کد خبر 1004418
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
پیاده روی زائران امام رضا(ع) به سمت مشهد

یکی از اصلی‌ترین نیازهای زائران در ایام شهادت امام هشتم(ع)، اقامت و اسکان شبانگاهی است.موضوعی که امسال با راه اندازی پویش«منزل من هم زائر سراست» مجاوران قبله هشتم گامی اثربخش برای حل آن برداشته‌اند.

به گزارش مشرق، موسم میزبانی که می‌رسد شهروندان شهر بهشت همگام می‌شوند با جمع خادمیاران افتخاری حریم رضوی، تا خالصانه خدمتگزار مهمانان ولی نعمت‌شان باشند و به رسم ادب، شکرانه همجواری با آستان ملکوتی امام مهربانی‌ها را به جا آورند.

بیشتر بخوانید:

۱۴۴ کاروان زائر پیاده امام رضا(ع) وارد مشهدمقدس شدند

پویش مردمی«منزل من هم زائر سراست» یکی از برنامه‌های محوری ستاد خدمت‌رسانی به زائرین پیاده در دهه آخر صفر است که با استقبال خوب زائران و مجاوران روبر شده است، در این پویش هم زائران ثبت‌نام می‌کنند و هم مجاوران؛ زائران با اعلام تعداد نفرات و میزان اقامت در مشهد در این پویش ثبت‌نام و درخواست خود را ثبت می‌کنند و مجاوران نیز با اعلام ظرفیت پذیرش وتعداد شب‌هایی که می‌توانند میزبان زائران باشند.

پذیرایی خوب عراقی‌ها از ما در اربعین باعث شد ما هم به زائران رضوی خدمت کنیم

مهدیه سرداری؛ معلم ریاضی و یکی از شرکت‌کنندگان در پویش مردمی «منزل من هم زائرسراست» است که منزل خود را برای استفاده زائرین پیاده امام رضا(ع) در اختیار این پویش قرار داده است.

این خادمیار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متولد ۷۲ هستم و به تازگی در فعالیت‌های مردمی مانند این پویش شرکت می‌کنم. به دلیل محدودیت زمانی و شاغل بودن قادر به پخت نهار و شام برای زائران نیستم، اما باز هم تصمیم گرفتم به همین اندازه که در توانم هست به زائران آقا خدمت کنم.

سرداری با بیان اینکه تا هفته آینده آمادگی میزبانی از زائران آقا را دارم، خاطرنشان کرد: ۲ روز است که زائران امام هشتم(ع) از طریق این پویش به منزل ما آمده و مهمان ما شده‌اند و قرار بر این شده که به دلیل عدم حضور من خودشان آشپزی کنند.

این خادمیار افتخاری ادامه داد: در اربعین سال گذشته همسرم به کربلا رفت و با استقبال گرم عراقی‌ها روبه‌رو شد، آنها رفتار خوبی با زائران داشتند و به درخواست‌های آنها به خوبی رسیدگی می‌کردند، همین مهمان نوازی عراقی‌ها باعث شد تا ما نیز تصمیم بگیریم به زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر خدمت‌کنیم.

وی عنوان کرد: من  و همسرم قصد داشتیم تا در نزدیکی حرم به دنبال زائران بگردیم و سکونت آنها را تأمین کنیم، اما در یکی از پست‌های فضای مجازی تبلیغ «پویش مردمی منزل من هم زائرسراست» را مشاهده کردم و پس از تماس با دبیرخانه به جمع آنها پیوستم.

سرداری با بیان اینکه قصد حضور در پویش‌های بعدی را نیز دارم، گفت: این پویش که‌ مورد استقبال مشهدی‌ها قرار گرفته حرکت بسیار ارزشمندی است؛ چرا که اسکان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سال آینده نیز در این پویش شرکت خواهم کرد، گفت: به سهم خودم هرکاری که بتوانم برای عاشقان و زائران امام رضا(ع) انجام می‌دهم و از ایشان نیز می‌خواهم تا به من آرامش قلبی عطا کنند و توان لازم برای اینکه بتوانم خدمتگزار زائران ایشان باشم.

پذیرایی و اسکان زائران در منزل و دفتر کار

رضا حضرتی، دانشجوی دکتری و وکیل پایه یک دادگستری است که سال‌های گذشته نیز سابقه شرکت در جمع خادمیاران افتخاری را داشته است.

این خادمیار افتخاری هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: از۲ سال گذشته تاکنون با همیاری برخی از همکارانم در این برنامه‌ها حضور دارم و به صورت گروهی در این نوع پویش‌ها و برنامه‌های مردمی شرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما براساس آنچه به دبیرخانه پویش «منزل من هم زائرسراست» اعلام کردیم، ضمن فراهم کردن محل اسکان، وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام را نیز به زائران ارایه می‌کنیم.

این خادمیار رضوی بیان کرد: ما علاوه بر اینکه محل کارمان را با کمک سایر همکاران تجهیز و آماده پذیرایی از زائرین کرده‌ایم، در منزل شخصی‌مان هم به همراه خانواده پذیرای زائران پیاده امام هشتم(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه این امر وظیفه کوچکی در قبال نعمت‌های عطا شده به ماست، ادامه داد: تمامی ساکنان مشهد مدیون امام رضا(ع) هستند و با خدمت به مهمانان امام مهربانی‌ها در جوار حرم مطهر رضوی می‌توانند تا حدودی شکر این نعمت بزرگ را به جا بیاورند.

حضرتی در پاسخ به این پرسش که در ازای این خدمت چه درخواستی از حضرت رضا(ع) داری، گفت: هیچ خواسته‌ای از امام رضا(ع) ندارم؛ چرا که ایشان تمام دعاهایم را در گذشته شنیده و خواسته‌هایم را برآورده کرده است، در حال حاضر تنها به ادای دین خود تمرکز کرده‌ام.

وی اطلاع رسانی و تبلیغ گسترده رسانه‌ای را راه حلی برای افزایش مشارکت‌های مردمی در این پویش دانست و افزود: یکی از مسایل مهم در موفقیت این پویش اعتماد است که با تبلیغات می‌توان به آن دست یافت.

این خادمیار رضوی در پایان یادآور شد: از این که در این امر خیر می‌توانم شرکت کنم احساس خوبی دارم و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا سال‌های آتی نیز در این طرح مشارکت داشته باشم.

مشهدالرضا(ع) با شعار«همه خادم الرضاییم» دوباره مهیای پذیرایی از عاشقان و شیفتگان ثامن الحجج(ع) است، زائران و دلدادگانی که دل به جاده زده‌اند و راهی سفری معنوی شده اند. فصل خدمت رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    4 0
    اسلام علیکم یا امام رضا(ع).دوستان ترا به همان .امام رضا(ع)قسم برای ماهم دعا کنید .من به تمام امام مانمان اعتقاد خاص خود داارم وخود وفرزندانم چندین بار به زیارت امام هشتم .امام رضای غریب (ع).امده ایم .کاش .بتوانم هم امثال .بیایم زیارتش ..التماس دعا
  • ف.شریفی IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    3 0
    سلام پویش مردمی !!!!توی چادر!!؟؟ عراقیهای عزیز توی خونه های شیک خودشون ازماپذیرایی کردند!! یادمون باشه که زائرای امام رضا ع اخ وپوفی نیستندخیلی محترمند عراقیا کم پیش میومد که توی چادر برای خواب جابدند مگر توی خود کربلا که جاکم بود
  • سمیه IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    1 0
    سلام خوش به سعادتتون التماس دعا هر کاری برای امامان انجام بدیم حتی به اندازه کم هم باشه کلی ارزش داره احسنت به همتون ای کاش این جور زائر سرها به روی همه بی بزاعت ها و کم بضاعت های که توانایی گرفت مسافر خونه ندارن هم باز بود
  • بصیر IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    زیارت تربت پاک حسین (ع) نشدعنایت. زیارت حرم غریب الغربا حج فقراست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس