کد خبر 1014064
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
ویلموتس

شرایط تیم ملی فوتبال پس از شکست برابر عراق بیش از قبل پیچیده شده و سرمربی بلژیکی تیم با فدراسیون ایران دچار مشکلات زیادی شده است.

به گزارش مشرق،‌ عدم پرداخت دستمزد ویلموتس پیش از دیدار با عراق باعث شد او تهدید به فسخ قراردادش کند، اما با حل شدن این مشکل هم ملی‌پوشان به عراق باختند تا کادرفنی به‌شدت مورد انتقاد قرار گیرد. اتفاقات چند روز اخیر و شایعاتی که مبنی‌بر احتمال جانشینی مارک ویلموتس با برانکو ایوانکوویچ منتشر شد حالا با پاسخ توئیتری مرد بلژیکی همراه شده تا درنهایت تکلیف ادامه همکاری دو طرف کاملا نامشخص باشد.

رسانه‌های اروپایی با رصد حواشی و اتفاقاتی که در فوتبال ایران درحال رخ دادن است، حتی از احتمال بازگشت او به کشورش و مربیگری در لیگ بلژیک خبر می‌دهند.

روزنامه رکورد پرتغال درباره این اتفاقات می‌نویسد: «مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایران روز دوشنبه از مشکلاتش با فدراسیون ایران خبر داد و ظاهرا این اتفاقات پس از آن بوده که رسانه‌های ایران از مذاکرات فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ کروات خبر دادند. او پس از یک دوره کوتاه‌مدت حضور روی نیمکت ساحل عاج در ماه می‌ میلادی جای کارلوس کی‌روش را در تیم ملی ایران گرفت و حالا برای ابراز نارضایتی‌اش از وقایع اخیر به اکانت توئیترش روی آورده است.»

رسانه‌های بلژیکی خبرهایی مبنی‌بر احتمال حضور ویلموتس در تیم سنت‌ترویدن این کشور منتشر کرده‌اند، البته این تیم که روز یکشنبه برابر شارلروا و با درخشش ستاره‌های ایرانی حریف شکست خورده بود، در رده یازدهم لیگ قرار دارد و به نظر نمی‌رسد حضور ویلموتس در این تیم نه‌چندان قدرتمند به واقعیت نزدیک باشد. سایت فوتبال نیوز بلژیک در این‌باره می‌نویسد: «تیم سنت‌ترویدن بالاخره با مارک بریس، سرمربی خود خداحافظی کرد و فعلا دستیارش هدایت تیم را برعهده دارد. در این شرایط و درحالی که جانشینی برای او مشخص نشده، این احتمال وجود دارد که مارک ویلموتس، سرمربی سابق بلژیک که سابقه بازی در این تیم را دارد و شاید به‌زودی از قراردادش با ایران آزاد شود، به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شود. البته گفته می‌شود شاید یک مربی خارجی در ادامه فصل روی نیمکت تیم بنشیند.»


گفته می‌شود شکست برابر بحرین و عراق باعث شده روابط بین ویلموتس و فدراسیون شکرآب شود، اما سایت بلژیکی «ساداینفو» معتقد است اتفاقاتی خارج از زمین فوتبال باعث شده مرد بلژیکی چنین توئیتی را منتشر کند و به دنبال فسخ قراردادش باشد.

بیشتر بخوانید:

لج کردن ویلموتس و انتظار برانکو برای پیشنهاد

در گزارش این سایت آمده است: «واقعیت این است که تنها نتایج در مشکلات بین دو طرف تاثیر‌گذار نبوده و پای مسائلی دیگر در میان است. براساس اطلاعاتی که ما دریافت کرده‌ایم ویلموتس و دو دستیارش یعنی لورن اسپینوزی و مانو فررا در 5 ماه گذشته هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل بود که اسپینوزی برای دیدار با بحرین که با شکست ایران همراه بود، راهی این کشور نشد. ویلموتس و فررا نیز در اوایل ماه جاری میلادی و پیش از شکست ایران برابر عراق قرارداد خود را با فدراسیون فسخ کردند. عدم پرداخت دستمزد کادرفنی باعث شد فدراسیون در شرایط شکننده‌ای قرار بگیرد و درنهایت توانستند ویلموتس و دستیارش را متقاعد کنند که تنها 4 روز پیش از مصاف با عراق به ایران بروند تا تیم بدون سرمربی نماند. درنهایت او تیمش را بدون آماده‌سازی لازم به اردن برد تا مقابل عراق قرار گیرد. گفته می‌شود دو طرف قرار است به‌زودی جلسه‌ای برای بررسی آینده کاری ویلموتس در ایران برگزار کنند. حتی اگر وضعیت پرداخت‌ها درست شود هم دیگر اعتمادی بین آنها وجود ندارد، به‌خصوص که اخباری مبنی‌بر مذاکره ایران با برانکو ایوانکوویچ برای سپردن سکان هدایت تیم ملی به او منتشر شده است.»

واکنش کاربران به تهدید توئیتری ویلموتس؛ وقاحت جای عذرخواهی!

پست مارک ویلموتس در توئیتر به سرعت با واکنش اکثرا منفی کاربران ایرانی همراه بود و آنها معتقد بودند این مربی بلژیکی به جای تهدید فدراسیون باید بابت دو شکست پیاپی تیم ملی عذرخواهی می‌کرده است. یکی از کاربران نوشته است: «پس عذرخواهی بابت شکست‌ها چه شد؟ پیش از حضور تو، ما سال‌ها بود در این مرحله به حریفان نباخته بودیم.» در دیگر کامنت این پست نوشته شده: «خیلی مراقب باش! فاصله زیادی با منفور شدن نداری.»

مدت زیادی از حضور ویلموتس در ایران نمی‌گذرد، اما نگاه‌ها به نتایج او در این تیم چندان مثبت نیست. البته تمام کامنت‌ها مانند این دو مورد ادبیات محترمانه‌ای ندارد و برخی بسیار تندتر به او تاخته‌اند؛ همانند این کامنت: «وقاحت یعنی اینکه مثل اجداد استعمارگرت در کنگو رفتار کنی و درحالی که پولت را جلوتر گرفته‌ای و عملکردت نتیجه خوبی نداشته، بازهم طلبکار باشی و فقط به پول فکر کنی.»

در یکی دیگر از کامنت‌ها هم آمده است: «تو باعث خجالت مربیان هستی. به ایران آمده و در عرض چند ماه تیم ما را 25 سال به عقب برگرداندی و حالا رکورد ناکامی در 3 تیم ملی در رزومه‌ات ثبت شده است؛ آفرین.»

البته تمام کامنت‌ها انتقادی نیست و برخی نیز به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخته‌اند. در یکی از کامنت‌ها نوشته شده: «نگران نباش. ما آنها را می‌شناسیم. آنها افراد نه‌چندان خوبی در فدراسیون ما هستند. ممنون می‌شوم اگر به من بگویی نورافکن را تو به تیم ملی دعوت کردی یا ساکت؟»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس