مهدی فضائلی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رهبر انقلاب نگاه رئوفانه اسلامی را در عمل به اجرا گذاشتند.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دستورات رهبر انقلاب درخصوص نحوه مواجهه با جان باختگان و دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر و خانواده هایشان به «فرهیختگان» گفت:

«دستوری که پیرو گزارش شورای امنیت ملی صادر شد گویای یک واقعیت بسیار مهم در رابطه با رهبری نظام است و حکایت از آن دارد که ایشان مطابق معیارها و مبانی دینی - که حداکثر تلاش را برای مواجهه رئوفانه با کسانی دارد که مقصر نیستند و به صورت بیگناه در یک ماجرایی ورود داشتند - چنین نگاهی دارند. »

بیشتر بخوانید:

پیام محرمانه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس چه بود؟

وی با بیان آنکه رهبری این نگاه رئوفانه اسلامی را در عمل به اجرا گذاشتند، افزود: «این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می افتد. در ماجرای فتنه 88 هم مسئولان امنیتی وقت که بعضا خاطرات خود را توضیح دادند و نکاتی را دراین باره بیان کردند، مشابه همین نوع مواجهه را از رهبر انقلاب سابقه داریم. »

فضایلی تفکیک میان اشرار و مردم عادی را یک تفکیک بسیار روشن تلقی کرد و ادامه داد: «کسانی که در حوادث اخیر یا در هر ماجرای دیگری با شرارت برخورد و علیه منافع مردم و کشور اقدام می کنند، وضعیتی متفاوت از کسانی دارند که بر اثر هیجان یا بدون تقصیر در یک محیطی حضور یافتند و در آنجا آسیب دیدند. »

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: «در موضع گیری اول رهبر انقلاب درباره اعتراضات هم این تفکیک خیلی آشکار خود را نشان داد و ایشان اشرار را از مردم و جوانانی که بر اثر هیجانات وارد این صحنه ها و اتفاقات می شوند، جدا کردند. »

وی افزود: «در این مرحله هم در نوع برخورد با آنها، تامین خساراتی که دیدند و نوع نگاهی که به آنها و خانواده هایشان صورت می گیرد، تفکیک مورد اشاره به صورت عملی بیان می شود. »

فضایلی یادآور شد: «چه بسا خانواده هایی که یا اساسا اطلاعی نداشتند یا راضی نبودند به اینکه فرزندان آنها در چنین صحنه هایی حضور پیدا کنند. آنها هم نباید بابت اتفاقی که نسبت به آن رضایت و همراهی نداشتند، آسیبی ببینند. این هم نشان دهنده دقت رهبر انقلاب و این تفکیک تا این سطح است. »

وی درخصوص پیامدهای مثبت این دستور رهبر انقلاب در فضای عمومی جامعه نیز توضیح داد: «این اتفاق نگاه صحیحی را نسبت به جایگاه رهبری در نظام اسلامی در جامعه پدید می آورد و نشان می دهد در یک نظام الهی، رهبری مطابق موازین شرعی حتی با کسانی که در چنین صحنه هایی فعالیت میدانی داشته اند چگونه مواجه می شود. »

فضایلی با اشاره به لزوم مقایسه این اتفاق با نظام های غیردینی خاطرنشان کرد: «در کشورهای مختلف همواره شاهد چنین اعتراضاتی بوده و هستیم اما نوع مواجهه نظام حاکم با معترضان حکایت از تفاوت های موجود خواهد داشت و جایگاه رهبری در نظام الهی و غیردینی را نشان می دهد. »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    12 32
    هنوز خیلی مونده تا بفهمیم این مرد چیکار کرده و قدرش رو بدونیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس