کد خبر 1012036
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
توهم سعودی‌ها

یک شاهزاده، سردبیر یک روزنامه سعودی و ده‌ها هموطنش با ابراز خرسندی از آشوب برخی در ایران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تهدید ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند.

به گزارش مشرق، تهران و چند استان دیگر در ایران، از جمعه شب گذشته شاهد اعتراض شماری از مردم به تصمیم دولت در خصوص افزایش بهای بنزین بود.

در حاشیه این اعتراضات، عناصر خرابکار اقدام به اغتشاش، تخریب،‌ آتش زدن اموال و اماکن عمومی و خصوصی کرده‌اند و تا کنون دهها بانک و ساختمان دولتی و خصوصی و صدها جایگاه سوخت در چند استان به آتش کشیده شده و دهها مرکز تجاری تاراج شده است و در همین حال مقامات آمریکایی و صهیونیستی از این اغتشاشات حمایت کرده‌اند.

هم‌زمان با این اتفاقات شماری از سعودی‌ها از جمله یک شاهزاده و یک روزنامه‌نگار و یک عضو خانواده آل الشیخ در عربستان، تهدید قبلی ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند و آشکارا مسئولیت اغتشاش در ایران را پذیرفته‌اند.

«عضوان الاحمری» روزنامه‌نگار سعودی و سردبیر روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» و نزدیک به مسئولان سعودی، فیلمی از درگیری در شهر تبریز میان نیروهای انتظامی و عناصر آشوب‌طلب منتشر کرد و نوشت: انتقال جنگ به داخل ایران.

توییت الاحمری

اشاره الاحمری به سخن تهدیدآمیز محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی است، زمانی که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در مصاحبه با شبکه الاخباریه کشورش، زمانی که هنوز ولی‌عهد نبود، گفت:‌ تلاش می‌کنیم که نبرد در ایران باشد نه عربستان.  

برخی کاربران در پاسخ به این توییت الاحمری به او گوشزد کردند که معنای این توییت، پذیرفتن مسئولیت [آشوب در ایران] است و ایرانی‌ها با ثبت این توییت از آن علیه عربستان استفاده خواهند کرد اما او پاسخی به این توییت‌ها نداده و بر حرف خود مانده است.

همچنین شاهزاده «خالد بن مشهور بن مساعد بن عبدالعزیز آل سعود» نوه «مساعد» یازدهمین پسر ملک عبدالعزیز در توییترش با اشاره به همین تهدید بن سلمان نوشت: وقتی حرف بزند [و بگوید جنگ را به داخل ایران منتقل می‌کند]،‌ عمل می‌کند... ایران و نمایندگانش در برخی کشورهای عربی در بدترین وضعیت خود به سر می‌برند... و بزودی قلب تهران آتش خواهد گرفت».

توییت شاهزاده خالد بن مشهور

خالد یک روز بعد در توییتی دیگر نوشت: «آنچه در ایران رخ داده،‌ زلزله‌ای مردمی است... و ادامه این تحرک مردمی نیازمند صبر و تحمل و حوصله است...‌».

برخی کاربران سعودی نیز همین رویه را در پیش گرفتند و با بازنشر تصاویری از آشوب‌ها در شهرهای ایران در توییتر با شادی نوشتند که جنگ به داخل ایران منتقل شده است.

کاربری به نام «عبدالعزیز بن عبدالله السعد» با هشتگ ایران_تشتعل (ایران در حال سوختن است)، تصویری از بن سلمان منتشر کرد و همراه آن نوشت: جنگ با موفقیت [به داخل ایران] منتقل شد.

کاربر دیگری به نام «عبدالعزیز آل عبدالله بن رقوش»‌ از مکه مکرمه نوشت: «ایران در حال سوختن است. جنگ با موفقیت [به داخل ایران] منتقل شد. آشکارا آنان را به چالش بکش و چالش را اجرا کن.  قاطعیت!»

کاربری به نام «الدرع السعودی» با هشتگ ایران_تنتفض (ایران به پا خواست)، نوشت: جنگ به تهران منتقل شد و آنچه خواهد آمد، بدتر است. اما کاربری به نام «علویه» پاسخ او را داد که «چاه‌کن ته چاه خواهد بود».

«علی محمد (Ali) جازان» کاربر دیگری است که در این خصوص نوشت: دو سال پیش ولی‌عهد شاهزاده محمد بن سلمان، رهبر تجددخواه گفت که جنگ به داخل ایران منتقل خواهد شد. به وعده، وفا کرد.


توییت‌های سعودی‌ها

ایران باید تقسیم شود!

کاربری به نام «القوة الضاربة» پا را فراتر از هموطنان سعودی خود گذاشت و خواستار تجزیه ایران نیز شد و نوشت: ایران از درون می‌سوزد. همه جا تظاهرات است و صدها نفر کشته شده‌اند. روحانیون موفق نخواهند شد. رسما جنگ به داخل ایران منتقل شد و داخل کشورهایی که دولت‌هایشان تابع ایران هستند. راه حلی وجود ندارد جز آنکه ایران به چند کشور کوچک تقسیم شود».

«بندر» کاربر دیگری است که با بازنشر فیلمی از خودروهایی در شیراز که به دست اغتشاشگران در حال سوختن است نوشت: وقتی سرورم محمد بن سلمان گفت که تلاش می‌کنیم، جنگ به داخل ایران کشیده شود، خندیدند و مسخره کردند اما الان ایران صفوی دارد می‌سوزد و اقتصادش در حال فروپاشی است.

عبداللطیف آل الشیخ نیز که از خاندان معروف آل الشیخ در عربستان سعودی است نوشت، ایران به پا خاسته... شاهزاده دلاور ما جنگ را به داخل خاک ایران منتقل کرد بدون هیچ جدالی... او در حال ساختن خاورمیانه‌ای نوین با استانداردهای جهانی است... ».

توییت خالد بن مشهور و سه کاربر دیگر

دهها کاربر سعودی دیگر از روز شنبه، دهها توییت در این خصوص منتشر کرده و با ابراز خرسندی از آشوب در ایران،‌ آن را انتقال جنگ به داخل ایران قلمداد کرده‌اند.

سعودی‌ها درحالی این‌چنین با صراحت از کشیدن جنگ به داخل ایران سخن می‌گویند که آشوب‌ها در سراسر ایران به شکل گسترده‌ای فروکش کرده و امنیت به مناطق دستخوش اغتشاش بازگشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • عنایت IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    20 1
    برای تمام عربستانی ها متاسفم،زهی خیال باطل....دلشون خوشه به بن سلمان بی عرضه....فقط چند تا موشک عماد شما ها را خواهد برد به عصر حجر.....
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      6 2
      فعلاً که به لطف دولت روحانی موفق شدن.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    32 3
    که اینطور ، پس حالا نوبت انتقام ایران از عربستان هست
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    15 1
    باز دلت موشک میخواد؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    13 1
    صبر کنید، زهر چشم ما هم تو راهه خوک صفتهای وهابی.
  • احمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    14 1
    مرگ بر آل سقوط. بی پدر و مادرها. ده تا پهپاد براشون کافیه. همین
  • حمزه IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    12 6
    و تواصو به الصبر.
    • نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      1 0
      و تواصو به الصبر
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    10 2
    وقتی به سرنوشت صدام دچار شدید تازه متوجه میشوید ایران کجاست و شما سگهای وهابی کجا هستید
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    10 1
    احمقها نمیدونند ولیعهد ابلهشون اینکارو نکرده بلکه دولت نا کارامد روحانی موجب شد وگرنه عربستان که سهله امریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    8 2
    وقت کشیدن خنجر یمنی رسیده است
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    3 0
    :))))))) خدایا بابت دشمنان احمق شکرت
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 0
    تا کی باید وهابی ها ی داخل یو خارجی رو تحمل کنیم از داخل مثل کرم میخورن وقتی یه چیز خراب بشه اول صدای خودشون در میاد از بیرون هم رو طبل و دهل میزنن. یعنی وقتش نیست به وهابی ها حالی کنن غلط زیادی کردن یعنی چی؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 0
    هوا زده ب سرشون بدبخت آا از پس که قرص های کپتاگون را منظم مصرف نمی کنند و فیلمای هالیوودی تماشا کردن و جنگهای کامپیوتری بازی میکنند خیالاتی شدن بیچاره‌ها.....
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    0 0
    این سعودیها راست میگن بن سلمان جنگ رو به داخل ایران کشیده منظورشون همون پالایشگاه بقیق هستش ! لابد بقیق رو جزئی از ایران میدونن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس