کد خبر 1007135
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
علم علوم دانشمند دانشگاه

آکادمی علوم دنیا(TWAS-CASAREP) لیست ۵ دانشمند برتر زیر ۴۰ سال دنیا را منتشر کرد که در این لیست، نام یک ایرانی هم به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، «حمیدرضا پورقاسمی» به عنوان تنها استاد ایرانی و یکی از ۵ دانشمند برتر زیر ۴۰ سال آکادمی علوم دنیا  در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

رشد علمی ایران ۱۱ برابر نرخ رشد میانگین جهانی +جزئیات

این خبر را دانشگاه شیراز داده و نوشته‌است که آقای پور قاسمی الان به عنوان دانشیار بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز مشغول تدریس و پژوهش است.

اما اگر برایتان سوال پیش آمده که این عنوان، چه‌طور و با چه معیارهایی به برگزیدگان رسیده‌است، این چندخط را هم بخوانید:«آکادمی علوم دنیا (TWAS) با هدف پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه در سال ۱۹۸۳ در Trieste کشور ایتالیا با گروهی از دانشمندان ممتاز دنیا و به افتخار پروفسورعبدالسلام برنده جایزه نوبل از کشور پاکستان بنیان گذاری شد.در حال حاضر TWAS دارای ۱۱۱۶ عضو از ۹۰ کشور دنیاست که ۷۳ عضو آن از کشورهای درحال توسعه هستند.

اعضای TWAS از دانشمندان زیر ۴۰ سال و بر اساس فعالیت های پژوهشی انتخاب و معرفی می شوند.پس از داوری اولیه، ۱۰ دانشمند جوان معرفی و سپس کمیته TWAS از بین ۱۰ پژوهشگر معرفی شده، ۵ نفر نهایی را انتخاب و آنها را به مدت ۵ سال تحت حمایت های پژوهشی قرار می دهد.»

آقای پورقاسمی، سال ۹۵ هم عنوان «پژوهشگر برتر کشور» را در بخش کشاورزی از آن خود کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    سلامت باشی ایرانی.. :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس