آمریکا

یک نشریه آمریکایی در مطلبی به موضوع خشونت‌های تسلیحاتی در این کشور پرداخته و می‎گوید بر اساس تحقیقات، خشونت‌ها می‌تواند امید به زندگی را در سطح جامعه کاهش بدهد.

به گزارش مشرق، نتایج یک تحقیق جدید که در نشریه Plos Medicine به چاپ رسیده نشان می‌دهد ادامه یافتن خشونت‌های تسلیحاتی امید به زندگی در شهروندان آمریکایی را کاهش می‌دهد.
 
محققان در این تحقیق به یافته‎های جدیدی در خصوص دلایل اصلی مرگ و میر با سلاح گرم رسیدند.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی در شرق آمریکا +فیلم

سایه خشونت‌های تسلیحاتی بر سر مدارس آمریکا

طبق این تحقیق، ۴ عوامل اجتماعی از جمله فرصت اقتصادی، اعتماد به دولت، هزینه‌های رفاهی و نابرابری در درآمدها با میزان قتل‌های رخ داده با سلاح در اتباط است.
 
در سال ۲۰۱۷ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آمریکا گزارش داد، از مجموع ۴۰ هزار مورد قتل با سلاح گرم در آمریکا ، ۱۴  هزار و ۵۴۲ مورد خودکشی با سلاح بوده است.

محکم ترین عامل در تحقیق انجام شده تحرک اجتماعی یا توانایی کودکان برای پیشرفت کردن در سطح اقتصادی در جامعه است؛ تحرک اجتماعی بالا به ۲۵ درصد خودکشی کمتر با سلاح گرم منجر شده است.


طبق یکی از سیاست‌های آمریکا که در سال ۱۹۳۰ اجرا شد، افرادی که در محله‌های اقلیت نشین زندگی می‌کردند به آنان وام تعلق نمی‌گرفت.

علاوه بر آن بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته منتشر شد، از هر ۴ نفری که طی یک دهه گذشته در آمریکا در محله‌های اقلیت نشین زندگی می‌کردند ۳ نفر با مشکلات اقتصادی دست به گریبان بودند.

در واقع سیاست‌هایی که به نابرابری در سطح جامعه رقم می‌زند با اقدام به خودکشی با سلاح مرتبط می‌شود. بر اساس این تحقیق، از دیدگاه سیاسی، مردم آمریکا در مقایسه با ۱۰ سال گذشته به دولت این کشور اعتماد کمتری دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس