کد خبر 1004882
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
نوری المالکی نمایه

نخست‌وزیر پیشین عراق در بیانیه‌ای خواستار ادامه حمایت‌های نیروهای امنیتی این کشور از اعتراضات مسالمت‌آمیز شد و در عین حال درباره «انحراف اهداف تظاهرات‌کنندگان و کشیده شدن اوضاع آن به سمتی نامعلوم» شد.

به گزارش مشرق، «نوری المالکی» دبیرکل حزب «الدعوه» عراق روز یکشنبه درباره انحراف اهداف اعترضات و کشیده شدن اوضاع عراق به سمت نامعلومی هشدار داد و در عین حال، خواستار اعطای مهلت معترضان به دولت عراق شد.

بیشتر بخوانید:

عراق چه خبر است؟

المالکی در این خصوص بیانیه‌ای را صادر کرد و گفت: «من در حالی با شما (معترضان) سخن می‌گویم، همگی در یک شرایط نگران‌کننده‌ای به سر می‌بریم و بحران روابط بین شهروندان و دستگاه‌های دولتی و پارلمانی وجود دارد و همزمان اعترضات مشروع آغاز شده است، اما درباره انحراف اهداف و کشیده شدن اوضاع به سمتی نامعلوم هشدار می‌دهم».

دبیرکل حزب الدعوه افزود: «به دستگاه‌های امنیتی عراق می‌گویم که به حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز و همکاری با تظاهرات‌کنندگان ادامه دهند و همه تلاش خود برای دستگیری مبلغان فتنه، قتل، تخریب و آتش سوزی به کار بگیرند».

از سوی دیگر، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» روز یکشنبه در یک نشست خبری از نیروهای امنیتی عراق خواست تا به حمایت خود از اعتراضات مسالمت آمیز ادامه دهند.

الخزعلی گفت که «با آگاهی و درایت می‌توانیم در برابر کسانی که می‌خواهند در کشور اخلال ایجاد کنند و این کشور را به سمت ناامنی بکشانند، بایستیم».

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» دیروز (شنبه) نیز در سخنانی آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول ریخته شدن خون تظاهرات‌کنندگان عراقی خواند و گفت که «این خون، خون مظلومان است».

وی گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی اعتراضات عراق دست دارند و آنها «مسئول ریخته شدن خون معترضان هستند». شیخ الخزعلی تاکید کرد، «این خونی که ریخته شده است، خون مظلومان است و این نشان می‌دهد بزرگترین فتنه در کشور رخ داده است»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    بوی گوشت به دماغش خورده اما نمی داند که خر داغ می کنند هههههههههههه
  • شهر ه IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    هدف تجزیه عراق به سه قسمت شیعه، سنی، وکرد. طرحی که هر۷۰سال یکبار دراین منطقه درراستای اهداف آمریکا انگلیس ودیگرکشورهای غربی صورت می گیرد. بلاخره یه جوری باید این اتفاق بیفتد. حالا کشتار، اعتراض. فعلا که خوب هدایت میکنن. نقشه این منطقه ازنظر آمریکا وانگلیس باید تغییرکنه. این هم طرحی است که گام به گام میبرن جلو. خیلی باسیاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس