ایران و ونزوئلا

تیم ملی فوتبال ژاپن، نایب قهرمان آسیا سه شنبه ۲۸ آبان در دیداری دوستانه در خانه خود میزبان تیم ملی فوتبال ونزوئلا بود و با یک شکست تلخ زمین را ترک کرد.

سرویس ورزش مشرق - مسابقه ای که در استادیوم سوئیتا برگزار شد و در نهایت تیم مهمان با ۴ گل مقابل تک گل چشم بادامی ها به برتری قاطع دست یافت.

در ۴۵ دقیقه اول این مصاف خوزه روندون توانست با زدن سه گل به تنهایی هت تریک کند و در همان نیمه هم یفرسون سوتلدو گل چهارم ونزوئلا را به ثمر رساند. غول آسیا هم در نیمه دوم خیلی تلاش کرد تا فاصله را به حداقل برساند ولی فقط یکبار موفق شد دروازه مهمانش را باز کند. هوتارو یاماگوچی در دقیقه ۷۰ تلخی شکست سنگین ژاپن را کاهش داد.

نکته جالب توجه در این دیدار این بود که ونزوئلا همان حریف تدارکاتی تیم ملی پیش از حضور در جام ملتهای ۲۰۱۹ آسیا بود. تیمی که ۲۹ آبان ۱۳۹۷ درست یک سال پیش در همین روز در قطر به مصاف تیم کارلوس کی روش رفت و بسیاری از منتقدان داخلی و خارجی وقت کارلوس کی روش، این تیم را حریفی به درد نخور در مسیر راهیابی تیم ملی به جام ملتهای آسیا دانستند و سیلی از انتقادات را براه انداختند.

تیم ملی کشورمان در آن دیدار با ترکیب اصلی اش هم به میدان نرفت. امیر عابدزاده درون دروازه بود و خانزاده، کنعانی زادگان، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، علی قلی زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، سامان قدوس، وحید امیری و سردار آزمون ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی مان را تشکیل می دادند. تک گل تیم ملی در مسابقه ای که ۱-۱ شد را علی قلی زاده در دقیقه ۴۲ برای ما به ثمر رساند.

همین تیم ونزوئلا یک سال پیشتر در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ هم در اردوی تیم کشورمان در هلند با تیم ملی مان بازی داشت و همان زمان هم هجمه ای علیه کی روش براه افتاد که چرا تیم ملی برای ورود به جام جهانی با تیم های بزرگ جهان مصاف نمی دهد؟ تیم ملی مان در آن دیدار با نتیجه ۰-۱ و با تک گل علیرضا جهانبخش برنده شد. ترکیب تیم ملی مان در آن دیدار را علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سید جلال حسینی، احسان حاج صفی، علی کریمی، سعید عزت الهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه تشکیل می دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    40 19
    درود بر کی روش
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      1 0
      مجسمه کی رش نیاز سر درب فدراسیون
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    23 7
    راستی اون کارشناستون میناوند کجاست؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      0 0
      میناوند فقط میخواد مطرح بشه و سوادی نداره
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    3 0
    اونوقت با همین کیروش از ژاپن سه تا گل خوردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس