جیمز جفری

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه، از تنش‌های اخیر واشنگتن با تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «جیمز جفری» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه، روز شنبه با تعدادی از مقامات ترکیه از جمله «حلوسی آکار» وزیر دفاع و «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری این کشور درباره مسائل و تحولات منطقه‌ غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش دولت انگلیس به بازداشت موقت سفیر خود در تهران

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع دیپلماتیک، جفری و کالین شامگاه شنبه در استانبول درباره جدیدترین تحولات میدانی در سوریه و همچنین تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران صحبت کردند.

بر این اساس، در جریان این گفت‌وگوها دو طرف بر لزوم تداوم تماس‌ها بین آمریکا و ترکیه درخصوص توافق دوجانبه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کردند.

به نوشته آناتولی، آن دو همچنین استفاده دیپلماسی را برای ممانعت از ورود موج جدیدی از مهاجران و آوارگان سوری، از مناطق درگیری در ادلب به ترکیه لازم دانستند.

در این دیدار، کالین نگرانی دولت ترکیه از تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران و احتمال دامن زدن آن به درگیری‌های جدید و افراط گرایی در منطقه را به نماینده واشنگتن ابراز کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس