کد خبر 1012475
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
تیراندازی در آمریکا

خشونت‌های تسلیحاتی همچنان تهدیدی جدی برای شهروندان آمریکا به ویژه دانش آموزان به شمار می‌آید که به یک اپیدمی رو به رشد در این کشور مبدل شده است.

به گزارش مشرق، خشونت‌های تسلیحاتی در جامعه آمریکا روزانه شمار بسیاری از شهروندان این کشور را به کام مرگ می‌کشاند.
 
با وجود ابراز نگرانی مقام‎های آمریکایی از این موضوع رو به رشد، تاکنون هیچ اقدام جدی برای رفع این اپیدمی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

مجوز حمل سلاح به معلمان در مدارس فلوریدا

فیلم/ آمادگی دانش‌آموزان آمریکایی برای نبرد!

عکس/ تمرین‌ تیراندازی معلمان آمریکایی

همچنین وقوع تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا تهدیدی جدی برای دانش آموزان آمریکایی به شمار می‌آید؛  والدین آمریکایی هر روز که کودکان خود را راهی مدرسه می‌کنند اطمینان ندارند فرزندانشان زنده به خانه بازگردند.

در آخرین مورد از تیراندازی مدارس آمریکا، به تازگی یک فرد مسلح به سمت دانش آموزان دبیرستانی در کالیفرنیا تیراندازی کرد که ۲ دانش آموز کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
 
این حادثه که روز پنجشنبه گذشته رخ داد چند دقیقه پس از رفتن دانش آموزان به کلاس در دبیرستانی در سانتا کلاریتا، لس آنجلس رخ داد. فرد مهاجم یک دانش آموز ۱۶ ساله بود که پس از تیراندازی دست به خودکشی زد. پلیس این منطقه تاکنون نتوانسته انگیزه اصلی فرد مهاجم را کشف کند.

تیراندازی‌های جمعی در مدارس آمریکا طی سال‌های اخیر باعث شده تا مقام‎های اجرایی این کشور مانور آمادگی در برابر تیراندازی را در بسیاری از مدارس برپا کنند تا شاید بتوان مانع از قربانی شدن کودکان شوند.
 

 
 این در حالی است که به گفته روانشناسان برگزاری این نوع از مانورها در آمریکا به جای آنکه باعث آماده کردن کودکان در برابر این نوع از حوادث شوند بیشتر کودکان را لحاظ روحی تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش سی ان ان، آمارهای نشان می‌دهند طی ۴۶ هفته در سال ۲۰۱۹، ۴۴ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است. بر اساس آمار اعلام شده ۳۲ مورد از این حوادث در مهدکودک‌ها و دبستان‌ها گزارش شده است.

یک گروه حامی کنترل سلاح می‌گوید، تیراندازی در مدرسه سانتا کلاریتا شمار تیراندازی در مدارس آمریکا را به ۸۵ حادثه رسانده است. در این آمار برخی از تیراندازی‌ها تلفات جانی گزارش نشده است.

همچنین بیزینس اینسایدر به نقل از پایگاه خشونت‌های تسلیحاتی آمریکا گزارش داده "از آغاز سال ۲۰۱۹ تاکنون ۳۶۶ تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده که ۱۴ نوامبر آخرین تیراندازی در سیصد و هجدهمین روز از سال جاری بوده و این بدان معناست که تیراندازی‌های به ثبت رسیده در آمریکا از تعداد ایام سال پیشی گرفته است.
 


 
آمارها نشان می‌دهند احتمال آنکه شهروندان آمریکایی در حوادث تیراندازی جان خود را از دست بدهند بسیار بیشتر از دلایل دیگر مرگ و میر است. سالانه ۱۱ هزار نفر از شهروندان این کشور در خشونت‌های تسلیحاتی کشته می‌شوند.

طبق گزارش پایگاه حشونت تسلیحاتی، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴ هزار نفر به دلیل خشونت‌های مربوط به سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر زخمی شدند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس