کد خبر 1010672
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
ارتش سوريه.jpg

یک منبع سوری از آغاز مرحله دوم عملیات ارتش سوریه در ادلب خبر داد و گفت که ارتش در پی محاصره تروریست‌ها در شهر راهبردی معرة النعمان است.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه مرحله دوم عملیات خود در جنوب شرق استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور را از دو روز پیش با حملات هوایی و توپخانه‌ای گسترده آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج شود

یک منبع نظامی سوری به پایگاه خبری «العهد» گفت که نیروهای ارتش سوریه دو روز پیش موفق شدند شهرک «الویبده» واقع در شمال شهرک «ابودالی» و «تل خزنه» واقع در ریف جنوب شرقی ادلب را آزاد کنند.

وی تأکید کرد که ارتش سوریه پس از درگیری با عناصر تروریستی حاضر در این منطقه، مناطق مذکور را آزاد کرد. تروریست‌ها ضمن نفوذ به الویبده و استقرار سکوهای پرتاب موشک، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دادند.

این منبع گفت که ارتش سوریه در پی بمباران‌های پیاپی تروریست‌ها، مجبور شد عملیاتی را آغاز کند و منطقه راهبردی تل خزنه را آزاد کند. اهمیت این منطقه به خاطر اشراف آن بر چند روستا و شهرک از جمله شهرک راهبردی «المشیرفه است که یکی از مهمترین مقرهای گروه تروریستی «اجناد القوقاز» است. با تسلط ارتش سوریه بر تل خزنه، المشیرفه از نظر نظامی، ساقط شده به شمار می‌رود.

اجناد القوقاز عناصر تروریستی چچنی هستند که بیشتر در مناطق کوهستانی شمال سوریه حضور دارند، ولی محل اصلی استقرار آنان، استان لاذقیه سوریه است.

این منبع نظامی سوری تصریح کرد که این عملیات با پوشش هوایی بسیار فشرده جنگنده‌های سوری و روس صورت گرفت؛ به گونه‌ای که مسیرهای امدادرسانی تروریست‌ها از جنوب شرق ادلب قطع، و بدین ترتیب، زمینه برای پیشروی زمینی ارتش سوریه فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد که «این پیشروی در جبهه شرق شهر معره النعمان صورت گرفت. در نتیجه، ارتش تلاش خواهد کرد عرصه را بر گروه‌های تروریستی آن منطقه تنگ کند و دامنه مناطق تحت کنترل آنان را کاهش دهد».

سرهنگ «هیثم حسون» درباره اهمیت راهبردی الویبده تأکید کرد، هدف ارتش سوریه از این عملیات، محاصره شهر بسیار مهم معره النعمان از راه دور است تا این شهر را از ریف شرقی ادلب جدا کند. لذا پیشروی در این منطقه، مستلزم تسلط بر چند منطقه به ویژه مناطق مرتفع است که تل خزنه یکی از این ارتفاعات است.

حسون به العهد گفت که «آزادسازی این منطقه، هدف عملیات نظامی نیست، بلکه آغازی برای رسیده به جنوب و جنوب شرق معره النعمان و شکستن خط دفاعی گروه‌های تروریستی است که از جنوب و جنوب شق معره النعمان امتداد دارد».

وی بر این باور است که «ارتش سوریه عملیات خود را تکمیل خواهد کرد... این تسلط، فی نفسه، یک هدف برای نیروهای ارتش نیست، بلکه مقدمه‌ای برای عملیات مهمتری است که هدف آن، تکرار رخدادهای خان شیخون است. در آن زمان، نیروهای [ارتش] موفق شدند از راه دور، شهر را محاصره کنند و تنگتر کردن حلقه [محاصره] باعث شد که گروههای تروریستی از شهر فرار کنند و آزاد شود».

این کارشناس مسائل نظامی سوریه در پایان خاطر نشان کرد، در این مرحله از این عملیات نظامی، گروه‌های تروریستی به سمت شرق و غرب ادلب متفرق خواهند شد؛ به ویژه اینکه، عملیات به سمت شهرک «کبانی» در ریف لاذقیه کما کان ادامه دارد و ارتش سوریه، همزمان در این دو محور در حال عملیات است تا تمرکز تروریستها را بر هم بزند تا در هر دو جبهه بتواند پیشروی کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس