تاج و ویلموتس و ساکت

یکی از مهمترین برهه های فوتبالی روزهای پیش از برگزاری جام جهانی است و شاید از آن مهمتر ماه های حضور تیم ملی در دور مقدماتی همین رقابتهاست!

سرویس ورزش مشرق – یادآوری روزهای اینچنینی در سال ۲۰۱۵ چیزی جز حس غرور و افتخار برای تیم ملی کشورمان دربر ندارد؛ روزهایی که تیم ملی مان از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برگشته و با تغییرات اساسی در نفرات در جام ملت‌های آسیا حضور یافت. تیمی که دور مقدماتی جام جهانی را به مثابه یکسری مسابقات تدارکاتی برای شناسایی نیروهای جوان تیم ملی، یکی یکی پشت سرمی گذاشت.

حالا و ۴ سال پس از آن تاریخ و در شرایطی که انتظار می رود پیرو همان توانایی و قدرت، تیم ملی منسجم‌تر از قبل در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دیدارهای رسمی اش را به دید مسابقات تدارکاتی پشت سربگذارد، به وضعیتی دچار شده ایم که در شش و بش رسیدن یا نرسیدن به دور بعدی رقابتها و عبور از سد عراق و بحرینی هستیم که ۶ امتیاز به هر دو تیم تقدیم کردیم!

در این میان که خرد و کلان و فوتبالی و غیرفوتبالی اوضاع اسف بار تیم‌مان را دیده و دو شکست پیاپی را پس از جام جهانی ۲۰۱۴ (مقابل آرژانتین و بوسنی) بار دیگر تجربه کرده اند مهدی تاج و مدیر تیم های ملی محمدرضا ساکت سکوتی عجیب اختیار کرده و هرگز در مقام پاسخگویی به افکار عمومی برنیامدند!

آخر صدور بیانیه از سوی روابط عمومی فدراسیون که نشد جواب میلیون‌ها عشق فوتبال. این جماعت که در وانفسای اقتصادی تنها سرگرمی و دلخوشی شان جیغ و فریاد از شادی برد تیم ملی شان بود، منتظر یک توضیح از سوی رؤسای فدراسیون فوتبال هستند که ویلموتس کجاست؟ دقیقا کجاست که نه لیگ را می بیند، نه استعدادیابی می کند و نه تیمش برنامه ای برای بازی دارد! حتی وقت نمی گذارد تیمش را برای بازی مهم گروهش با عراق، چند جلسه دور هم جمع کند و بابت دریافت نکردن دستمزدش قهر کرده بود! البته که این دستمزد طبق قرارداد حق قانونی وی است اما این رفتار غیرحرفه ای قبل از دیدار به این حساسی عجیب می نمود.

شایسته بود در چنین وضعیتی که تیم ملی پس از ۵ سال بار دیگر دو شکست پیاپی را تجربه می کرد مهدی تاج و رفقای فدراسیونی اش با ترتیب دادن نشست خبری با حضور مارک ویلموتس حداقل برای دادن امیدواری بیشتر به مردم و یا حتی عذرخواهی بابت نتایج اخیر هم که شده رودرروی نمایندگان افکار عمومی دلایل این دو شکست را توضیح می دادند. وقتی مقامات اصلی فدراسیون هستند مصاحبه مرتضی محصص و فریدون اصفهانیان دردی را دوا نمی کند و اصلا چرا باید اعضای رده پایین فدراسیون حرف بزنند؟ آن هم نه از بابت عذرخواهی بلکه توجیه و امید واهی به آینده نامعلوم! و این معنایی جز توهین تاج و ساکت و ویلموتس به افکار عمومی نیست!

بیشتر بخوانید:
 

همه منتظر تصمیم درست تاج درباره ویلموتس

حالا که قسط اول و بخشی از قسط دوم قرارداد ویلموتس هم به حسابش واریز شده تا قدم رنجه کرده به تهران بیایند، دوباره کجا رفتند؟ مشکل مالی هم که برطرف شده است! بهتر نیست مهدی تاج و رؤسای فدراسیون در فرصت ۵ ماهه تا اسفند ۱۳۹۸ که قرار است بار دیگر اردوی تیم ملی برای دیدارهای فروردین ماه تشکیل شود، چند بازی تدارکاتی برای ویلموتس و تیمش ترتیب بدهند تا لااقل این بار در دور برگشت تیمی تا این اندازه بی برنامه و باری به‌هرجهت را روانه میادین نکنیم؟ اصلا مذاکره ای برای بازی دوستانه صورت گرفته است؟ ۵ ماه دور ماندن ملی پوشان از جو تیم ملی زیاد نیست؟ شاید تاج فراموش کرده تیم ملی متعلق به فدراسیون نیست بلکه برای یک ملت است.

مهدی تاج می داند اگر در بازی با بحرین، عراق برنده زمین را ترک کند کسب عنوان اولی در گروه تقریبا غیرممکن می شود و باید برای بودن بین ۴ تیم برتر دوم گروه های هشتگانه دست و پا بزنیم؟ شایسته تیمی که اسپانیا و پرتغال را به ستوه آورد و آرژانتین به سختی ۰-۱ شکستش داد این نیست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    59 0
    این یارو کاسبه هیچ تعهدی هم به کارش نداره
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    42 13
    ان موقع که جماعت بیکار فقط و فقط زیراب کی روش را در فضای مجازی و فدراسیون می زدن باید فکراین روزها رو هم میکردن این همه بازیکن دورگه و ایرانی خارج نشین را از کی روش داریم
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      34 5
      مشکل کی‌روش مدیریت عالی و قاطعش بود که باعث سرکوفت زدن به مدیران بی‌کفایت سیاسی و اقتصادی شده بود، واسه همین هم زیرآبش را زدند که مدیر برعکسها، بیش از این در نظر ملت کوچک نشوند.
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      3 5
      ؟؟؟ باخت به سوریه و ازبکستان در تهران شاهکار کیروش جونتون بود یا باخت به لبنان در بیرون؟ شایدم سه تا از ژاپن خوردن؟؟
    • ياشار IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      1 1
      كدوم باخت به سوريه در تهران؟! مساوي شد برادر دوما باخت تو فوتبال هميشه هست همه تيم ها ميبازن اما ملاك تعداد باخت در بازه زمانيه كه كيروش عالي بود از اين لحاظ فكر نكنم ديگه هيچ وقت مربي مثل كيروش داشته باشيم
  • الهیار IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    11 0
    از تناقضات مسئولین و توجیه فساد توسط دیگر فاسدان قراردادهای فوتبالی است که بعلت مشتاق فراوان جلوی چشم است قرارداد اهل میلیاردی بازیکنان باشگاهی و مربیان میلیونها دلاری مربیان خارجی است . و به هر مدیر کاسب و رانت خواری بپرسی چرا دزدی کردی اولین توجیه و مقایسه اش تشبیه خود و فوتبالی است که از بیت المال و مردم است
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    24 0
    جناب تاج، دادا، گند زدی یواش یواش برو تو فکر خداحافظی
  • ناشناس DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    20 0
    ایران کشور مربی ساز جهان . و انهم در سطح ملی !! یک مشت دلال که فقط و فقط پول برایشان مهم است از شرایط بد فوتبال کشور نهایت سواستفاده را میکنند و پول های کلانی به جیب میزنند و فکر مبکنند اگر کسی خارجی باشد کافی است و مردم گول بهتر بودن انها را میخورند ! سطح سواد فوتبال اقای ولموت بیش از بازیکنان فوتبال ما نیست و اگر باشند کسانی که در انتظار معجزه هستند سخت پشیمان خواهند شد و اقای ولموت چندین سال نیاز داردتا خودش مربی شود ! وی نیز بزودی ایران را ترک مبکند و پولش را بدون زحمت دریافت خواهد کرد و بهتر است از همین حالا بگوییم نفر بعدی لطفا !!!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    29 11
    نود کجایی؟
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    15 0
    تحقیر و ضعف مدیریت بدتر از این میشه
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    17 0
    واقعا خاک برسرتان که آبروی مان رابردید
  • محمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    4 4
    حیف کیروش
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    13 3
    حالا هی بزنید توی سر نود !!
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    11 3
    حالا هی بزنید توی سر نود !
  • حمیدرضا حسین‌زاده IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 0
    من که امیدوارم تیم ملی ببازه و کلک اش زودتر کنده شه چون همیشه ورزش اسباب موج سواری سیاست‌بازها بوده و انتخابات هم که نزدیک ه.
  • هومن CA ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 1
    اگر قراره سه میلیون دلار بدیم تو این اوضاع این نتایج بگیریم بهتر نبود از مربی وطنی استفاده کنیم و این پول صرف زیرساختها و فوتبال پایه میکردیم متاسفانه اقایان نه کار بلدند نه از کاردان استفاده میکنند
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    6 4
    باخت ایران بهتر از آن بازی های دفاعی کی‌روش هست
  • احمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 1
    عزت اللهی و پور علی گنجی از اسرار پیروزی های ایران هستند این دو نفر را دریابید
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    1 1
    شایسته تیمی که اسپانیا و پرتغال را به ستوه آورد و آرژانتین به سختی ۰-۱ شکستش داد این نیست!"بابا تو دیگه کی بودی
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    1 0
    چرا این سه نفر دست از سر فوتبال این مملکت بر نمی دارن ؟
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    1 0
    تو این مملکت کسی نداریم جایگزین این سه نفر بشن ؟؟ چرا ول کن نیستن؟؟؟
  • سین جیم IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    3 0
    کیروش مربی خوبی بود ولی حیف که نذاشتن کارشو بکنه زیر ابشو زدن تیم ملی خیلی خوب بود زمان کیروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس