مارک ویلموتس

در شرایط کم سابقه تحریم بین المللی، تلاش بی وقفه فدراسیون فوتبال برای حل مشکلات و هدایت تیم ملی به سمت خوشبختی، مشخص است اما بخش حقوقی این خانه فوتبال نیاز به تقویت بیشتری دارد.

سرویس ورزش مشرق - در چند هفته گذشته به خصوص پس از مشخص شدن سقوط ایران در رده بندی فیفا نگاه فوتبال دوستان و مردم به فدراسیون فوتبال تیزبینانه تر و نقادانه تر از قبل شده است. تیغ انتقادات زمانی تند شد که کارشناسان و خبرنگاران حوزه تیم ملی فوتبال متوجه بی خیالی و بی علاقه بودن سرمربی بلژیکی شدند و سکوت فدراسیون هم مزید بر علت شد تا موجی از تحلیل‌های گاه متضاد و عجیب در رسانه‌های داخلی منتشر شود.

قطع بودن اینترنت در همان بازه زمانی کوتاه نیز به خاطر همزمان شدن با پیغام بازی مارک ویلموتس و فدراسیون، دست به دست فضای ابهام آلود فوتبال ایران داد تا گمانه زنی‌ها و البته بازار شایعات، داغ و داغ تر شود.

این اولین باری نیست که فوتبال ایران از یک قرارداد شاید عجولانه و شاید هم تحمیل شده رنج می‌برد و مجبور است تن به یک جریمه پیش بینی نشده بدهد تا شاید مشکل را یک ناجی دیگر حل کند.

بیشتر بخوانید:
 

واکنش‌های بین‌المللی به اختلاف ویلموتس و ایران

قراردادهایی که تعجب رسانه‌ها را در پی دارند، متن‌هایی که گاهی از خود می پرسیم آیا اینها را مطالعه هم می‌کنند؟ بخش حقوقی فدراسیون فوتبال ایران البته ضعیف نیست و بارها شاهد استخدام و حضور افرادی آگاه و قانون شناس در این حوزه بوده ایم و همین امر شدت شگفتی رسانه را چند برابر می‌کند.

اکنون ویلموتس بلژیکی مدتی را در قهری عمیق به سر برده و کار را به جایی رسانده که رسانه بلژیکی به کنایه خطاب به او می نویسد: آیا به ایرانی ها هم خبر دادی؟

اقتدار، لازمه این روزهای فدراسیون فوتبال ایران است، گفته می شود تاج در فاصله بین ترک تهران و حضور در جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا و مراسم بهترین های قاره کهن، با مرد بلژیکی دیدار و جلسه رسمی خواهد داشت، نمونه غیر وطنی از این دست درباره اسپانیا به خاطر نویسنده می رسد، جایی که ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا وقتی متوجه شد که سرمربی تیم ملی، به جای خودش، وکیل حقوقی به جلسه فرستاده، ضمن ترک محل به وی درباره اخراج و جریمه سنگین مالی هشدار داد.

در هر حال نمی شود از بیرون گود به راحتی قضاوت کرد و نظر داد و باید مشکلات ریز و درشت فدراسیون فوتبال ایران را نیز در نظر داشته باشیم.

شایعه که نه، خبر مذاکره با برانکو ایوانکوویچ نیز بر سر زبان ها افتاده و مشخص است که فدراسیون فوتبال دوست دارد با کسی وارد مذاکره جدید شود که مشکلات ایران را می شناسد. او البته همچنان هواداران خاص خودش را دارد و نوع ترک ایران و حرف و حدیث های بعد از خروج از ایران تاثیر زیادی در ریزش هوادارانش نداشت.

از طرفی صحبت از مربیان ایرانی هم به میان آمده است، خیلی مشخص است که مربی خوب ایرانی برای تیم ملی ایران داریم و برای داشتن آنها هزینه کرده‌ایم، این هزینه را هم مردم متقبل شده‌اند و فدراسیون فوتبال ایران که نمی تواند وابستگی به دولت را کتمان کند باید فکری اساسی برای پاسخگویی به اذهان عمومی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سوسان IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    11 8
    مهم نیست؟ پیروزی قهرمان شده امثال هم استقلال قهرمان میشه تیم ملی کیلوئی چند به قول شاعر اندک اندک جمع برانکو میرسند
  • حسن IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    10 0
    اقای تاج دست از سر این ملت مظلوم بردارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس