ویلموتس

رفتارهای عجیب ویلموتس پس از باخت به عراق و بحرین، بسیاری از هواداران و کارشناسان را نگران و ناراحت کرده است. به نظر می رسد بهترین زمان ممکن برای تصمیم گیری درباره آینده و جدایی ویلموتس همین حالاست.

سرویس ورزش مشرق – زمانی که مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی بلژیک هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را عهده دار شد، مطابق انتظار این تصمیم با انتقادهای زیادی مواجه شد و برخی از کارشناسان این اkتخاب را با توجه به وعده فدراسیون فوتبال برای استخدام یک سرمربی سرشناس تر و بالاتر از کارلوس کی‌روش، یک قدم رو به عقب دانستند. (کارنامه مارک ویلموتس قبل از نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را اینجا بخوانید)

با این وجود منتقدان و هواداران و رسانه ها، همگی بر این باور بودند که در فرصت باقیمانده تا آغاز مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حمایت از ویلموتس بهترین راه موجود برای کمک به موفقیت تیم ملی خواهد بود. حالا اما ۶ ماه پس از استخدام ویلموتس، اوضاع تیم به گونه ای پیش رفته است که خوشبین ترین طرفدار تیم ملی هم دیگر به ادامه کار با مرد بلژیکی امیدوار نیست!

بیشتر بخوانید:
 

آقای تاج! نجابت و احترام هم حدی دارد/ قایم باشک فدراسیون با ویلموتس و برانکو


اقدام منحصر به فرد تاج در دنیای فوتبال!

اما چه شد که به این نقطه رسیدیم؛

بدیهی بود که پیروزی برابر هنگ کنگ و برد پرگل در برابر کامبوج به هیچ وجه سنگ محک مناسبی برای سنجش عملکرد ویلموتس نبود و بازی برابر بحرین و عراق می‌توانست عیار واقعی این سرمربی بلژیکی را مشخص کند. هرچند تیم بحرین به هیچ عنوان نمی‌توانست در زمره حریف های دشوار تیم ملی قرار بگیرد.

اما ملی پوشان ایران هر دو بازی خود برابر بحرین و عراق را واگذار کردند و تصمیمات غیر حرفه ای و اشتباه مارک ویلموتس در رقم خورن این دو باخت کاملا به چشم آمد؛ مخصوصا عملکرد فنی ضعیف او در بازی مقابل عراق که شاخص ترین آن عدم تعویض به موقع مسعود شجاعی پا به سن گذاشته و عصبی بود.

انتقاد از تعویض های ضعیف، بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند، عدم بررسی دقیق لیگ برتر و بازیکنان شاغل در آن و چند مورد کارشناسی دیگر، کار را به جایی رسانده است که اغلب پیشکسوتان و صاحب نظران دفاعی از عملکرد این مرد بلژیکی نداردن و رفتن او را در این مقطع به صلاح فوتبال ایران می دانند.

در اینکه یک سرمربی جدید آن هم از نوع خارجی برای پیاده سازی تفکرات فنی خود در تیم (خصوصا تیم ملی) نیاز به زمان دارد، بحثی نیست، ولی بی تفاوتی به نتایج ضعیف تیم و مسابقات لیگ و عدم پاسخگویی به اصحاب رسانه و کارشناسان و تغییر ندادن اساسی در تاکتیک و ترکیب تیم تحمل هواداران را تمام می کند. حالا هم شاهد این هستیم که مارک ویلموتس پس از باخت حیاتی تیم ملی مقابل عراق در اوج آرامش و بدون یک کلمه توضیح ایران را ترک کرده و در رفتار و پیام های او هیچگونه انگیزه و اشتیاقی نسبت به آینده دیده نمی‌شود.

ویلموتس پس از باخت به بحرین یک ماه برای آماده سازی تیم ملی زمان داشت، اما به خاطر نگرفتن حقوق معوقه اش قهر کرد و پس از دریافت طلب معوقه و حتی حقوق چند ماه بعدش در فاصله چند روز مانده به بازی حیثیتی و مهم ایران با عراق به کشورمان آمد که این رفتار انتقادات فراوانی در پی داشت. هرچند برخی از منتقدان او بر این باورند که ویلموتس حتی برای وجهه بین المللی خود هم ذره ای ارزش قائل نیست، چه برسد به آبروی تیم ملی ایران!

به نظر می رسد بهترین زمان ممکن برای اتخاذ تصمیمی درست برای آینده نیمکت تیم ایران همین حالاست و پایان قرارداد مسالمت آمیز با مرد بلژیکی به سود دوطرف خواهد بود. آقای تاج! اشتباهاتت را تکرار نکن. هرچند به شما و این فدراسیون هیچ امیدی نیست ....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 0
    عالي بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس