تعداد نيروهاي بزرگترين شركت خودروسازي ايران در سال 1389 نسبت به سال قبل از آن بالغ بر 12.5 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،مقايسه آمارهاي منتشر شده از سوي سازمان مديريت صنعتي ايران نشان مي‌دهد كه تعداد نيروهاي كاري بزرگترين شركت خودروسازي ايران در سال 1389 نسبت به سال قبل از آن بالغ بر 12.5 درصد كاهش يافته است.

براين اساس حجم اشتغال شركت ايران خودرو (هولدينگ) در سال 1389 بالغ بر 52 هزار و 795 نفر اعلام شده كه اين عدد در سال 1388 معادل 60 هزار و 338 نفر بوده است. يعني طي يك سال عملا هفت هزار و 543 نفر از حجم اشتغال ايران خودرو كاسته شده كه رقم بسياري بالايي محسوب مي‌شود.

همچنين ميزان سودآوري شركت ايران خودرو نيز در سال 1389 با كاهش4.2 درصدي نسبت به سال قبل از آن به 11 هزار و 763 ميليارد ريال رسيد. سود ايران خودرو در سال گذشته افت 518 ميليارد ريالي را نسبت به سال قبل از آن تجربه كرد. ايران خودرو درحوزه صادرات نيز شاهد كاهش شديدي بوده است.

جوابيه شركت ايران خودرو

 احتراما ضمن تشکر از زحمات همکاران محترم در عرصه اطلاع رسانی کشور به استحضار می رساند، سایت خبري مشرق در شامگاه دوم اسفندماه سال جاری خبری تحت عنوان "ایران خودرو به کجا می رود" را منتشر کرده که درآن خبر به موضوع کاهش نیروي انسانی، سودآوري و صادرات ایران خودرو پرداخته است.
لذا خواهشمند است دستور فرمایید جهت تنویر افکار عمومی پاسخ ذیل در آن سایت وزین دراسرع وقت منتشر شود.

- نيروي انسانی
گروه صنعتي ايران خودرو در سال 89 نه تنها كاهش تعداد نيروي انساني نداشته بلكه بالغ بر 2000 نفر افزايش اشتغال داشته است. آمار مندرج در خبر مذكور ناشي از 2 علت است:
1- در سال 89 گروه بانك پارسيان با 4981 نفر پرسنل ( سال 88 تعداد 4482 نفر ) به جهت رعايت الزامات استانداردهاي حسابداري با گروه ايران خودرو تلفيق نگرديده اند در حاليكه نيروي انساني گروه بانك پارسيان در سال 88 در صورتهاي مالي تلفيقي لحاظ شده بودند.
2- در راستاي اجراي سياست هاي اصل 44با واگذاري 12 شركت از شركتهاي تابعه گروه صنعتي ايران خودرو در سال 89 تعداد 4577 نفر نيروهاي شاغل در شركتهاي مذكور نيز در صورتهاي مالي تلفيقي لحاظ نشده اند.
با توجه به توضيحات فوق تعداد نيروي انساني مندرج در صورتهاي مالي تلفيقي گروه در سال مالي 1389 شامل شركتهاي واگذار شده و گروه بانك پارسيان نمي باشد.

- سود
1- كاهش مورد اشاره مربوط به سود خالص صورتهاي مالي تلفيقي گروه صنعتي ايران خودرو است نه شركت ايران خودرو.
2- علت كاهش مورد اشاره ناشي از حذف بانك پارسيان از تلفيق گروه در سال 89 در راستاي الزامات استانداردهاي حسابداري بوده است.
3- سود انباشته تلفيقي گروه در سال 89 نسبت به سال 88 مبلغ 5147 ميليارد ريال افزايش داشته است.
4- سود خالص شركت ايران خودرو در سال 89 نسبت به سال 88 مبلغ 1918 ميليارد ريال معادل 88 درصد رشد داشته است.
5- سود انباشته شركت ايران خودرو در سال 89 نسبت به سال 88 مبلغ 3074 ميليارد ريال معادل 284 درصد رشد دشته است.
      
- صادرات
1- درسال جهاداقتصادي و همزمان با سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، صادرات ايران خودرو از مرز 200 هزار دستگاه عبور کرد که اين امر يک رکود جددي در تاريخ صنعت كشور محسوب مي شود.
2- آمار صادرات ايران خودرو در سال 88 ، 33 هزار 819 دستگاه بوده كه اين رقم در سال 89 به 40 هزار و 49 دستگاه رسيده است كه رشد 18 درصدي صادرات اين شركت را نشان مي دهد.
3- اهمتام شرکت ايران خودرو درتقويت و توسعه برند ملي در سبد صادرات است.
4- ايران خودرو درحال حاضر به 30 کشور دنيا خودرو صادر مي کند و شش پايگاه توليد ي درخارج از کشور دارد.
5-  يکي از دستاوردهاي مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو به صفر رساندن زيان صادراتي است و با اين رويكرد درحال حاضر صادرات ايران خودرو سود آورشده است.
 6- با پيوستن رانا و دنا دو خودرو با نشان ايراني به سبد محصولات صادراتي ايران خودرو، سهم اين شرکت در بازارهاي بين المللي افزايش خواهد يافت.
گفتني است با برنامه هاي راهبردي مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو در زمينه طراحی و توسعه پلتفرم های جدید، بومي سازي فناوري توليد، سودآوري وعرضه محصولات جديد در بازارهاي داخلي و جهاني اين شركت به روند رو به رشد خود ادامه مي دهد و دور رونمای روشنی در انتظار سهامداران و ذی نفعان بزرگترين خودروساز خاورميانه خواهد بود.
علي مصريان
رييس اداره اطلاع رساني

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ali ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    سال هاست که دوشرکت بزرگ خود روسازی نیمه دولتی ایران توسط باند های شبه مافیای قدرت و ثروت کنترل میشود. و کسی اجازه رسیدگی به وضعیت آنرا ندارد.
  • ياسر ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    اگر جرات داريد از مفاسد اقتصادي كه در اين دوران بر سر اين خودرو سازي رفته مطلب منتشر كنيد
  • چشم بینا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    خبر اولیه با این خبر کمی فرق کرده است. یعنی یک پاراگراف آخر خبر را حذف کردید. چرا؟ شاید هم این شیوه جدید اطلاع رسانی شماست ...
  • تحليلگر ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    جالبه از وقتي بنر گروه خودروسازي "س" رفته رو سايتتون با وجود اينكه با سياست هاي شما منافات داشت(ضد مشايي) بهش گير نمي دين!!! احتمالا اين هم كار گروه خودروسازي "س" است كه حال رقيبش رو بگيره...
  • تحليلگر ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    جالبه از وقتي بنر گروه خودروسازي "س" رفته رو سايتتون با وجود اينكه با سياست هاي شما منافات داشت(ضد مشايي) بهش گير نمي دين!!! احتمالا اين هم كار گروه خودروسازي "س" است كه حال رقيبش رو بگيره...
  • حسن ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    چرا از خارج شدن پول ها از برخي خودروسازي ها براي انتخابات گزارش تهيه نمي كنيد؟
  • صادق ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    0 0
    بنده بصورت نقدی از یکی از نمایندگیهای ایران خودرو در یزد نسبت به خرید گرانترین خودرو اقدام نمودم که در اذرماه تحویلم دهند ولی متاسفانه برای خرید نقدی تحویل در کار نیست در صورتیکه همین خودرو در استان دیگر بالیزینگ در موعد مقرر تحویل شده ومراجعات هرروزه هم مفید نبوده است/
  • محامد ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    0 0
    لذت بردم از پاسخ بی سرو و ته ایران خودرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس