سرویس فرهنگ و هنر مشرق - پیرو انتشار گزارشی درباره مراسم افتتاحیه سریال کرگدن (اینجا) بنیاد سینمایی فارابی جوابیه‌ای را ارسال کرده است. این جوابیه بدین شرح است:

مدیر مسئول محترم سایت مشرق نیوز

با سلام و احترام

نظر به انتشار گزارشی در مورخ  ۱۳۹۸/۸/۱۸  با عنوان «سوء استفاده عوامل سریال کرگردن از یک کودک ده ساله! کرگدن و بنیاد سینمایی فارابی وارد فاز سوء استفاده از کودک‌مدلها شدند»(اینجا) در آن رسانه، توضیح بنیاد سینمایی فارابی به منظور انتشار و نیز برای روشن اذهان عمومی، به شرح زیر تقدیم می‌شود:

طبق روال جاری برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری که متقاضی بهره‌مندی از سالن زنده یاد عباس کیارستمی هستند، بنا به درخواست گروه محترم تهیه و تولید سریال کرگدن سالن یاد شده در روز تعطیل کاری بنیاد سینمای فارابی (پنجشنبه ۱۶ آبان) برای عوامل این سریال و تنی چند از نمایندگان ارجمند رسانه‌های جمعی (بر اساس انتخاب و دعوت گروه سازنده سریال) در اختیار قرار گرفت، بدیهی است که تذکرهای لازم مبنی بر رعایت موازین شرعی و مقررات عرفی جامعه، پیش از برگزاری مراسم به برگزارکنندگان داده شده بود، بنابراین بنیاد سینمایی فارابی حسب درخواست ارائه شده صرفا سالن خود را در اختیار متقاضی مراسم یاد شده قرار داده است.

*****

توضیحات مشرق:

 در نخستین قسمت توضیحات بنیاد سینمایی فارابی به عبارت «طبق روال جاری برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری» اشاره شده است. اهالی فرهنگ و هنر که تمامی رویدادهای برگزار شده در این بنیاد را با دقت بررسی و دنبال می‌کنند، از جمله روال شب کارگردانان قدیمی و زحمت‌کش سینما را و  اذعان دارند که هیچگاه فرش قرمز، افتتاحیه و فوتوکال در این بنیاد برگزار نشده است. آیا سایر عوامل تهیه و تولید در سینمایی ایران  مراسم مشابهی در بنیاد برگزار کرده‌اند؟!

نکته بعدی فرار بنیاد سینمایی است که از واگذاری سالنش در روز تعطیل یاد می‌کند که مصداق همان مثل قدیمی« کی بود کی بود من نبودم!» را در ذهن متبادر می‌کند. این سالن در داخل بنیاد قرار دارد و مراجعان باید برای حضور در سالن مسیر طولانی را طی کنند، آیا در روز تعطیل بنیاد خالی از کارمندان و نیروی حراست بوده است و هیچ عنصری برای جلوگیری از کودک‌آزاری (به استناد اظهار نظر معاونت اجتماعی بهزیستی) در بنیاد وجود نداشته است، اگر خدای ناکرده کودک مدلی که عکس وی در معرض همگان قرار گرفت، در معرض صدمه‌ و آسیب قرار می‌گرفت، بنیاد سینمایی فارابی با همین استدلال به مراجع قانونی پاسخ می‌داد؟!

بیشتر بخوانید:

۵ میلیارد تومان در یک نهاد دولتی گم شد؟ /۶۵۷ میلیون برای سفر به کن و هر شماره یک مجله ۵۶ میلیون

آقای انتظامی نوبت عزل آقای تابش نیست؟ /۳۴۵ میلیون تومان برای سفر ۷ نفر به کن

نکته مهمتر این است که  به سادگی و راحتی این سالن در اختیار افتتاح یک سریال شبکه نمایش خانگی قرار می‌گیرد، آیا وظیفه این بنیاد دولتی که زیر نظر وزارت فرهنگ (و ارشاد اسلامی) فعالیت می‌کند، سالن‌داری و اجاره دادن مکان‌ها و محیط‌هایی است که در اختیار دارد؟ اگر در اساسنامه این بنیاد اشاره به سالن‌داری و اجاره دادن آن شده است، این رویه قطعا می‌تواند ادامه پیدا کند، در غیر صورت حراست محترم وزارت ارشاد باید در مورد این موضوع خاص کنکاش بیشتری به عمل آورد.برای  بنیاد سینمایی زیر نظر سازمان سینمایی وزارت فرهنگ (و ارشاد اسلامی) اجاره داده سالن ماموریت اصلی به شمار می‌رود یا حفظ حریم محدوده دولتی و صیانت از کلمه ارشاد اسلامی که در پسوند وزارت ارشاد قرار دارد؟!

بیشتر بخوانید:

بازیگری که کشف حجاب کرده بود داور جشنواره دولتی شد!

هر چند فارابی مدعی تذکر برای رعایت موازین شرعی است، اما این بنیاد همین چند وقت اخیر برای بازیگر کشف حجاب کرده خانم لیلی رشیدی احکامی را برای حضور در هیات داوران جشنواره کودک و نوجوان صادر کردند. ضروری است که مدیران بنیاد سینمایی فارابی در متن گزارش به جوابیه‌ روابط عمومی سازمان سینمایی در مورد پوشش متین‌السادات ستوده دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس