کد خبر 1013744
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
رئال-پاریسن ژرمن

پاریسی‌ها شانس بیشتری برای صدرنشینی خواهند داشت، اما رئال‌مادرید می‌خواهد با پیروزی در این بازی اقتدار از دست رفته‌اش را بازگرداند.

به گزارش مشرق، امشب در سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید از ساعت ۲۳:۳۰ دیداری بین تیم‌های متمول اسپانیایی و فرانسوی برگزار خواهد شد. پاری‌سن‌ژرمن مقتدرانه صدرنشین گروه A بوده و رئال‌مادرید می‌خواهد شکست بازی رفت برابر این تیم را تلافی کند. آرتور سوارس دیاس پرتغالی قاضی این نبرد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نادیده‌ترین مهاجم اروپا +آمار

رئال‌مادرید؛ ما هنوز هم بهترین هستیم

اگر از زیدان بپرسید به شما خواهد گفت که صدرنشینی چندان هم مسئله مهمی نیست. ۳ قهرمانی زیزو همراه رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان در شرایطی رقم خورد که در مرحله گروهی دوم شده بودند، اما امشب در مادرید برای کهکشانی‌ها مسئله صدرنشینی نیست. رئال این فصل هنوز بازی بزرگی را نبرده (اگر از سویا فاکتور بگیریم) و هواداران‌شان برای پیروزی در دیدار برابر پاری‌سن‌ژرمن عطش دارند. از طرف دیگر، در بازی رفت بدجور شکست خوردند و آن باخت هنوز از یادشان نرفته. پس از جدایی زیدان و کسب نتایج ضعیف با لوپتگی و سولاری، رئالی‌ها دوباره زیدان را بازگرداندند تا شکوه قبل را داشته باشند. دوره دوم مربیگری زیدان در مادرید برای او آسان نبوده و این فصل هم با وجود جذب چند ستاره همچنان مشکلاتی دارند. با این حال شرایط بحرانی نیست، در لالیگا خودشان را به صدر نزدیک کرده‌اند و فقط با تفاضل گل دوم هستند. در لیگ قهرمانان هم کار اصلی از مرحله حذفی شروع خواهد شد، جایی که به‌جز فصل قبل رئالی‌ها نشان داده‌اند در آن اوج می‌گیرند. در واقع امشب در سانتیاگوبرنابئو، کهکشانی‌ها می‌خواهند برابر حریف پرستاره‌شان نشان بدهند هنوز هم بهترین هستند.

پاری‌سن‌ژرمن؛ موفقیت یواشکی

با هیاهو و ریخت و پاش نمی‌توان موفقیت خرید. ولخرجی‌های باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و رسیدن به صدر اخبار این را نشان داد. البته در فرانسه کاملاً موفق و یکه‌تاز بوده‌اند، اما آنقدر اختلاف بودجه و کیفیت بازیکنان‌شان با دیگر تیم‌ها زیاد است که نباید از قهرمانی‌های سالیان اخیرشان در تورنمنت‌های داخلی متعجب شد. پاری‌سن‌ژرمن با سرمایه‌گذاری کلان از باشگاه‌هایی بوده که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را هدف گرفت. هنوز به چنین هدفی نرسیده‌اند و همچنان در پی آن هستند. در واقع سروصدا کردن در نقل‌وانتقالات و مخارج چند صد میلیون یورویی آن‌ها را به مقصدشان نخواهد رساند. باید آهسته پیش بروند و خودشان را از زیر فشار انتظارات خارج کنند. توماس توخل می‌داند با وجود قراردادی که دارد جایگاهش روی نیمکت تیم مستحکم نیست و اگر در لیگ قهرمانان موفق نباشد شاید فصل بعد دیگر در پاریس او را نبینیم. اگر برابر مادریدی‌ها دبل کنند می‌شود روی آن‌ها در ادامه کار حساب باز کرد. دو مرتبه بردن رئال کار هر تیمی نیست.

آخرین جدال
بازی رفت در پاریس را شاگردان توخل با ۳ گل از رئال‌مادرید بردند. برای پاری‌س‌ژرمن، دی‌ماریا (۲ مرتبه) و مونیه گلزنی کردند.

آمار بازی
۹) در ۹ نبرد قبلی رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن، ۴ برد نصیب رئالی‌ها شده و پاریسی‌ها ۳ بازی را برده‌اند. ۲ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۴) رئال در حالی بازی رفت را با ۳ گل به پاری‌سن‌ژرمن باخت که پیش از آن در ۴ بازی متوالی مقابل این رقیب مغلوب نشده بود و ۳ پیروزی داشت.
یک) پاریسی‌ها در مادرید برابر رئال یک برد فقط داشته‌اند و ۳ مرتبه شکست خورده‌اند.
۳) پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد این فصل طلسم یک‌هشتم نهایی را بشکند. ۳ فصل متوالی است که در مرحله یک‌هشتم از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان کنار می‌روند.
۱۵) آخرین شکست خانگی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد که در آخرین بازی مرحله گروهی به زسکامسکو باختند.
۹) رئال‌مادرید فصل قبل، پس از ۹ حضور متوالی در نیمه‌نهایی پیش از رسیدن به این مرحله از دور رقابت‌ها کنار رفت. زیدان که ۳ مرتبه تیم را قهرمان کرده نمی‌خواهد این آمار منفی با او هم تکرار شود.
صفر) تیم تحت هدایت توخل هنوز در لیگ قهرمانان گل نخورده است و تا هفته چهارم تنها تیمی هستند که در همه دیدارها کلین‌شیت کرده‌اند.

مصدومان و محرومان
خامس رودریگس، لوکاس واسکس، مارکو آسنسیو و ناچو فرناندس مصدومانی هستند که نمی‌توانند رئال را برابر پاریسی‌ها همراهی کنند. در مادرید، پاری‌سن‌ژرمن هم تیلو کرر و آندر اِررا را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت. خبر خوب برای پاریسی‌ها این است که نیمار با رفع مصدومیتش می‌تواند در این بازی مهم تیمش را همراهی کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، مودریچ، کاسمیرو، کروس، بیل، آزار و بن‌زما
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، مونیه، سیلوا، کیمپمبه، برنات، گِیه، مارکینیوس، وراتی، دی‌ماریا، نیمار و امباپه

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس