسیه، آمریکا و جمهوری آذربایجان در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و نظر مساعد مسئولان کشوری و استانی، شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های جهان در استان باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس