ابوذر گوهری

خلاصه آنکه فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی آثار بسیار نامطلوب خارجی دارد عدم لحاظ تبعات سیاستها خطایی راهبردی است.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری تحلیلگر مسائل بین الملل در کانال تلگرامی خود نوشت:

فتنه و آشوب‌های سال 1388 باعث تغییر رویکرد اوباما به مذاکرات هسته‌ای ایران به سمت افزایش فشار و وضع تحریم‌های جدید شد. قبل از آن؛ دولت اوباما رسیدن به توافق را امری ضروری می‌دانست و حاضر بود امتیازات بیشتری در ازای توافق احتمالی به ایران بدهد نامه‌های ارسالی وی به ایران گواهی بر این مدعاست.

اما وقوع شورش و ناآرامی در کشور در آن سال، مقامات آمریکایی را به این نتیجه رساند که افزایش تحریم و فشار می‌تواند درنهایت ایران را از موضع ضعف پای میز مذاکره بکشاند و فشار داخلی را بر حاکمیت افزایش دهد؛ با این تحلیل دولت اوباما تا تغییر دولت دهم در ایران صبر کرد و چهار سال بر تحریم و فشار خود افزود...


آشوب‌های 1398 نیز همان نقش را در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران داشت؛ خروجی تحلیل‌ها و نظرات مقامات آمریکایی حاکی از این است که فشار حداکثری نتیجه داده و باعث واکنش مقامات ایرانی جهت افزایش قیمت سوخت به‌منظور جبران کسری بودجه شده و درنهایت مردم درنتیجه این اقدام علیه نظام به خیابان آمده‌اند. قبل از این آشوبها مقامات آمریکا از مقاومت مردم ایران ناامید و در تحلیل نوع رفتار ایران دچار سرگردانی شده بودند؛ اما در حال حاضر باروحیه‌ای تازه اقدام به فشار بر مردم خواهند کرد تا درنهایت ایران را به‌پای میز مذاکره کشانده و از موضع ضعف وادار به امتیازدهی کنند.


خلاصه آنکه فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی آثار بسیار نامطلوب خارجی دارد عدم لحاظ تبعات سیاستها خطایی راهبردی است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس