سردار ایوب سلیمانی

جانشین فرمانده ناجا گفت: در جریان اتفاقات هفته گذشته شاهد همکاری و هماهنگی مثال زدنی نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سایر دستگاه های امنیتی با یکدیگر بودیم که این پیوند و همکاری قوت قلب مردم بود.

به گزارش مشرق، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در آیین تجلیل از  مدافعان امنیت  در جریان اغتشاشات اخیر اظهار داشت: بر روح بلند و ملکونی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای  انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم امنیت بویژه شهیدان عرصه نظم و امنیت  و شهدای مظلوم شرارت های اخیر دشمن درود و رحمت می فرستیم و از درگاه خداوند متعال، برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت توام با صحت و سلامتی  از خداوند منان خواستاریم.

بیشتر بخوانید:

شناسایی لیدرهای آشوب ادامه دارد

برخورد با خودروهای شوتی در دستور کار ناجا

وی با تبریک هفته بسیج، افزود: امام (ره) فرمودند:  «در صورتی که فرهنگ و تفکر بسیجی بر جامعه طنین انداز شود به همه آرمان ها و اهدافمان خواهیم رسید»؛ اگر این نظام مقدس وجود دارد و حرف اول را در منطقه می زند به برکت افرادی است که مخلصانه و به دور از هرگونه انگیزه دیده شدن و مطالبه کردن ها به نام خود، با مجاهدت و ایثارگری پای ارزش های انقلاب ماندند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: همین روحیه بسیجی، انقلاب و دفاع مقدس را به پیروزی رساند و نه تنها تا به امروز ما را از همه تهدیدها مصون داشته بلکه موتور محرک هر پیشرفتی در کشور شده است.

 وی با بیان این که امروز بسیج نام یک سازمان نیست بلکه یک "تفکر" است، تصریح کرد: تفکر بسیجی به معنای روحیه جهادی، خدمتگزاری ،صداقت و اخلاص داشتن است؛ امروز اگر در هر نقطه ای از کشور پیشرفتی اتفاق افتاده، مرهون چنین تفکری است.

سردار سلیمانی ادامه داد: از همه عزیزانی که با صبر و بصیرت  یکبار دیگر توطئه پیچیده و برنامه ریزی شده دشمن را در کوتاه ترین زمان ممکن خنثی کردند، تشکر و قدردانی می کنم مردمان بصیری که با وجود مشکلاتی که بعضا وجود دارد، با تأسی از حکم تمام کننده مقام معظم رهبری، بابصیرت و هوشمندی صف خود را از اشرار جدا کردند و با این اقدام هوشمندانه کار را برای نیروهای انتظامی و امنیتی راحت تر کردند.

وی خطاب به فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: امروز افرادی به نیابت از همه کسانی که اجازه اخلال در نظم و امنیت را به اشرار ندادند در این جلسه شرف حضور دارند، این عزیزان امنیت آفرینانی از نیروی انتظامی، سپاه و بسیج دلاور هستند و باید بگویم در جریان اتفاقات هفته گذشته شاهد پیوند  و تعامل مبارک، ستودنی و همکاری و هماهنگی مثال زدنی بسیج، سپاه و ارتش بودیم، این نهادها، این پیوند و همکاری را به رخ جهانیان کشیدند و باعث قوت قلب مردم شدند.

این مقام عالی انتظامی در ادامه به تشریح آشوبگری های اشرار طی هفته گذشته پرداخت و خاطر نشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همواره در صدد توطئه و ضربه به کشور هستند و ما در طول چهل سال از  عمر بابرکت انقلاب اسلامی همواره شاهد این دست دشمنی ها بوده‌ایم.

وی افزود: مادامی که این نظام مقدس الهی و اسلامی وجود دارد، دشمنی استکبار ادامه خواهد داشت و این دشمنی ها در آینده؛ پیچیده تر، دقیق تر، جدی تر و گسترده تر خواهد بود و همه ما باید نسبت به این فتنه ها هوشیار باشیم.

سردار سلیمانی با تشریح حوادث سال 96 در خیابان پاسداران ادامه داد: پس از شکست غائله سال 96 و تحریم های شکننده، دشمنان سال 97 را؛ سال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و یا تسلیم حاکمیت اسلامی ایران در مقابل خود نام گذاری کرده بودند و دیدیم که در راهپیمایی 22 بهمن 97 مردم چه پاسخ محکم و قاطعی به دشمنان دادند.

وی با اشاره به برنامه ریزی سازمان یافته دشمنان برای فتنه انگیزی در کشور ادامه داد: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و اظهار نگرانی از سوی برخی مردم، دشمن از این فضا بهره برده و به دنبال ایجاد اغتشاش و آشوب بود که همه دنیا شاهد بودند چگونه این شرارت ها در کوتاه ترین زمان جمع شد .

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به استراتژی دشمن در جریان حوادث هفته گذشته عنوان کرد: دشمنان در نظر داشتند با سنگین ترین ضربات، حجم تخریب و خشونت بالا و در گستره سرزمینی به زعم باطل خود کار نظام را یک سره کرده و با تخریب اموال عمومی و مردمی، مقرها و سنگرهای نظامی و انتظامی را فتح کنند.

این مقام عالی انتظامی با تحلیل روند وقوع حوادث اخیر عنوان کرد: بحمداله ما نعمت بزرگی چون رهبری در کشور داریم به گونه ای که سخنان صبح روز یکشنبه مقام معظم رهبری درباره تصمیم سران قوا، کشور را از غوطه ور شدن در یک ورطه وحشتناک بحران نجات داد و مردم ضمن جدا کردن صف خود از اشرار، پاسخ دشمنان و شرارت هایشان را به خوبی دادند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمن مذبوحانه تلاش می کند تا به کشور ضربه بزند، تأکید کرد: آنها قطعا راه به جایی نخواهند برد.

 جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: دشمن  همه شیوه ها و شگردها را در طی 4 دهه گذشته علیه ما اجرا کرده و هر روز فشار را بر ملت مقاوم و با بصیرت بیشتر می کند اما بارها به آنها ثابت شده که با رهبری های داهیانه و حکیمانه امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) تهدیدها به فرصت و نردبانی برای پیشرفت و اقتدار بیشتر کشورمان در سطح منطقه و جهان تبدیل شده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: دشمنان در فتنه سال 96 شکست خوردند اما امیدوار بودند که با تحریم های ظالمانه ما را به زانو دربیاورند اما این بار هم با شکست مجدد مواجه شدند.

وی ادامه داد: این بار دشمنان با شبکه سازی های گسترده و با بهره گیری از روش ها و تاکتیک های جدید در فتنه اخیر اقتدار امنیتی نظام را نشانه گرفتند اما بحمدالله مشاهده کردیم که مردم بصیر و صبور ایران در همان ساعات اولیه آشوب ها با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران توطئه ها را خنثی کردند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به شناسایی و دستگیری لیدرهای اصلی اغتشاشات، به تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مواجهه با حوادث اخیر پرداخت و بیان کرد: در جریان هر فتنه و آشوبی اگر مقر اصلی حکومت پابرجا بماند آن حکومت می تواند تداوم داشته باشد، دشمن برای اینکه ام القراء اسلام یعنی پایتخت را به آشوب بکشاند با برنامه ریزی سازمان یافته به میدان آمد اما علیرغم حجم فتنه و شرارت برنامه ریزی شده و سازمان یافته اشرار در تهران، شاهد بودیم که میزان خسارت ها در تهران نسبت به سایر استان های کشور کمتر بود؛ همچنین این غائله در تهران در سریع ترین زمان نسبت به سایر نقاط پایان داده شد.

وی با اشاره به مدیریت هوشمندانه سردار "رحیمی" در جریان حوادث اخیر و برخورد با اشرار ادامه داد: نیروهای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با قدرت و آمادگی عمل کردند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد یگان های ویژ ناجا در جریان آشوب های اخیر پرداخت و افزود:  یگان ویژه ؛ مظهر اقتدار و افتخار نظام، قوت قلب اطمینان بخش دوستداران نظام و انقلاب است. یگان ویژه حقیقتا اقتدار،هیمنه وصلابت خود را به رخ اشرار و دشمنان کشید.

سردار سلیمانی تأکید کرد: در جریان حوادث اخیر شاهد انسجام و هماهنگی و همکاری بی نظیر بسیج، سپاه و ناجا و سایر دستگاه های امنیتی بودیم که این هم افزایی و پیوند قوی تاکنون سابقه نداشت به طوری که توانستیم چشم فتنه دشمنان را کور کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس