داعش

به روایت خبرگزاری آناتولی ترکیه، عملیات نیروهای آمریکایی برای کشتن ابوبکر البغدادی چهار ساعت به طول انجامیده است.

به گزارش مشرق، بامداد امروز (یکشنبه) رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش به دست نیروهای آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

«ابوبکر البغدادی» که بود و چه می‌خواست؟

قافیه را که باختی، خبر خوب «درست کن»؛ البغدادی مرد! +عکس

هرچند تا کنون هیچ سند و مدرکی دال بر اثبات مرگ البغدادی ارائه نشده، اما روایات مختلفی از چگونگی مرگ وی تا کنون گزارش شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از خبرنگار خود در استان ادلب سوریه، روایت خود را نوشت و مدعی شد که عملیات نیروهای آمریکایی علیه تروریست‌های داعش به مدت چهار ساعت به طول انجامید.

بنابر این گزارش، نیروهای آمریکایی در چند کیلومتری اردوگاه آوارگان «طور لاها» هلی‌برن کردند و در ساعت دو و نیم نیمه شب، هشت بالگرد تهاجمی و دو پهپاد نقطه نزدیکی در روستای «باریشا» را به مدت ۹۰ دقیقه گلوله‌باران کردند.

در این میان، تروریست‌های داعش نیز با سلاح‌های سنگین به سمت بالگردهای ارتش آمریکا شلیک کردند.

آناتولی در ادامه نوشت: «پس از این گلوله‌باران، بالگردها منطقه را ترک کردند و پس از نیم ساعت بازگشتند و دوباره شروع به گلوله‌باران کردند و در این میان عملیات هلی‌برن نیز که گمان می‌رود نیروهای ویژه بودند نیز انجام شد.»

پس از فرود نیروهای ویژه، آنها به مدت دو ساعت و نیم با تروریست‌های داعش درگیر شدند و در این میان بالگردها به طور کلی منطقه را ترک کرده بودند. کل این عملیات چهار ساعت طول کشید.

منابع پزشکی نیز به آناتولی گفتند که در مکان عملیات یک خانه را دیده‌اند که به طور کامل منهدم شده و چندین چادر آوارگان نیز آتش گرفته بود. آنها هفت جسد را در آن نقطه دیده‌اند که یک کودک و سه زن در بینشان بود. پنج نفر نیز زخمی شده بودند.

خبرگزاری آناتولی همچنین مدعی شد که آسمان ادلب تحت کنترل روسیه قرار دارد.

این روایت و روایت‌های رسانه‌های آمریکایی از قتل ابوبکر البغدادی، در حالی است که برخی منابع معارضان سوریه نوشته‌اند، آن کسی که کشته شده، نه ابوبکر البغدادی، بلکه فرمانده گروهک «حراس الدین» است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس