کد خبر 1005162
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
عراق

انتقاد فرمانده عملیات بغداد از واردکردن کودکان به تظاهرات، دستگیری ۱۵۰ عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا، ورود ۱۵۰ خودروی نظامی آمریکا از جمله خبرهای عراق است.

به گزارش مشرق، شبکه السومریه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای یگان مبارزه با تروریسم وارد استان کربلای معلی و در این استان مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شایعه دخالت صربستان در تظاهرات عراق

وزارت خارجه صربستان خبرها مبنی بر دخالت این کشور در تظاهرات عراق را تکذیب و آن را ادعاهای شوم توصیف کرد. وزارت خارجه صربستان در بیانیه خود اعلام کرد به استقلال عراق احترام می‌گزارد و در روند سیاسی این کشور دخالت نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است وزارت خارجه جمهوری صربستان و سفارت کشور در بغداد به‌شدت ادعاهای شوم برخی افراد غیرمسئول را که تلاش می‌کنند میان جمهوری صربستان و اعتراضات مردمی در عراق ارتباط برقرار کنند، تکذیب می‌کند.

این بیانیه آورده است صربستان با تأکید بر احترام به استقلال عراق تحت هیچ شرایطی در روند سیاسی این کشور دخالت نمی‌کند و درباره دستیابی به راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در اسرع وقت برای بحران کنونی ابراز امیدواری می‌کند.

رایزنی بارزانی و الفیاض درباره اوضاع سیاسی عراق و منطقه

مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان در دیدار با فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق درباره آخرین اوضاع سیاسی و آخرین تغییرات امنیتی و سیاسی در سطح عراق و منطقه رایزنی کرد.

حزب دموکرات کردستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بارزانی از فالح الفیاض استقبال کرد که طی آن به ادامه تهدیدها و خطرات تروریسم و تأثیرات منفی آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه پرداخته شد.

این بیانیه افزود دو طرف در این دیدار به روابط میان اربیل و بغداد پرداختند و بر ضرورت ادامه و تقویت این روابط به‌منظور رسیدن به راه‌حل ریشه‌ای برای تمام مشکلات موجود میان آنها تأکید کردند.

دو طرف همچنین در این دیدار به تبادل نظر درباره تظاهرات بغداد و برخی استان‌ها پرداخته و بار دیگر بر حمایت از عادل عبدالمهدی نخست وزیر و تلاش‌هایش برای اجرای اصلاحات و برآورده شدن خواسته‌های مشروع شهروندان و تظاهرکنندگان تأکید کردند.

انتقاد فرمانده عملیات بغداد از واردکردن کودکان به تظاهرات

قیس المحمداوی فرمانده عملیات بغداد از وارد کردن کودکان مدارس ابتدایی در تظاهرات انتقاد کرد و از تظاهرکنندگان خواست به ایست‌های امنیتی و اموال عمومی نزدیک نشوند.

استعفای پنج عضو شورای استان نجف

السومریه همچنین از استعفای پنج نفر از اعضای شورای استان نجف اشرف خبر داد.

خبر دیگر اینکه دستگاه قضایی حکم احضار دو وزیر سابق و برخی نمایندگان کنونی پارلمان را صادر کرده است.

منع آمدوشد در کربلای معلی

السومریه همچنین از برقراری مقررات منع آمدوشد در کربلای معلی از امشب خبر داده است.

شورای استان کربلای معلی تأکید کرده است که منع آمدوشد شامل زائران عتبات مقدسه نمی‌شود.

دستگیری 150 عنصر نفوذی در تظاهرات کربلا

دستگاه‌های امنیتی کربلای معلی هم از دستگیری 150 فرد نفوذی در تظاهرات و تحویل اکثریت آنها به دستگاه قضایی خبر دادند. این نهادها تصریح کردند بیشتر این افراد از خارج از استان کربلای معلی وارد شده بودند.

رسانه‌های عراق همچنین از ورود 150 دستگاه خودرو و کامیون وابسته به ارتش آمریکا از سوریه به عراق خبر داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    17 0
    همه آنهائی که مزدور بیگانه اند و در تظاهرات بحق مردم دنبال آشوب و خرابکاری هستند طبق قانون اعلام شده اعدامشان کنید
    • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      7 1
      تورو اعدام میکنیم
  • LB ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    25 0
    صربستان غلط کرد. موسه اوتپور صربستان که متخصص انقلاب های رنگی است زیر نظر جورج سوروس در حال آموزش و پشتیبانی از تحرکات در خاورمیانه است تا کشورهای کنونی دچار ضعف و شکنندپی شده و یا متلاشی شوند یا ضعیف و فروریخته بمانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس