کد خبر 1024280
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
تیراندازی نمایه

پژوهشی که به تازگی در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد شمار حوادثی در این کشور که در آنها دست‌کم ۴ نفر کشته شده‌اند در سال ۲۰۱۹ افزایشی بی‌سابقه نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

به گزارش مشرق، نتایج به دست آمده در یک پژوهش رسانه‌ای حاکی است تعداد حوادث منتج به تلفات انبوه در این کشور رکورد تازه‌ای را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده و بیشترین تلفات مربوط به تیراندازی‌های کور بوده است. 

بیشتر بخوانید:

کشته شدن یک نوجوان بر اثر تیراندازی در آمریکا

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخستین حادثه تنها ۱۹ روز بعد از سال نو میلادی اتفاق افتاد و در جریان آن مردی با استفاده از تبر ۴ نفر از اعضای خانواده خودش را به قتل رساند. 

پنج ماه بعد، تیراندازی در ایالت «ویرجینیا» ۱۲ کشته به جا گذاشت و در ماه آگوست، ۲۲ نفر دیگر در یک فروشگاه «والمارت» در «ال‌پاسو» کشته شدند. 

پایگاه داده‌ای که آسوشیتدپرس، «یواس‌ای‌تودی» و دانشگاه «نورث‌ایسترن» مشترکاً گردآوری کرده‌اند نشان می‌دهد شمار حوادث منجر به تلفات انبوه در سال ۲۰۱۹ بیشتر از هر سال دیگر تا دست‌کم دهه ۱۹۷۰ بوده است. 

روی‌هم رفته در سال میلادی ۲۰۱۹، ۴۱ حادثه منجر به تلفات انبوه در آمریکا رخ داده است. ۳۳ مورد از این حوادث، تیراندازی‌های کور بوده‌اند. مجموعاً بیش از ۲۱۰ نفر جان باخته‌اند. 

در این اثر پژوهشی، «حادثه منجر به تلفات انبوه»، حادثه‌ای تعریف شده که در آن غیر از فرد ضارب دست‌کم ۴ نفر جانشان را از دست داده باشند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس