گزارش ویژه تسنیم|‌گام بلند ایران برای آموزش بهتر خلبانان ارتش با هواپیمای ایرانی/ جت ایرانی «یاسین» را بهتر بشناسید+فیلم و مشخصات

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه ۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین را نیاز داریم که هر اسکادران ۱۶ فروند است، گفت: تا الان حدود ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت این هواپیما هزینه کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، امیر عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح صبح امروز در گفتگو با برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر با اشاره به ساخت جت آموزشی یاسین، اظهار داشت: در زمینه هواپیماهای ملخی آموزشی خودکفا هستیم و طی سالهای گذشته این نوع هواپیما ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

خلبانان کشور با «یاسین» به عصر جدید نظامی وارد شدند/ ایران هشتمین سازنده جت آموزشی بومی در جهان شد +عکس

** ۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین را نیاز داریم

وی همچنین با اشاره به پرواز جت آموزشی یاسین و تعداد مورد نیاز آن برای آموزش خلبانی، افزود: نیروی هوایی در حال بررسی نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران نیاز داریم که هر اسکادران هم ۱۶ فروند است.

بنی طرفی عنوان کرد: این هواپیما در حال حاضر فقط کارکرد آموزشی دارد، اما در آینده با تکمیل آن می‌تواند مجهز به بمب و موشک شود و بعنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک استفاده شود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از مشکلات ما تهیه موتور این هواپیما بود و خیلی دنبال کردیم موتور را از یک کشور خارجی تهیه کنیم اما ندادند که الحمدالله موتور اوج به تولید انبوه رسید و در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفت.

** جمع نشدن چرخ‌های جت یاسین جزو استانداردهای طراحی هواپیماست

وی در خصوص جمع نشدن چرخ‌های جت آموزشی یاسین پس از برخاستن از زمین، گفت: این جزو استانداردهای همه کشورهایی است که طراحی هواپیما می کنند بنابراین در پروازهای اول اصلا چرخ هواپیما را جمع نمی‌کنند و در همه دنیا و ۱۰ کشوری که هواپیما طراحی می‌کنند این کار انجام می‌شود.

امیر بنی طرفی در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص رنگ جت آموزشی یاسین، خاطرنشان کرد: این نوع رنگی که روی هواپیمای یاسین قرار دارید پرایمر یعنی رنگ اولیه نام دارد. ما بعد از هر پروازی هواپیما را با ایکس ری بررسی می‌کنیم و دانه دانه پرچ های روی هواپیما را بررسی می‌کنیم و این رنگ کمک می‌کند تا بهتر بدنه هواپیما را بررسی کنیم و یک استاندارد در همه دنیا است.

** ساخت جت یاسین ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص هزینه‌های ساخت هواپیمای جت آموزشی یاسین، گفت: در نمونه‌های اولیه معمولا هزینه بسیار بالا است و در نمونه های بعدی و تولید انبوه ارزان تر می‌شود. برای این هواپیما تا الان چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم البته خیلی تلاش کردیم که هزینه های آن را کاهش دهیم اما معمولا به خاطر شرایط کشور تامین قطعات ما را گران در می‌آورد.

وی با بیان اینکه حتما به هواپیمای مافوق صوت نیاز داریم که طراحی خودمان باشد، گفت: ما هم اکنون در حال رفع سایر نیازهای جنگنده‌ها و طراحی جنگنده‌های جدید و سایر هواپیماهایی هستیم که نیروی هوایی به آن نیاز دارند.

امیر بنی طرفی عنوان کرد: ساخت هواپیما برابر نقشه راهی است که ما ترسیم کرده‌ایم و این نقشه راهی است که در کل صنعت دفاعی مصوب شده و همه اینها در راستای این نقشه راه ارائه می‌شود و اینگونه نیست که یک سلیقه یا کار فی البداهه‌ای انجام شده باشد و این کار ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    9 3
    البته در نیروی هوایی ایران به جای اسکادران از واژه گردان استفاده میشود.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    15 3
    باید روی طراحی وساخت انواع هواپیماها وقسمتهای مورد نیازش کار کرد وحتی نمونه کوچک ومتوسط ساخت تا با به ثمررسیدن ساخت موتورهای سنگین وقوی وکم مصرف کار خیلی جلوتر باشه؛که فکرمیکنم همینکارارو میکنند.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    16 4
    موتور توربوفن سنگین بسازیم . سوخو 57 و 35 بخریم
    • معمولی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      4 9
      یه 4 سالی میشه همش میگی بخریم بخریم انگار نخودچی کشمشه ! ای بابا بکش بیرون !
    • خطاب به معمولی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
      8 0
      چی کشیدی تو این 4 سال تو
  • وحید رضا اسماعیلی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    26 2
    آقا 70 میلیارد که چیزی نیست، پول یه ساختمون 20 واحدی تو جای متوسط تهرانه
  • آرش IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    6 1
    با سلام دست همه دست اندرکاران این پروژه درد نکند واقعا احساس غرور کردیم امیدواریم بزودی ضمن آغاز تولید انبوه این هواپیما شاهد پرواز آزمایشی جنگنده قاهر 313 نیز باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس