کد خبر 1015328
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
سلطانی فر و داورزنی

درحالی که داورزنی ۲۴ شهریورماه سال جاری یعنی حدود ۸۰ روز قبل جهت شرکت در انتخابات فدراسیون والیبال ثبت نام کرد و رفتن او از این معاونت بسیار محتمل بود، با این وجود کماکان جایگزین وی انتخاب نشده است.

به گزارش مشرق، دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه سال جاری بود که محمدرضا داورزنی به علت نامزدی در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال از سمت خود به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان استعفا کرد و ۹ روز بعد، با کسب ۲۶ رای از ۴۱ رای ماخوذه به عنوان رئیس چهار سال آینده والیبال انتخاب شد. این در حالی است که ۷۸ روز قبل داورزنی در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال ثبت نام کرده بود و با توجه به اینکه احتمال جدایی او از وزارت ورزش و جوانان وجود داشت، به نظر می‌رسد فرصت کافی برای انتخاب جایگزین وی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید:

هجوم وزارت ورزشی‌ها برای صندلی «مادر»

علی‌رغم نام‌های مختلفی که به صورت غیر رسمی برای تصدی این سمت به گوش می‌رسد اما با گذشت ۲۰ روز از استعفای معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصمیمی در خصوص جایگزین وی اتخاذ نشده است و مشخص نیست چه زمانی مهم‌ترین معاون وزیر ورزش و جوانان انتخاب می‌شود.

شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر زمان انتخاب معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بیان کرد که وزیر ورزش و جوانان در صدد است تا هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد.

معاونت توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اهداف تببین شده‌ای در حوزه آموزش‌های پایه و استعدادیابی، مسائل مشترک مربوط به فدراسیون‌ها، برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه ورزش قهرمانی و نیز توسعه‌ ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها از اهمیت بسیار بالایی در ساختار وزارت ورزش و نیز جامعه ورزش کشور برخوردار است و هشت ماه‌ مانده به آغاز المپیک سی و دوم،این جایگاه اهمیت چندین برابری پیدا می‌کند، بنابراین تاخیر هرچه بیشتر در انتخاب معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان می‌تواند پیامدهای منفی به دنبال داشته باشد.

المپیک تابستانی ۲۰۲۰ از تاریخ سوم تا ۱۹ مردادماه سال آینده به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار می‌شود و حدود هشت ماه دیگر ورزش ایران در سطح قهرمانی گام به مهم‌ترین رویداد ورزش جهان خواهد گذاشت، بنابراین انتخاب معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان باید به عنوان یک اولویت برای این وزارتخانه تعریف شود و هرچه سریع‌تر مسائل مربوط به ورزش ایران را در سطح قهرمانی دنبال کرد تا شاهد عملکرد موفق کشور در المپیک توکیو باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس