کد خبر 1014323
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
برنج

سخنگوی ستاد تنظیم بازار از عرضه ۵۰ هزار تن برنج وارداتی، ۳۰ هزار تن روغن خام، ۵ هزار تن گوشت گوساله منجمد شده و ۳۰ هزار تن شکر از محل ذخایر و عرضه در شبکه توزیع خبرداد.

به گزارش مشرق به نقل از شاتا، سخنگوی ستاد تنظیم بازار در آخرین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار گفت: ستاد تنظیم بازار به واسطه حضور بیش از ۱۴ دستگاه و وزارت خانه، تصمیمات آن فرا اجرایی است

بیشتر بخوانید:

حجتی فرار را بر قرار ترجیح داد

محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه در تامین کالا از ابتدای سال به گونه ای وزارت صمت عمل کرده است که در توزیع کالاهای اساسی مشکلی به وجود نیاید، گفت: بیش از ۱۰ میلیون تن کالا در انبارها موجود است و در بخش تامین هیچ مشکلی در کشور نیست.

او با اشاره به اینکه در بخش عرضه کالاها نشست های مختلف با حلقه های توزیع شرکت های پخش، بنکداران و فروشگاه های زنجیره ای، اذعان شده است که کمبود کالا نداریم و کالا ها با تخفیف عرضه می شود.

او از رشد ۱۱ تا ۱۳ درصدی تولید لوازم خانگی خبرداد و گفت: تشدید نظارت و بازرسی از بازار تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

عرضه ۵۰ هزار تن برنج وارداتی

کلامی با اشاره به اتمام فصل برداشت برنج گفت: بهترین برنج با کد تعرفه ای ۱۱۲۱،در حدود ۵۰ هزار تن از محل ذخایر در شبکه های توزیع عرضه شده است و مردم می توانند به فروشگاه زنجیره ای و دیگر شبکه های توزیع مراجعه کنند و با نرخ ۶ هزراو ۶۰۰ تا ۶هزارو ۷۰۰ براساس برند آن را خریداری کنند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار توضیح داد:مقررشده است که ۵ تا ۷ هزار تن گوشت قرمز منجمدگوساله وارداتی از محل ذخایر براساس فهرست ۴۵۰ هزار نفری وزارت کشور باقیمت ۴۰ هزار تومان توزیع شود.

وی اعلام کرد : وزارت صمت آمادگی عرضه گوشت به سازمان هایی دیگر همچون کمیته امداد امام خمینی، کارگری، بهزیستی و کارمندی را منوط به تقاضای کتبی، دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۳۰ هزار تن روغن خام از محل ذخایر در اختیار کارخانجات تولیدی قرار داده می شود تا آنهایی که راغبند با ۱۵ درصد تخفیف زیر قیمت آن را عرضه و در این طرح مشارکت کنند و از آنجا که این بازار رقابتی است، تاکید داریم که این روغن به دست مصرف کننده اصلی برسد و وارد بازار نشود تا بازار رقابتی برهم نخورد.

کلامی با اشاره به توزیع کافی شکر در بازار گفت: ۳۰ هزار تن شکر با ابلاغ مصوب از محل موجودی با ارز ۴۲۰۰ در اختیار شبکه ها قرار می گیرد تا با نزدیک شدن به پایان سال بتوان عوارض ناشی از مصرف این کالا را پوشش بدهد.

در بخش تنظیمات بازار، کالا به اندازه کافی وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ذخیره کالاها نیاز به تایید شورای امنیت ملی دارد، گفت: اجازه ذخیره هر کالایی را در کشور نداریم و تخم مرغ اگر ذخیره شود براساس اینکه تاریخ مصرف آن یکماه است، ضرر و زیان هنگفتی را برای کشور به وجود می آورد یا حتی گوجه فرنگی را نمی توان به صورت سردخانه ای آن نگه داشت و باید فرآوری بشود .

وی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر که ناشی از تغییر فصل است، گفت: اگربه روند ۲۰ سال گذشته عرضه گوجه توجه کنید، همه ساله به دلیل عرضه قبلی و عرضه جدید همیشه در اوایل آذر با افزایش نرخ مواجه ایم .

او در ادامه از کاهش قیمت گوجه فرنگی تا ۲۰ آذرماه خبرداد و گفت: اگر بعد از ۲۰ آذرماه روند قیمت گوجه رو به افزایش باشد، برای خروج و صادرات آن عوارض خواهیم گذاشت.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: مصرف تخم مرغ در نیمه اول سال به دلیل گرم بودن هوا کاهش پیدا می‌کند، اما در نیمه دوم سال به دلیل سرما و باز شدن مدارس مصرف افزایش پیدا می‌کند، اما در تولید کاهش نداریم .

او نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده را ۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود : یک شانه دو کیلویی ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان است .

کلامی گفت: اولویت بر مصارف داخلی است و تا زمانی که پیچ نرخ به نرخ قبلی برنگردد، صادرات را کاهش بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    امسال برنج در شمال خیلی برداشت شد امیدوارم صدمه نزنن این اصلاحات به کشاورزا
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    0 0
    محصولات مصرفی بیماریزا و بی کیفیت رو بین مردم توزیع میکنن منت هم میذارن. یکی بگه نامردا سلامتی مردم هم مهمه. مهمه که چی بخورن تا بیمار نشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس